Udzielenie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego
Wymagane dokumenty:
- Wniosek do zarządcy drogi o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego.
- Wniosek powinien zawierać:
- imię i nazwisko oraz adres lub nazwę i siedzibę podmiotu występującego o zajęcie pasa drogowego;
- cel zajęcia pasa drogowego;
- lokalizację i powierzchnię zajętego pasa drogowego, a w przypadku reklam powierzchnię reklamy;
- planowany okres zajęcia pasa drogowego.
- Do wniosku należy załączyć:
- szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1 000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego, a w przypadku umieszczenia reklamy - z podaniem jej wymiarów;
- zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych.
- (Projekt organizacji ruchu związany z robotami prowadzonymi w pasie drogowym powinien określać sposób zabezpieczenia tych robót zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego).
- W przypadku zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót do wniosku należy dołączyć dodatkowo:
- ogólny plan orientacyjny w skali 1:10 000 lub 1:25 000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu;
- oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej.
Opłaty:
Opłata za zajęcie pasa drogowego naliczona zgodnie z Uchwałą nr XXXV/419/2017 Rady Miasta i Gminy Margonin z dnia 07 września 2017 r. w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych, na terenie Miasta i Gminy Margonin.
Termin zapłaty:
Termin uiszczenia opłaty wynosi 14 dni od dnia, w którym decyzja zezwalająca na zajęcie pasa drogowego stała się ostateczna (decyzja staje się ostateczna w przypadku nie wniesienia przez stronę odwołania w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia).
Opłatę można uiścić w kasie Urzędu lub na konto Gminy Margonin nr 94 8945 0002 1300 0101 2000 0020
Miejsce złożenia dokumentów: Urząd Miasta i Gminy w Margoninie, sekretariat
Godziny pracy: poniedziałek – piątek 7:30 – 15:30
Miejsce załatwienia sprawy: pokój 3
Kontakt: 67 28 46 068, 67 35 41 331
Termin załatwienia sprawy: 30 dni
Tryb odwoławczy:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Pile za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Margonin w terminie 14 dni od doręczenia decyzji.
Inne:
W przypadku zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót zarządca drogi może zażądać dostarczenia dodatkowych dokumentów, a w szczególności:
- projektu budowlanego obiektu umieszczanego w pasie drogowym;
- harmonogramu robót prowadzonych w pasie drogowym, zwłaszcza w przypadkach etapowego prowadzenia robót.
Materiały
Wniosek o zajęcie pasa drogowego - prowadzenie robótWniosek_na_zajecie_pasa_drogowego_-_prowadzenie_robot.pdf 0.07MB Wniosek o zajęcie pasa drogowego - umieszczenie urządzeń
Wniosek_na_zajecie_pasa_drogowego_-_umieszczenie_urzadzen.pdf 0.06MB
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych. Dz.U. 1985 nr 14 poz. 60
Uchwała nr XXXV/419/2017 Rady Miasta i Gminy Margonin z dnia 7 września 2017 r. w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych, na terenie Miasta i Gminy Margonin Dz. Urz. woj. wielkopolskiego 2017.6019
- Pierwsza publikacja:
- 09.02.2022 09:20 Krzysztof Maciejewski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Kamil Zagozda
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Udzielenie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego | 1.0 | 09.02.2022 09:20 Krzysztof Maciejewski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP