W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Pas drogowy - zajęcie, umieszczenie urządzenia

Wzory wniosków

Zajęcie pasa drogowego oraz umieszczenie urządzeń w pasie drogowym są odrębnymi
od siebie postępowaniami. Do każdego postępowania należy złożyć odpowiedni wniosek
oraz załączyć wymagane dokumenty.

  1. Wniosek o zezwolenie na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej (plik word i pdf)
  2. Wniosek o zezwolenie na umieszczenie urządzenia w pasie drogowym (plik word i pdf)
  3. Protokół odbioru przekazanego pasa drogowego (plik word i pdf)

Wymagane dokumenty

Wypełniony wniosek wraz z załącznikami oraz doręczony przynajmniej na 30 dni przed rozpoczęciem robót.

W szczególnych przypadkach, po wcześniejszym uzgodnieniu, na 14 dni przed rozpoczęciem robót.

Do wniosku należy dołączyć:

  1. Plan sytuacyjny w skali 1 : 1000 lub 1 : 500 z domiarami i zakreślonym kolorem czerwonym obrysem zajętej powierzchni pasa drogowego oraz kolorem żółtym wbudowane urządzenie;
  2. potwierdzenie uzgodnienia dokumentacji - kopia uzgodnienia;
  3. zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych;
  4. harmonogram robót;
  5. oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego
    w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy – jeśli jest wymagane;
  6. w przypadku ustanowienia pełnomocnika - oryginał lub poświadczony odpis pełnomocnictwa;
  7. dowód uiszczenia opłaty skarbowej (o ile istnieje konieczność pobrania).

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Miejski w Krzyżu Wielkopolskim (Referat Techniczno-Gospodarczy), tymczasowy adres: ul. Jana Pawła II 15, 64-761, w dni robocze tj. w poniedziałki w godz. 8:00 – 16:00, od wtorku do piątku, w godzinach 7.30 - 15.30.

Informacji udziela Referat Techniczno-Gospodarczy:

  • Karolina Piotrowska, Kierownik Referatu, tel. +48 536 549 777
  • Maciej Kudra-Bartkowiak, tel. +48 531 216 990

Opłaty

Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.

Za zajęcie pasa drogowego pobierane są opłaty, zgodnie z Uchwałą nr XV/154/2019 Rady Miejskiej w Krzyżu Wielkopolskim z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych, dla których zarządcą jest Burmistrz Krzyża Wielkopolskiego.

Aktualne stawki: 
Uchwała nr XV/154/2019 Rady Miejskiej w Krzyżu Wielkopolskim z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych, dla których zarządcą jest Burmistrz Krzyża Wielkopolskiego

Termin i sposób załatwienia

Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.

Podstawa prawna

  • Art. 39 ust. 3 i 5, art. 40 ust. 1, ust. 2 pkt. 1 i 2, ust. 3, ust. 4, ust. 5, ust. 11, ust. 13, 13a i ust. 15 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 r.,
    poz. 320 z późn. zmianami.),
  • §2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określania warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (t. j. Dz. U. z 2016 r.,
    poz. 1264),
  • Uchwała nr XV/154/2019 Rady Miejskiej w Krzyżu Wielkopolskim z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych, dla których zarządcą jest Burmistrz Krzyża Wielkopolskiego.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111
    z późn. zmianami).

Zakończenie robót

Zakończenie robót należy zgłosić w Urzędzie Miejskim w Krzyżu Wielkopolskim.
Odbiór następuje po podpisaniu protokołu odbioru, dzień spisania protokołu jest dniem zwolnienia pasa drogowego.

Inne informacje

  1. Powierzchnia zajęcia obejmuje cały plac budowy tj. sprzęt budowlany (samochody, koparki itd.) oraz miejsce wykopu, odkładu, urobku, składowania materiałów, powierzchnię zajętą przez sprzęt, barakowozy itd.
  2. W przypadku zajęcia pasa drogowego bez zezwolenia Zarząd Dróg Miejskich orzeka
    o przywróceniu pasa drogowego do stanu poprzedniego i pobiera opłaty karne
    w wysokości dziesięciokrotnej należnej opłaty.

Materiały

Wniosek o zajęcie pasa drogowego
Wniosek​_o​_zajęcie​_pasa​_drogowego.pdf 0.16MB
Wniosek o zajęcie pasa drogowego
Wniosek​_o​_zajęcie​_pasa​_drogowego.docx 0.03MB
Wniosek o zezwolenie na umieszczenie urządzenia w pasie drogowym
Wniosek​_o​_zezwolenie​_na​_umieszczenie​_urządzenia​_w​_pasie​_drogowym.pdf 0.13MB
Wniosek o zezwolenie na umieszczenie urządzenia w pasie drogowym
Wniosek​_o​_zezwolenie​_na​_umieszczenie​_urządzenia​_w​_pasie​_drogowym.docx 0.03MB
Protokół odbioru przekazanego pasa drogowego
Protokół​_odbioru​_przekazanego​_pasa​_drogowego.pdf 0.07MB
Protokół odbioru przekazanego pasa drogowego
Protokół​_odbioru​_przekazanego​_pasa​_drogowego.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}