W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Cyfrowe samorządy atutem Wielkopolski

W okresie od września 2016 roku do kwietnia 2018 roku gmina Krzyż Wielkopolski uczestniczyła w realizacji projektu Cyfrowe samorządy atutem Wielkopolski – nowe obszary świadczenia e-usług w 22 gminach województwa wielkopolskiego (POWR.02.018.00-00-0001/16).

Przedsięwzięcie realizowane było na terenie Wielkopolski przez 22 samorządy stowarzyszone w Wielkopolskim OśrodkuKształcenia i Studiów Samorządowych, przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020.

Celem projektu było usprawnienie obsługi klientów, poprzez uruchomienie w gminach kompleksowych rozwiązań informatycznych pozwalających na internetową obsługę mieszkańców i przedsiębiorców, w obszarach dotyczących podatków i nieruchomości.

W efekcie realizacji projektu gmina Krzyż Wielkopolski uruchomiła dwa dodatkowe systemy dziedzinowe usprawniające pracę urzędu, uzyskała dwa komputery z niezbędnym osprzętem, a jej pracownicy uczestniczyli w 31 różnotematycznych szkoleniach i warsztatach związanych z podnoszeniem bezpieczeństwa i jakości pracy. Dodatkowo przeprowadzono kompleksowy audyt stanu bezpieczeństwa informacji potwierdzający, że gmina spełnia wymogi przewidziane prawem w zakresie zarządzania bezpieczeństwem danych wykorzystywanych w systemach informatycznych.

Kluczowym elementem projektu było wdrożenie systemu Platforma komunikacyjna, który dostępny jest pod adresem:

egmina.krzyz.pl

System umożliwia podatnikom m.in. uzyskanie dostępu do informacji o naliczonych podatkach i opłatach, sprawdzenie dokonanych płatności i aktualnego stanu zobowiązań, dokonywanie płatności online, a także składanie do urzędu pism i wniosków przez Internet.

Zgodnie z obowiązującym prawem samorządy już od kilku lat mają możliwość świadczenia usług publicznych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Jednakże w szerokim zakresie z możliwości tej nadal korzysta ograniczona liczba gmin i powiatów w Polsce.

Na podkreślenie zatem zasługuje fakt, że gmina Krzyż Wielkopolski znajduje się w gronie samorządów innowacyjnych i nowoczesnych, które starają się ułatwić obywatelom kontakt z administracją, przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa i poufności realizowanych transakcji.

Szczegółowe informacje dotyczące Platformy komunikacyjnej i jej funkcjonalności się w załączonym materiale informacyjnym: Szybkie i wygodne załatwianie spraw urzędowych.

Logo UE

{"register":{"columns":[]}}