W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Zgłoszenie zgonu

Rejestracji zgonu dokonuje się w urzędzie stanu cywilnego właściwym dla miejscowości, na terenie której nastąpiło zdarzenie.

Rejestracja zgonu osoby zmarłej w Gminie Jasło:
Urząd Stanu Cywilnego Gminy Jasło
ul. Słowackiego 4
38-200 Jasło
pok. 202, 204 (drugie piętro)
tel. 13 443 66 51, 13 443 66 49

W wyjątkowych sytuacjach, w dniach wolnych od pracy dyżur telefoniczny: 660 437 641, 604 229 065.

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę

Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:

  • małżonek lub dzieci zmarłego,
  • najbliżsi krewni lub powinowaci.

Zgłoszenia zgonu można dokonać działając przez pełnomocnika.

Pełnomocnik dołącza do kompletu dokumentów oryginał lub urzędowo potwierdzony odpis pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo musi wskazywać kto, kogo, do jakiej czynności upoważnia,
 a ponadto musi być zaopatrzone w datę i podpis mocodawcy. 

Opłaty

  • opłata skarbowa od pełnomocnictwa - 17 zł, za wyjątkiem pełnomocnictw udzielonych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, które zwolnione są z opłaty skarbowej.

Płatności można dokonać:

  • gotówką lub kartą płatniczą w kasie Urzędu Gminy Jasło,
  • przelewem na konto:
    Gmina Jasło, ul. Słowackiego 4, 38-200 Jasło
    nr konta: 58 1050 1458 1000 0012 0270 5560 podając w tytule przelewu dane pełnomocnika i zakres pełnomocnictwa.

Termin i sposób załatwienia sprawy

Po sporządzeniu aktu zgonu wydawany jest zgłaszającemu lub pełnomocnikowi jeden odpis skrócony aktu zgonu. Pierwszy odpis wydawany jest z urzędu, nie podlega opłacie skarbowej.

Uwaga: Dokumenty po rejestracji zgonu wydawane są wyłącznie osobie, która zgłosiła zgon (tj. osobie, która złożyła podpis na formularzu z danymi niezbędnymi do rejestracji zgonu) lub jej pełnomocnikowi.

Tryb odwoławczy

Nie występuje.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego.
  • Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych.

Wymagane wnioski i dokumenty

  • karta zgonu wystawiona przez lekarza,
  • dowód osobisty, paszport  osoby zmarłej – jeśli jest w posiadaniu osoby zgłaszającej zgon,
  • oryginał lub urzędowo potwierdzony odpis pełnomocnictwa – jeśli osoba obowiązana do zgłoszenia zgonu działa przez pełnomocnika,
  • oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej lub wydruk przelewu bankowego.

Materiały

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
informacja-dotyczaca-przetwarzania-danych-osobowych.pdf 0.15MB
{"register":{"columns":[]}}