W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Nadanie numeru PESEL

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy Jasło
ul. Słowackiego 4
38-200 Jasło  (pokój nr 204, II piętro)
tel. 13 4436649

Kto może wystąpić z wnioskiem

Numer PESEL jest nadawany z urzędu przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.

Nadanie numeru PESEL następuje automatycznie po wykonaniu obowiązku meldunkowego,  a  w  przypadku noworodków (urodzonych na terytorium RP) po rejestracji w Urzędzie Stanu Cywilnego; obywatelom polskim zamieszkującym na terytorium RP oraz poza granicami RP w związku z ubieganiem się o polski dokument tożsamości.

Numer PESEL może być również nadany osobom, które są obowiązane do posiadania numeru na podstawie odrębnych przepisów (na ich wniosek).

Opłaty

Brak opłat.

Wymagane wnioski i dokumenty

  1. przy zameldowaniu:
  • formularz „zgłoszenie pobytu stałego” lub „zgłoszenie pobytu czasowego”;
  • dowód osobisty lub paszport, a dla cudzoziemców – ważny dokument podróży oraz  wiza, karta pobytu, zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt czasowy,  a w przypadku obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatela państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatela Konfederacji Szwajcarskiej – również  inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo
  • dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał do wglądu)

 

  1. przy złożeniu wniosku na dowód osobisty
  • wniosek o wydanie dowodu osobistego;
  • 1 aktualna, kolorowa fotografia o wymiarach 35x45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej;
  • paszport lub inny dokument stwierdzający tożsamość;
  • dokument poświadczający obywatelstwo polskie;
  • odpis skrócony aktu urodzenia (osoby, które zawarły związek małżeński dodatkowo załączają odpis skrócony aktu małżeństwa) – do wglądu;

 

  1. dla osób obowiązanych do posiadania numeru na podstawie odrębnych przepisów: Wniosek o nadanie numeru PESEL osoba, która jest obowiązana do posiadania numeru PESEL na podstawie odrębnych przepisów, składa na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem do dowolnego organu gminy.
  • wniosek o nadanie numeru PESEL;
  • do okazania dowód osobisty lub paszport, a w przypadku cudzoziemców – ważny dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i  obywatelstwo, lub do okazania notarialnie uwierzytelniona kopia dokumentu podróży czy innego dokumentu potwierdzającego tożsamość i  obywatelstwo;
  • oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika
     

Materiały

Wniosek o nadanie numeru PESEL
wniosek-o-nadanie-numeru-pesel.PDF 0.33MB
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
szczegolowe-informacje-dotyczace-przetwarzania-danych-osobowych.pdf 0.19MB
{"register":{"columns":[]}}