W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Otwarty konkurs ofert na wykonanie zadań publicznych

12.02.2025

Informacja Burmistrza Janowca Wielkopolskiego

BURMISTRZ JANOWCA WIELKOPOLSKIEGO

ogłasza otwarty konkurs ofert na wykonanie zadań publicznych w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu oraz promocji zdrowia poprzez organizację w 2025 roku

BIEGÓW IM. TOMASZA HOPFERA

CYKLU TURNIEJÓW PIŁKI NOŻNEJ DLA DZIECI

 

Na podstawie ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1488 z późn. zm.) i uchwały Nr IV/25/2011 Rady Miejskiej w Janowcu Wielkopolskim z dnia 31 stycznia 2011 roku w sprawie ustalenia warunków i trybu wspierania finansowego rozwoju sportu (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. z 2011 Nr 71, poz. 511) zmienionej uchwałą Nr VI/46/2011 Rady Miejskiej w Janowcu Wielkopolskim z dnia 28 kwietnia 2011 r. (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. z 2011 Nr 133, poz. 1146) oraz ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 z późn. zm.)

 

I. Podmioty uprawnione:

W otwartym konkursie ofert mogą uczestniczyć kluby sportowe i stowarzyszenia działające na terenie Gminy Janowiec Wielkopolski.

 

II. Rodzaje zadań

Konkurs ofert dotyczy wsparcia zadań, które mają polegać na upowszechnianiu kultury fizycznej i sportu oraz promocji zdrowia poprzez organizację w 2025 r.:

  • Biegów im. Tomasza Hopfera,

  • Cyklu turniejów piłki nożnej dla dzieci.

 

III. Realizacja zadań

W szczególności przez:

  1. zorganizowanie Biegu im. Tomasza Hopfera oraz biegów towarzyszących, w tym biegów dla dzieci i młodzieży;

  2. zorganizowanie cyklu turniejów piłki nożnej dla dzieci;

  3. promocję zdrowia w celu popularyzacji kultury fizycznej, sportu i zdrowego stylu życia oraz zapobieganie alkoholizmowi i narkomanii;

  4. zakup nagród, sprzętu sportowego oraz usług niezbędnych w procesie realizacji zadań;

  5. zabezpieczenie kadry niezbędnej do organizacji wydarzeń;

  6. promocję zdrowego trybu życia wśród mieszkańców gminy;

  7. promocję osiągnięć sportowych mieszkańców Gminy Janowiec Wielkopolski.

 

IV. Terminy i warunki realizacji zadań:

  1. realizacja zadań powinna nastąpić w okresie od dnia ogłoszenia konkursu do 30 sierpnia 2025 roku;

  2. jeden klub sportowy lub stowarzyszenie może złożyć ofertę na realizację jednego lub dwóch zadań;

  3. zadania powinny być realizowane z należytą starannością, zgodnie z przyjętymi standardami oraz postanowieniami znajdującymi się w umowie zawartej ze zwycięzcami konkursu.

 

V. Wysokość środków publicznych:

  1. wysokość środków publicznych przewidzianych na wsparcie zadań w 2025 roku wynosi 60 000,00 zł.;

  2. kwota wsparcia może ulec zmianie jeżeli zaistnieje konieczność dokonania zmian w budżecie Gminy Janowiec Wielkopolski w części przeznaczonej na realizację zadań z ważnych przyczyn niemożliwych do przewidzenia w dniu ogłoszenia konkursu.

 

VI. Termin i warunki składania ofert:

  1. oferty dotyczące realizacji zadań należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Janowcu Wielkopolskim, w terminie do 6 marca roku, z dopiskiem: „Konkurs ofert – Realizacja zadań publicznych w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu oraz promocji zdrowia”. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia oferty;

  2. ofertę należy złożyć na druku stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057);

  3. oferty złożone na innych drukach, niekompletne lub złożone po terminie zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.

 

VII. Kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert:

  1. zwycięzcami konkursu zostaną oferty najlepiej służące realizacji zadań;

  2. do oferty należy dołączyć statut klubu i odpis z KRS lub innego rejestru zgodnego ze stanem prawnym i faktycznym na dzień składania oferty;

  3. wybór ofert nastąpi w szczególności w oparciu o:

    1. celowość oferty i jej zakres rzeczowy;

    2. posiadanie przez wnioskodawcę odpowiedniego doświadczenia oraz potencjału ludzkiego, rzeczowego i ekonomicznego;

    3. zgodność oferty ze statutem i innymi dokumentami źródłowymi dostępnymi oferentom;

    4. osiągnięcia i doświadczenie w realizacji podobnych zadań;

    5. ocenę realizacji wcześniej powierzonych projektów;

    6. rzetelność i terminowość wykonania i rozliczania innych zadań finansowanych z budżetu gminy;

  4. ostateczne rozstrzygnięcie konkursu nastąpi nie później, niż w ciągu 30 dni od otwarcia ofert;

  5. informacja o wynikach konkursu zostanie ogłoszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Janowcu Wielkopolskim, a zwycięzcy zostaną powiadomieni pisemnie.

 

VIII. Zasady przyznawania dotacji:

  1. zlecenie zadań i udzielenie dofinansowania następuje z odpowiednim zastosowaniem przepisów uchwały Nr IV/25/2011 Rady Miejskiej w Janowcu Wielkopolskim z dnia 31 stycznia 2011 r. w sprawie ustalenia warunków i trybu wspierania finansowego rozwoju sportu oraz innych właściwych przepisów;

  2. wysokość przyznanej dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku oferent może negocjować zmniejszenie zakresu zadania i przedstawić poprawiony kosztorys lub wycofać ofertę;

  3. Burmistrz Janowca Wielkopolskiego przyznaje dotację na realizację ofert wyłonionych w konkursie w trybie indywidualnych decyzji;

  4. Burmistrz Janowca Wielkopolskiego może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy, gdy okaże się, iż rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie, podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.

 

IX. Postanowienia końcowe:

  1. szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadań uregulują umowy pomiędzy Burmistrzem Janowca Wielkopolskiego, a oferentami;

  2. dotowane podmioty wyodrębniają w ewidencji księgowej środki otrzymywane na realizację umowy;

  3. dotowane podmioty zobowiązane są do dostarczenia oryginałów dokumentów (faktur, rachunków) oraz innej dokumentacji, celem kontroli prawidłowości wydatkowania dotacji oraz kontroli prowadzenia właściwej dokumentacji z nią związanej. Powyższa kontrola nie ogranicza prawa do kontroli całości realizowanego zadania pod względem finansowym i merytorycznym;

  4. w przypadku rezygnacji podmiotu lub odmowy podpisania umowy przez Burmistrza Janowca Wielkopolskiego z przyczyn opisanych wyżej, zarezerwowane środki mogą zostać przeznaczone na inną wyłonioną dodatkowo ofertę, na ogłoszenie nowego konkursu lub realizację zadania w innym trybie przewidzianym w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

 

X. Informacje dodatkowe

Osoba do kontaktu w sprawie konkursu: Adrianna Wrzesińska, pracownik Urzędu Miejskiego w Janowcu Wielkopolskim.

 

Burmistrz Janowca Wielkopolskiego

/-/ Leszek Grzeczka

 

Janowiec Wielkopolski, dnia 11 lutego 2025 roku

Materiały

DRUK - OFERTA REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO
DRUK​_-​_OFERTA​_REALIZACJI​_ZADANIA​_PUBLICZNEGO.docx 0.06MB
Nabór członków komisji
Nabór​_członków​_komisji.docx 0.02MB
Formularz zgłoszeniowy
Formularz​_zgłoszeniowy.docx 0.01MB
{"register":{"columns":[]}}