Otwarty konkurs ofert na wykonanie zadań publicznych
12.02.2025
BURMISTRZ JANOWCA WIELKOPOLSKIEGO
ogłasza otwarty konkurs ofert na wykonanie zadań publicznych w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu oraz promocji zdrowia poprzez organizację w 2025 roku
BIEGÓW IM. TOMASZA HOPFERA
CYKLU TURNIEJÓW PIŁKI NOŻNEJ DLA DZIECI
Na podstawie ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1488 z późn. zm.) i uchwały Nr IV/25/2011 Rady Miejskiej w Janowcu Wielkopolskim z dnia 31 stycznia 2011 roku w sprawie ustalenia warunków i trybu wspierania finansowego rozwoju sportu (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. z 2011 Nr 71, poz. 511) zmienionej uchwałą Nr VI/46/2011 Rady Miejskiej w Janowcu Wielkopolskim z dnia 28 kwietnia 2011 r. (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. z 2011 Nr 133, poz. 1146) oraz ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 z późn. zm.)
I. Podmioty uprawnione:
W otwartym konkursie ofert mogą uczestniczyć kluby sportowe i stowarzyszenia działające na terenie Gminy Janowiec Wielkopolski.
II. Rodzaje zadań
Konkurs ofert dotyczy wsparcia zadań, które mają polegać na upowszechnianiu kultury fizycznej i sportu oraz promocji zdrowia poprzez organizację w 2025 r.:
-
Biegów im. Tomasza Hopfera,
-
Cyklu turniejów piłki nożnej dla dzieci.
III. Realizacja zadań
W szczególności przez:
-
zorganizowanie Biegu im. Tomasza Hopfera oraz biegów towarzyszących, w tym biegów dla dzieci i młodzieży;
-
zorganizowanie cyklu turniejów piłki nożnej dla dzieci;
-
promocję zdrowia w celu popularyzacji kultury fizycznej, sportu i zdrowego stylu życia oraz zapobieganie alkoholizmowi i narkomanii;
-
zakup nagród, sprzętu sportowego oraz usług niezbędnych w procesie realizacji zadań;
-
zabezpieczenie kadry niezbędnej do organizacji wydarzeń;
-
promocję zdrowego trybu życia wśród mieszkańców gminy;
-
promocję osiągnięć sportowych mieszkańców Gminy Janowiec Wielkopolski.
IV. Terminy i warunki realizacji zadań:
-
realizacja zadań powinna nastąpić w okresie od dnia ogłoszenia konkursu do 30 sierpnia 2025 roku;
-
jeden klub sportowy lub stowarzyszenie może złożyć ofertę na realizację jednego lub dwóch zadań;
-
zadania powinny być realizowane z należytą starannością, zgodnie z przyjętymi standardami oraz postanowieniami znajdującymi się w umowie zawartej ze zwycięzcami konkursu.
V. Wysokość środków publicznych:
-
wysokość środków publicznych przewidzianych na wsparcie zadań w 2025 roku wynosi 60 000,00 zł.;
-
kwota wsparcia może ulec zmianie jeżeli zaistnieje konieczność dokonania zmian w budżecie Gminy Janowiec Wielkopolski w części przeznaczonej na realizację zadań z ważnych przyczyn niemożliwych do przewidzenia w dniu ogłoszenia konkursu.
VI. Termin i warunki składania ofert:
-
oferty dotyczące realizacji zadań należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Janowcu Wielkopolskim, w terminie do 6 marca roku, z dopiskiem: „Konkurs ofert – Realizacja zadań publicznych w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu oraz promocji zdrowia”. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia oferty;
-
ofertę należy złożyć na druku stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057);
-
oferty złożone na innych drukach, niekompletne lub złożone po terminie zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.
VII. Kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert:
-
zwycięzcami konkursu zostaną oferty najlepiej służące realizacji zadań;
-
do oferty należy dołączyć statut klubu i odpis z KRS lub innego rejestru zgodnego ze stanem prawnym i faktycznym na dzień składania oferty;
-
wybór ofert nastąpi w szczególności w oparciu o:
-
celowość oferty i jej zakres rzeczowy;
-
posiadanie przez wnioskodawcę odpowiedniego doświadczenia oraz potencjału ludzkiego, rzeczowego i ekonomicznego;
-
zgodność oferty ze statutem i innymi dokumentami źródłowymi dostępnymi oferentom;
-
osiągnięcia i doświadczenie w realizacji podobnych zadań;
-
ocenę realizacji wcześniej powierzonych projektów;
-
rzetelność i terminowość wykonania i rozliczania innych zadań finansowanych z budżetu gminy;
-
-
ostateczne rozstrzygnięcie konkursu nastąpi nie później, niż w ciągu 30 dni od otwarcia ofert;
-
informacja o wynikach konkursu zostanie ogłoszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Janowcu Wielkopolskim, a zwycięzcy zostaną powiadomieni pisemnie.
VIII. Zasady przyznawania dotacji:
-
zlecenie zadań i udzielenie dofinansowania następuje z odpowiednim zastosowaniem przepisów uchwały Nr IV/25/2011 Rady Miejskiej w Janowcu Wielkopolskim z dnia 31 stycznia 2011 r. w sprawie ustalenia warunków i trybu wspierania finansowego rozwoju sportu oraz innych właściwych przepisów;
-
wysokość przyznanej dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku oferent może negocjować zmniejszenie zakresu zadania i przedstawić poprawiony kosztorys lub wycofać ofertę;
-
Burmistrz Janowca Wielkopolskiego przyznaje dotację na realizację ofert wyłonionych w konkursie w trybie indywidualnych decyzji;
-
Burmistrz Janowca Wielkopolskiego może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy, gdy okaże się, iż rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie, podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
IX. Postanowienia końcowe:
-
szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadań uregulują umowy pomiędzy Burmistrzem Janowca Wielkopolskiego, a oferentami;
-
dotowane podmioty wyodrębniają w ewidencji księgowej środki otrzymywane na realizację umowy;
-
dotowane podmioty zobowiązane są do dostarczenia oryginałów dokumentów (faktur, rachunków) oraz innej dokumentacji, celem kontroli prawidłowości wydatkowania dotacji oraz kontroli prowadzenia właściwej dokumentacji z nią związanej. Powyższa kontrola nie ogranicza prawa do kontroli całości realizowanego zadania pod względem finansowym i merytorycznym;
-
w przypadku rezygnacji podmiotu lub odmowy podpisania umowy przez Burmistrza Janowca Wielkopolskiego z przyczyn opisanych wyżej, zarezerwowane środki mogą zostać przeznaczone na inną wyłonioną dodatkowo ofertę, na ogłoszenie nowego konkursu lub realizację zadania w innym trybie przewidzianym w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
X. Informacje dodatkowe
Osoba do kontaktu w sprawie konkursu: Adrianna Wrzesińska, pracownik Urzędu Miejskiego w Janowcu Wielkopolskim.
Burmistrz Janowca Wielkopolskiego
/-/ Leszek Grzeczka
Janowiec Wielkopolski, dnia 11 lutego 2025 roku
Materiały
DRUK - OFERTA REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGODRUK_-_OFERTA_REALIZACJI_ZADANIA_PUBLICZNEGO.docx 0.06MB Nabór członków komisji
Nabór_członków_komisji.docx 0.02MB Formularz zgłoszeniowy
Formularz_zgłoszeniowy.docx 0.01MB