Klauzula informacyjna dot. akt stanu cywilnego
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych |
|
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA |
Administratorami są:
W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych w urzędzie stanu cywilnego administratorem jest: Administrator - Burmistrz Janowca Wielkopolskiego- Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Janowcu Wielkopolskim |
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA |
Z administratorem - Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem - Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem - Burmistrzem Janowca Wielkopolskiego -Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego w Janowcu Wielkopolskim można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora: - pod adresem: ul. Gnieźnieńska 3 88-430 Janowiec Wielkopolski; - pisząc email: urząd@um-janowiecwlkp.pl; - telefonicznie pod nr : +48 52 30 23 034
|
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH |
Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator - Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator - Burmistrza Janowca Wielkopolskiego wyznaczył inspektora ochrony danych: z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez tel. tel. 663 350 888, email: iod@um-janowiecwlkp.pl
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. |
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA |
Pani / Pana dane mogą być przetwarzane w celu:
Dane osobowe z rejestru stanu cywilnego stanowią podstawę wpisów w rejestrze PESEL.
Pani/ Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz przepisów ustawy o zmianie imienia i nazwiska. |
ODBIORCY DANYCH
|
Kierownik urzędu stanu cywilnego udostępnia dane z rejestru stanu cywilnego wydając uprawnionym podmiotom dokumenty określone w ustawie - Prawo o aktach stanu cywilnego. Dostęp do danych mają także służby. Dane osobowe z rejestru stanu cywilnego stanowią podstawę wpisów w rejestrze PESEL. |
PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ |
Dane dotyczące urodzeń, małżeństw i zgonów mogą być przekazywane do państw trzecich na podstawie umów międzynarodowych, których stroną jest Rzeczpospolita Polska. |
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH |
Akty stanu cywilnego oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego kierownik urzędu stanu cywilnego przechowuje przez okres: 1) 100 lat - akty urodzenia oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego dotyczące aktu urodzenia; 2) 80 lat - akty małżeństwa, akty zgonu oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego dotyczące aktu małżeństwa i aktu zgonu. |
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH |
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci |
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO |
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia. |
ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH |
Pani / Pana dane do rejestru stanu cywilnego wprowadzane są przez następujące organy: - kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający do nich zmiany; - kierownik urzędu stanu cywilnego wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska.
|
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH |
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz ustawy o zmianie imienia i nazwiska. |
- Pierwsza publikacja:
- 12.10.2021 08:26 Łukasz Maciejewski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Urząd Miejski w Janowcu Wielkopolskim
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Klauzula informacyjna dot. akt stanu cywilnego | 4.0 | 25.08.2023 13:25 Michał Szczepanek |
Klauzula informacyjna dot. akt stanu cywilnego | 3.0 | 25.08.2023 11:09 Michał Szczepanek |
Klauzula informacyjna dot. akt stanu cywilnego | 2.0 | 18.10.2021 08:02 Michał Szczepanek |
Klauzula informacyjna dot. akt stanu cywilnego | 1.0 | 12.10.2021 08:26 Łukasz Maciejewski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP