W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE WYSOKOŚCI STAWKI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI OBOWIĄZUJĄCEJ OD DNIA 1 MARCA 2025 ROKU

Zdjęcie przedstawia po lewej stronie dłonie trzymające smartfon, po prawej stronie grafiki na beżowym tle z zarysem kartki napis Komunikat.

Wójt Gminy Chodzież na podstawie art. 6m ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 roku poz. 399 ze zm.) zawiadamia, że Rada Gminy Chodzież Uchwałą Nr IX/70/2025 z dnia 23 stycznia
2025 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i ustalenia stawki opłaty na jednego mieszkańca (Dz. Urz. Woj. Wielkopolskiego z dnia 31 stycznia 2025 r., poz. 1018),
dokonała zmiany stawek opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które od dnia 1 marca 2025 roku wynoszą:

• stawka miesięczna opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynosi 40,00 od każdego mieszkańca,

• stawka opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny wynosi wynosi dwukrotność stawki opłaty określonej powyżej, tj. 80,00 zł od każdego mieszkańca.

Przypominamy, że od dnia 1 września 2020 roku zwolnienie w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym ustalone zostało w wysokości
1,00 zł miesięcznej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od każdego mieszkańca zamieszkującego nieruchomość - podstawa prawna: Uchwała Nr XVIII/136/2020 Rady Gminy Chodzież z dnia 31 stycznia 2020 r. w sprawie zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2020 r., poz. 1413).

 

Zgodnie z treścią ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 roku poz. 399 ze zm.), każdy właściciel nieruchomości zamieszkałej otrzyma zawiadomienie o zmienionej wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyliczonej jako iloczyn nowej stawki i danych zawartych
w dotychczas złożonej deklaracji.

Właściciel nieruchomości uiszcza opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
w wysokości podanej w zawiadomieniu. Terminy wnoszenia opłat nie uległy zmianie, tzn.:

1. Dla osób fizycznych w okresie dwumiesięcznym, płatne z góry do dnia 10 każdego miesiąca, którego obowiązek ponoszenia opłaty dotyczy, w następujących terminach:

a) za styczeń i luty do dnia 10 lutego,

b) za marzec i kwiecień do dnia 10 kwietnia,

c) za maj i czerwiec do dnia 10 czerwca,

d) za lipiec i sierpień do dnia 10 sierpnia,

e) za wrzesień i październik do dnia 10 października,

f) za listopad i grudzień do dnia 10 grudnia.

 

2. Dla osób sprawujących zarząd nieruchomością wspólną zabudowaną budynkiem wielolokalowym, płatne z dołu do dnia 20 każdego miesiąca następującego po miesiącu, którego obowiązek ponoszenia opłaty dotyczy. Za miesiąc grudzień opłatę należy uiścić do dnia 30 grudnia każdego roku.

 

W przypadku wcześniejszego uiszczenia opłaty za 2025 rok należy dokonać dopłaty wynikającej ze zmiany stawki obowiązującej od dnia 1 marca 2025 roku.

 

Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy uiszczać: przelewem na indywidualny rachunek bankowy dotyczący opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (numer konta przypisany do konkretnej nieruchomości) Gminy Chodzież lub
w kasie Urzędu Gminy w Chodzieży w godz. od 700 - 1400 bądź u inkasentów (właściwych miejscowo sołtysów).

 

Właściciel nieruchomości zobowiązany jest zgłosić każdą zmianę danych mających wpływ na ustalenie opłaty (zmiana liczby osób zamieszkujących nieruchomość: narodziny, zgon; zmiana miejsca zamieszkania; zmiana właściciela; sprzedaż nieruchomości; zwolnienie od kompostowania) w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana, a w przypadku śmierci mieszkańca, w terminie do 6 miesięcy od dnia tego zdarzenia.

Ważne!
Właściciel nieruchomości, który złożył do dnia zmiany stawki opłaty deklarację
o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi uwzględniającą ulgę za kompostowanie bioodpadów NIE ma obowiązku składania nowej deklaracji, aby to zwolnienie uzyskać w roku 2025.

 Formularz  obowiązującej deklaracji dostępny jest na stronie Urzędu Gminy Chodzież https://samorzad.gov.pl/web/gmina-chodziez/deklaracje  oraz w siedzibie urzędu.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 67 28 21 608 wew. 15.

{"register":{"columns":[]}}