W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Deklaracja dostępności

Oświadczenie w sprawie dostępności

Gmina Chodzież zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej https://samorzad.gov.pl/web/gmina-chodziez/ zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2019r. poz. 848) oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego.

 

Deklaracja dostępności dotyczy strony Gminy Chodzież

 

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Brak opisów zdjęć, tekstu alternatywnego oraz elementu na pierwszej stronie (przesuwane zdjęcia, tzw. slider) dla czytników obsługiwanych przez osoby niepełnosprawne.
  • Brak opisu tekstowego modułu wyszukiwania informacji dla osób niepełnosprawnych.
  • Linki prowadzące do materiałów na innych stronach/podstronach nie zawierają treści tekstowej, którą mogą odczytać programy dla niepełnosprawnych.
  • Brak tytułu w zagnieżdżonych ramkach tzw. frame i iframe.

Nadmierne koszty

Stare dokumenty PDF, które wymagają skanowania i przekształcenia w dostępne dokumenty cyfrowe. Koszt digitalizacji wielu dokumentów archiwalnych może przewyższać korzyści wynikające z ich dostępności. Dokumenty można otrzymać w formie dostępnej na życzenie w siedzibie urzędu.

Treści nieobjęte przepisami

Nie dotyczy.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: 24 listopada 2021r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 31 marzec 2025 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Skróty klawiszowe

  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Dariusza Olejniczak — mailowo d.olejniczak@gminachodziez.pl lub telefonicznie 67-2811818.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie, podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Budynek  - ul. Notecka 28, 64-800 Chodzież

Budynek przy ul.Noteckiej 28 w Chodzieży. w którym siedzibę ma Urząd Gminy nie jest
przystosowany osób z niepełnosprawnością ruchową:
Wejści budynku nie zawiera podjazdu umożliwiającego wjazd do urzędu dla osób
niepełnosprawnych.
W budynku nie jest dostępna winda osobowa umożliwiająca wjazd na wszystkie poziomy
budynku.
Przy budynku nie są wydzielone miejsca do parkowaniadla osób niepełnosprawnych
• Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych
ograniczeniach.

 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Opis dostępności komunikacyjnej:

W przypadku braku możliwości poruszania się,  sprawy można załatwić na parterze budynku po przywołaniu danego pracownika przez pracownika kancelarii. Jest możliwości skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego na miejscu po wcześniejszym złożeniu wniosku.