Zameldowanie na pobyt stały i czasowy trwający ponad 3 miesiące
1. Odpowiedzialna/y za usługę: | Marta Stasiak |
2. Numer telefonu: | 0 67 282 16 08 wew. 31 |
3. e-mail: | m.stasiak@gminachodziez.pl |
4. Godziny urzędowania: | od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 1500 |
5. Kasa Urzędu czynna: | od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 1400 |
INFORMACJA O SPRAWIE:
NAZWA USŁUGI |
ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY I CZASOWY TRWAJĄCY PONAD 3 |
|
---|---|---|
PROCEDURY ZAŁATWIENIA SPRAWY |
Wymagane dokumenty: Każdy, kto ma polskie obywatelstwo i mieszka w Polsce, powinien pamiętać o obowiązku meldunkowym. Masz 30 dni na zgłoszenie nowego miejsca zamieszkania (licząc od dnia przybycia do tego miejsca). Jeśli mieszkasz pod konkretnym adresem i zamierzasz tam mieszkać na stałe - zamelduj się tam na pobyt stały. Jeśli tymczasowo mieszkasz pod innym adresem niż adres Twojego zameldowania i chcesz tam mieszkać dłużej niż 3 miesiące (ale nie chcesz zmieniać obecnego adresu stałego zameldowania) - zamelduj się tam na pobyt czasowy. Pamiętaj, że możesz mieć jednocześnie jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego. Jeśli meldujesz się na pobyt stały lub czasowy nie musisz wymeldowywać się w dotychczasowym miejscu pobytu (stałego lub czasowego) - wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania (na pobyt stały lub czasowy).Możesz zameldować się osobiście lub przez pełnomocnika w tutejszym Urzędzie, albo elektronicznie (przez Internet). Aby się zameldować w urzędzie przygotuj:
Aby zameldować się przez Internet: musisz mieć Profil Zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny. Jeśli posiadasz dostęp do bankowości elektronicznej, to sprawdź czy Twój bank oferuje możliwość założenia Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu (obecnie jest to kilka banków, a ich lista się wydłuża). Założenie Profilu Zaufanego w bankowości elektronicznej jest proste i szybkie. Do elektronicznego zgłoszenia należy załączyć:
Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny - meldują osobę, która nie ma zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 roku życia) lub osobę, która ma ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 roku życia). |
|
CZAS OCZEKIWANIA NA ZAŁATWIENIE |
Po otrzymaniu Twojego zgłoszenia, zostaniesz od razu zameldowany. Jeśli będzie to zameldowanie na pobyt stały - otrzymasz zaświadczenie. Jeśli meldujesz się na pobyt czasowy i chcesz dostać zaświadczenie, złóż wniosek w tej sprawie. |
|
OPŁATY SKARBOWE |
Zameldowanie jest bezpłatne. Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały jest bezpłatne. Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy wynosi 17zł (opłacie nie podlegają zaświadczenia zwolnione z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej). Takie zaświadczenie dostaniesz na wniosek. Pełnomocnictwo do zameldowania jest bezpłatne. Pełnomocnictwo do wydania zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy - 17zł. Opłatę możesz zrobić:
|
|
PODSTAWA PRAWNA |
Ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności; Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej |
|
INNE INFORMACJE |
Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu od dnia przybycia do tego miejsca. Zameldowanie ma charakter rejestracyjny |
Materiały
Pełnomocnictwopelnomocnictwo2021.pdf 0.04MB Zgłoszenie pobytu czasowego
zgloszenie_pobytu_czasowego.pdf 0.61MB Zgłoszenie pobytu stałego
zgloszenie_pobytu_stalego.pdf 0.62MB Zgłoszenie wyjazdu poza granice RP
zgloszenie_wyjazdu_poza_granice_RP.pdf 0.23MB