W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wymeldowanie z pobytu stałego

1. Odpowiedzialna/y za usługę: Marta Stasiak
    2. Numer telefonu: 0 67 282 16 08 wew. 31
    3. e-mail: m.stasiak@gminachodziez.pl
    4. Godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 1500
    5. Kasa Urzędu czynna: od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 1400




 

    INFORMACJA O SPRAWIE:
 

NAZWA USŁUGI

NAZWA USŁUGI

WYMELDOWANIE

PROCEDURY ZAŁATWIENIA SPRAWY

 

 

 

 

Wymagane dokumenty:

Każdy kto opuszcza swoje miejsce pobytu stałego musi wymeldować się z miejsca dotychczasowego zameldowania na pobyt stały. Podobnie jest w przypadku wyprowadzki  z miejsca pobytu czasowego - jeżeli osoba wyprowadzi się przed upływem zadeklarowanego terminu pobytu, musi ten fakt zgłosić w urzędzie.

Zgłoszenia wymeldowania można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika, w urzędzie lub elektronicznie (przez Internet).

Jeżeli zgłoszenia będziesz dokonywał osobiście zabierz ze sobą:
  • wypełniony formularz - pobierz i wypełnij, a następnie wydrukuj go obustronnie
  • dowód osobisty albo paszport.
Jeżeli Twojego zgłoszenia dokona pełnomocnik, powinien zabrać ze sobą:
  • pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania
  • ,dowód osobisty albo paszport;
Aby wymeldować się przez Internet:
  • musisz mieć Profil Zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny. Jeśli posiadasz dostęp do bankowości elektronicznej, to sprawdź czy Twój bank oferuje możliwość założenia Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu (obecnie jest to kilka banków, a ich lista się wydłuża). Założenie Profilu Zaufanego w bankowości elektronicznej jest proste i szybkie.
W przypadku zameldowywania przez pełnomocnika należy załączyć elektroniczny dokument pełnomocnictwa uwierzytelniony Profilem Zaufanym ePUAP lub podpisem kwalifikowanym (udzielającego pełnomocnictwa).

Pamiętaj dokonując zameldowania w nowym miejscu zamieszkania, automatycznie dokonasz wymeldowania.
Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny wymeldowują osobę, która nie ma zdolności do czynności prawnych (na przykład osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13. roku życia) lub osobę, która ma ograniczoną zdolność do czynności prawnych (na przykład osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13. do 18. roku życia).

CZAS OCZEKIWANIA NA ZAŁATWIENIE

 

 

 

 

Wymeldowanie następuje bezpośrednio po złożeniu formularza.

Jeśli chcesz otrzymać zaświadczenie potwierdzające zgłoszenie wymeldowania, zgłoś to w czasie składania wniosku.

 

OPŁATY SKARBOWE


Zgłoszenie wymeldowania nie podlega opłacie skarbowej.

Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia potwierdzającego wymeldowanie wynosi 17 zł  (opłacie nie podlegają zaświadczenia zwolnione z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej). Takie zaświadczenie dostaniesz na wniosek.

Pełnomocnictwo do wymeldowania nie podlega opłacie skarbowej.
Pełnomocnictwo do odbioru zaświadczenia potwierdzającego wymeldowanie podlega opłacie skarbowej - 17 zł.W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój rodzic, dziecko, mąż, żona, rodzeństwo, dziadkowie lub wnuk, nie musisz za to płacić.

Opłaty możesz wnieść:
  • gotówką lub kartą płatniczą, w kasie Urzędu Gminy Chodzież;
  • przelewem na konto opłaty skarbowej Urzędu Gminy Chodzież: nr konta 62 8945 0002 0026 0547 2000 0040

PODSTAWA PRAWNA

 

 

 

  • Ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej

Materiały

Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego
zgloszenie​_wymeldowania​_z​_pobytu​_stalego.pdf 0.55MB
Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego
zgloszenie​_wymeldowania​_z​_pobytu​_czasowego.pdf 0.47MB
Pełnomocnictwo
pelnomocnictwo​_wym.pdf 0.04MB
{"register":{"columns":[]}}