W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wymeldowanie decyzją administracyjną

 1. Odpowiedzialna/y za usługę: Marta Stasiak
    2. Numer telefonu: 0 67 282 16 08 wew. 31
    3. e-mail: m.stasiak@gminachodziez.pl
    4. Godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 1500
    5. Kasa Urzędu czynna: od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 1400




 

    INFORMACJA O SPRAWIE:
 

NAZWA USŁUGI

WYMELDOWANIE LUB UCHYLENIA ZAMELDOWANIA DECYZJĄ ADMINISTRACYJNĄ

PROCEDURY ZAŁATWIENIA SPRAWY

Wymagane dokumenty

Każdy polski obywatel, który opuszcza swoje miejsce pobytu stałego musi wymeldować się najpóźniej w dniu, w którym wyprowadza się z miejsca dotychczasowego zameldowania na pobyt stały. Podobnie jest w przypadku wyprowadzki z miejsca pobytu czasowego - jeżeli osoba wyprowadzi się przed upływem zadeklarowanego terminu pobytu, musi ten fakt zgłosić w urzędzie.

Jeżeli jednak, pomimo wyprowadzki osoba nie wymeldowała się z pobytu stałego lub czasowego, z wnioskiem o wymeldowanie może wystąpić ten, kto jest właścicielem danego mieszkania czy domu, lub posiada inny dokument potwierdzający jego prawo do lokalu lub nieruchomości (np. najem, przydział itp.).

Jeśli natomiast, dana osoba pomimo zameldowania nie mieszkała i nie mieszka nadal pod wskazanym adresem, wtedy ten kto posiada uprawnienie do danego lokalu może wystąpić z wnioskiem o uchylenie (anulowanie) niewłaściwego zameldowania.

Na podstawie wniosku urząd podejmie postępowanie administracyjne, które zakończone zostanie wydaniem odpowiedniej decyzji.

Wniosek o wymeldowanie lub uchylenie zameldowania (wymeldowania) możesz złożyć gdy:
  • posiadasz uprawnienie do domu lub mieszkania i wiesz, że osoba która z niego się wyprowadziła nadal jest w nim zameldowana - wtedy składasz wnioseko wymeldowanie;
  • lub pomimo zameldowania nigdy nie mieszkała pod Twoim adresem - wtedy składasz wniosek o uchylenie zameldowania;
  • w przypadku, gdy bezpodstawnie wymeldowano Cię z danego miejsca pobytu - wtedy składasz wniosek o uchylenie wymeldowania.
We wniosku podaj swoje dane teleadresowe, dane osoby, która ma być wymeldowana lub której meldunek ma zostać uchylony, a także możliwie jak najpełniej opisz, kiedy i w jakich okolicznościach ta osoba wyprowadziła się (lub wskaż z czego wynika bezprawność dokonanego zameldowania/wymeldowania). Jeśli znasz aktualny adres lub numer telefonu tej osoby nie zapomnij podać ich we wniosku. Pomoże to szybciej nawiązać kontakt z osobą, która ma zostać wymeldowana, co może przyspieszyć zakończenie sprawy.

Do wniosku załącz następujące dokumenty:
  • kserokopię dokumentów, które potwierdzają Twoje prawo do lokalu (np. umowa najmu, wypis z księgi wieczystej, sentencja wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisję, lub  inny dokument);
  • potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 10 zł za wydanie decyzji;
  • pełnomocnictwo - w przypadku, gdy nie możesz osobiście brać udziału w prowadzonym postępowaniu administracyjnym i do reprezentowania siebie wyznaczasz pełnomocnika;
Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł za dokument potwierdzający udzielone przez Ciebie pełnomocnictwo (od pełnomocnictwa udzielnego przez Ciebie każdej wskazanej osobie). W przypadku, kiedy będzie to Twój ojciec, matka, brat, siostra, babcia, dziadek, mąż, lub żona, nie musisz za to płacić. Jeżeli przyjdzie inna osoba pełnomocnictwo kosztuje 17 zł.

 

CZAS OCZEKIWANIA NA ZAŁATWIENIE

 

 

Po złożeniu wniosku, zostanie on sprawdzony. Jeśli nie będzie kompletny, skontaktujemy się z Tobą i wskażemy, co musisz uzupełnić.

Gdy Twój wniosek będzie już kompletny, przeprowadzone będzie szczegółowe postępowanie wyjaśniające. W trakcie tego postępowania m.in. zostaną przesłuchane jego strony tj. Ty - jako wnioskodawca oraz osoba, która ma być wymeldowana z Twojego mieszkania. Mogą być również przesłuchani świadkowie w celu potwierdzenia, że osoba, która ma być wymeldowana nie mieszka już pod danym adresem, a także przeprowadzone oględziny lokalu.

Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów. W przypadku skomplikowanego postępowania termin może ulec przedłużeniu, o czym urząd zawiadomi Cię pisemnie.

OPŁATY SKARBOWE

  • opłata skarbowa 10 zł od decyzji administracyjnej;
  • opłata skarbowa 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od pełnomocnictwa udzielonego przez Ciebie każdej osobie), gdy będzie reprezentował Cię pełnomocnik niebędący Twoją najbliższą rodziną.
Opłaty te możesz wnieść:
  • gotówką lub kartą płatniczą, w kasie Urzędu Gminy Chodzież;
  • przelewem na konto opłaty skarbowej Urzędu Gminy Chodzież: nr konta 62 8945 0002 0026 0547 2000 0040

 

 

 

TRYB ODWOŁAWCZY

Jeżeli jesteś niezadowolony z wydanej decyzji, możesz się odwołać do Wojewody Wielkopolskiego w Poznaniu. Masz na to 14 dni.

PODSTAWA PRAWNA

 

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania   administracyjnego

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

DRUKI DO POBRANIA

brak

{"register":{"columns":[]}}