W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

NOWE DOWODY OSOBISTE

Od poniedziałku, 8 listopada, Mieszkańcy mogą już składać wnioski o dowód osobisty według nowych regulacji. Należy pamiętać, że wszystkie osoby posiadające ważne dowody osobiste, wydane zgodnie z dotychczas obowiązującym wzorem, nie muszą ich wymieniać.

Herb Gminy Chodzież obrazek
Z tych dokumentów można korzystać do momentu utraty ich ważności.



 

Przypomnijmy, żePolska dostosowuje dowody osobiste do wymogów Unii Europejskiej. Nowe dokumenty są wyposażone w warstwę elektroniczną, o wysokim stopniu zabezpieczenia, która podobnie jak w przypadku paszportów, zawiera wizerunek twarzy posiadacza oraz dwa odciski palców w formatach cyfrowych. Dodatkowo, w warstwie graficznej pojawił się odręczny podpis właściciela, a także literowy skrót PL na tle flagi Unii Europejskiej.

Więcej informacji na temat nowego dowodu osobistego można uzyskać na stronie: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/nowe-dowody-osobiste

WAŻNE!

  • Jeśli Twój dowód osobisty jest nadal ważny, nie musisz go wymieniać.
  • Złożenie wniosku o dowód osobisty (pobranie odcisków palców) oraz odbiór dokumentu (potwierdzenie tożsamości) wymaga wizyty w urzędzie.
  • Jeśli Twoje dziecko nie ukończyło 12 lat, wniosek o dowód dla dziecka możesz złożyć elektronicznie.

Nowością będzie od dnia 8 listopada 2021 roku mobilna stacja urzędnika. To rozwiązanie dla osób starszych, obłożnie chorych czy z niepełnosprawnością, które nie mogą osobiście stawić się w urzędzie. Już od lat urzędnicy odwiedzają takich mieszkańców w miejscach ich pobytu – w domach, szpitalach czy ośrodkach opieki – gdzie przyjmują wnioski, a później przywożą gotowe dowody osobiste. Teraz otrzymają dodatkowe narzędzie, z pomocą którego będą mogli pobrać od tych osób odciski palców, a podczas wydania dowodu je zweryfikować. Przenośna stacja pozwoli także aktywować warstwę elektroniczną dokumentu, co obecnie jest możliwe tylko w urzędzie. Dla gminy Chodzież stacja mobilna urzędnika będzie się znajdować w Urzędzie Miasta Chodzież, ul. Ignacego Paderewskiego 2, 64-800 Chodzież tel. 67282 71 71. Tam będzie trzeba zgłaszać osoby, które osobiście nie będą mogły udać się do urzędu w celu złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego.

UWAGA! W związku w wprowadzeniem zmian obowiązują nowe druki formularza wniosku o wydanie dowodu osobistego.

Dodatkowe informacje na stronie edowod.gov .pl

Materiały

edowod
Ulotka-edowod.pdf 3.00MB
{"register":{"columns":[]}}