W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

GMINA CHODZIEŻ Sesja R.G. - pracowicie i sprawnie…

W piątek 22 kwietnia radni gminy zebrali się na kolejnej XLIII sesji Rady Gminy Cho-dzież. Przedmiotem obrad było 18 punktów w tym kilka projektów uchwał dotyczących ważnych aspektów życia gminy.

Przewodnicząca i zastępcy Rady Gminy Chodzież

Posiedzenie otworzyła przewodnicząca Rady Gminy Ewa Śliwińska. Po przyjęciu porządku obrad, głos zabrała Iwona Fudała, która złożyła radnym sprawozdanie z  posiedzenia połączonych komisji, które odbyło się w przeddzień sesji. Dalej radni przystąpili do procedowania uchwał merytorycznych. Gro z nich miało charakter porządkujący, dotyczyło także korekcji budżetu na rok 2022 rok. Radni uchwalili m. in. zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Chodzież, dalej przyjęli uchwały w sprawie poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasentów i określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso, a także w sprawie wystąpienia z wnioskiem do MSWiA za pośrednictwem Wojewody Wielkopolskiego o zniesienie urzędowych nazw miejscowości oraz o zmianę rodzaju miejscowości w wykazie urzędowych nazw miejscowości i ich części na terenie Gminy Chodzież. Dwa projekty uchwał dotyczyły ustanowienia ograniczonego prawa rzeczowego służebności przesyłu na nieruchomościach stanowiących własność Gminy Chodzież. Wszystkie projekty uchwał przyjęte zostały jednogłośnie.

      Po złożeniu krótkiego sprawozdania z działalności w okresie międzysesyjnym przez przewodniczącą rady Ewę Śliwińską, o podobne sprawozdanie poproszono zastępcę wójta p. Ewę Kubiś. Jak się okazuje w urzędzie dzieje się i to sporo… M. in. radni usłyszeli, że kontynuowana jest procedura planistyczna związana ze sporządzeniem miejscowego planu przestrzennego na obszarze niektórych działek w Ratajach. W wykazie nieruchomości przeznaczonych do oddania w użyczenie ujęto pomieszczenie w budynku świetlicy wiejskiej w Konstantynowie, które zostanie użyczone KGW w Konstantynowie na okres 3 lat.  Nie zabrakło także informacji o stanie realizacji inwestycji dotyczących dróg m. in. wybrano wykonawców dróg w Ratajach - ul. Kwiatowa i w Studzieńcu (Osiedle Przylesie). Powoli Gmina przygotowuje się także do kolejnej dużej socjalnej inwestycji - budowy 3-oddziałowego przedszkola w Zacharzynie. Trwa procedura wyboru wykonawcy, w dniu 5 maja nastąpi otwarcie ofert. Zadanie to otrzymało wstępną promesę z programu Rządowy Fundusz Polski Ład. Wartość kosztorysowa zadania to 4 080 220,00. Gmina czeka także na rozpatrzenie 4 wniosków o wsparcie inwestycji z Programu Inwestycji Strategicznych w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład. Wszystkie one dotyczą infrastruktury drogowej. 

      Gmina przypomina także, iż do 30 czerwca 2022 r. upływa termin zgłaszania źródeł ciepła i spalania paliw do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Do tej pory do systemu wprowadzono 580 deklaracji, co stanowi 34 procent.  W związku z przebudową drogi K-11, zdemontowano 4 przystanki - 2 w Oleśnicy i 2 w Kierzkowicach. W miejscowości Kierzkowice zaplanowano zakup nowych przystanków.

      Po wysłuchaniu sprawozdania zastępczyni pani wójt - Ewy Kubiś, radnych czekało jeszcze przyjęcie oceny zasobów pomocy społecznej za rok 2021. Po niecałej godzinie obrad sesja Rady Gminy została zakończona. 

 

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}