W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Azbest

“Wydział Ochrony Środowiska Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Chodzieży informuje, że od dnia 02.01.2024 r. do dnia 31.03.2024 r. będzie trwał nabór wniosków o udział w Programie usuwania wyrobów zawierających azbest w 2024 r.”
 
 

„Realizacja Programu usuwania azbestu na terenie Gminy Chodzież”

 

 

Gmina Chodzież w ramach realizacji Programu usuwania azbestu przyjmuje wnioski
o demontaż lub odbiór wyrobów zawierających azbest.

Rocznie na realizację zadania przewiduje się środki z budżetu w wysokości 20 tys. zł

 

 

1. Likwidacja wyrobów zawierających azbest obejmuje:

1) demontaż wyrobów zawierających azbest z obiektów znajdujących się na terenie Gminy Chodzież, pakowanie, transport i unieszkodliwienie tych wyrobów na składowisku odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami,

2) pakowanie wcześniej zdemontowanych wyrobów zawierających azbest z obiektów znajdujących się na terenie Gminy Chodzież, transport i unieszkodliwienie tych wyrobów na składowisku odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami.

 

2. „Wyroby zawierające azbest" to wyroby i materiały zawierające azbest w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 19 czerwca 1997 roku o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2017 r. poz. 2119).

 

3. Do korzystania ze środków finansowych przeznaczonych na realizację przedsięwzięcia uprawnione są osoby fizyczne, w tym prowadzące działalność gospodarczą w zakresie rolnictwa, posiadające nieruchomość na terenie Gminy Chodzież.

 

4. Nieruchomość, z której ma zostać usunięty azbest, winna być ujęta w rejestrze wyrobów zawierających azbest danej gminy oraz w Wojewódzkiej Bazie Wyrobów i Odpadów Zawierających Azbest – WBDA zamieszczonej na stronie www.bazaazbestowa.gov.pl.

 

5. Wnioski należy składać do Urzędu Gminy w Chodzieży ul. Notecka 28. Nabór wniosków jest ciągły. Wnioski rozpatrywane są według kolejności ich wpływu do urzędu
do wyczerpania środków przewidzianych na realizację przedsięwzięcia w danym roku.

 

6. Należy pamiętać, że w zależności od charakteru wykonywanych robót wnioskodawca zobowiązany jest dokonać zgłoszenia lub uzyskać pozwolenie na budowę od Starosty Chodzieskiego, jako organu administracji architektoniczno-budowlanej, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.).

 

7. Gmina Chodzież zawiera z Wykonawcą, wyłonionym w trybie zapytania ofertowego, umowę cywilnoprawną na wykonanie prac związanych z likwidacją wyrobów zawierających azbest. Po przedstawieniu przez Wykonawcę faktury VAT za ich wykonanie, Gmina pokrywa kwotę w wysokości 100% wartości zadania wykonanego u wnioskodawcy.

 

Gmina nie refunduje prac związanych z usunięciem azbestu wykonanych samodzielnie przez Wnioskujących.

 

 

Materiały

Inwentaryzacja wyrobów zawierających azbest
informacja​_azbest​_dla​_mieszkancow2021w.pdf 0.08MB
Program usuwania azbestu
PROGRAM​_USUWANIA​_AZBESTU​_dla​_Chodziezy.pdf 0.94MB
Wniosek o dofinansowanie
WNIOSEK​_O​_DOFINANSOWANIE​_aZBEST​_(2).doc 0.04MB
{"register":{"columns":[]}}