W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego

Miejsce

Urząd Gminy Buczkowice, pokój nr 12

Prowadzący sprawę

Małgorzata Duraj, Inspektor

Telefon: 33 499 00 66 wew. 116

Zgłoszenie utraty dowodu osobistego

Posiadacz dowodu osobistego, którego dowód osobisty został utracony lub uszkodzony, zgłasza ten fakt niezwłocznie, osobiście w siedzibie organu dowolnej gminy, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem, a posiadacz dowodu osobistego przebywający poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej - dowolnemu konsulowi Rzeczpospolitej Polskiej i powinien niezwłocznie wystąpić o wydanie nowego dowodu osobistego.

Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego posiadacza dowodu osobistego nieposiadającego zdolności do czynności prawnych lub posiadającego ograniczoną zdolności do czynności prawnych dokonuje rodzic, opiekun lub kurator.

Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego może dokonać pełnomocnik, składając pełnomocnictwo szczególne do dokonania zgłoszenia.

Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał osobistego zgłoszenia organowi gminy lub konsulowi Rzeczpospolitej Polskiej utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, wydaje się zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.

Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej niż przez 2 miesiące. Posiadacz dowodu osobistego zgłoszonego jako utracony w przypadku jego odnalezienia jest obowiązany niezwłocznie przekazać go organowi dowolnej gminy lub konsulowi RP.

Ważne! Utracony dowód osobisty należy zgłosić w banku nawet jeżeli nie posiada się konta bankowego.

Materiały

DO/F/2 - Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
formularz​_do​_f​_2.pdf 0.14MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
03.02.2021 10:26 Jakub Kwaśny
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Małgorzata Duraj
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego 5.0 05.06.2025 11:22 Ewa Matera
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego 4.0 06.03.2025 11:54 Natalia Górna-Gawron
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego 3.0 08.02.2021 12:15 Jakub Kwaśny
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego 2.0 03.02.2021 10:32 Jakub Kwaśny
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego 1.0 03.02.2021 10:26 Jakub Kwaśny

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}