Szkoła jest SMART
02.11.2023
Program edukacyjny „Szkoła jest Smart”
Cel programu:
Celem głównym tego programu jest włączenie gier Smart Games do procesu dydaktycznego. Dzięki temu uczniowie będą mieli okazję rozwijać swoje umiejętności w sposób angażujący i zgodny z ich naturalnymi predyspozycjami do nauki przez zabawę. Program jest dedykowany uczniom klas 1-8, przedszkolakom oraz wszystkim osobom zainteresowanym wprowadzeniem innowacyjnych metod dydaktycznych do swoich programów nauczania.
Cele szczegółowe programu:
Zachęcanie do:
- rozwijania umiejętności logicznego i analitycznego myślenia;
- rozwijania intuicji, wyobraźni i wnioskowania;
- rozwijania kompetencji społecznych, kształcenie umiejętności pracy zespołowej;
- rozwijania orientacji przestrzennej, percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej;
- doskonalenia umiejętności skupienia się i koncentracji;
- rozwijania różnorodnych umiejętności matematycznych i informatycznych.
Stworzenie uczniom:
- możliwości odniesienia sukcesu;
- możliwości do budowania wiary we własne możliwości i umiejętności;
Wdrażanie uczniów do:
- kreatywnego spędzania czasu wolnego;
- skupienia uwagi na wykonywanych czynnościach;
- planowania kolejnych etapów, powtarzalności procedur i kolejności;
- samodzielnego czytania instrukcji i postępowania zgodnie z podanymi przez nią etapami pracy.
Nabycie przez uczniów:
- umiejętności przestrzegania norm społecznych panujących w grupie;
- umiejętności do przeżywania radości ze wspólnie wykonanej pracy;
- umiejętności rozpoznawania własnych emocji oraz umiejętności ich kontrolowania;
- pozytywnego nastawienia do rozwiązywania określonych zadań, problemów;
- umiejętności komunikacji.
Kształtowanie:
- logicznego myślenia poprzez łamigłówki SMART;
- umiejętności kreatywnego podchodzenia do problemu, nie tylko podczas rozwiązywania łamigłówek, ale także podczas problemów życia codziennego;
- zdolności do wysiłku umysłowego w sytuacjach trudnych i pełnych napięć emocjonalnych;
- zdolności do racjonalnego kierowania zachowaniem mimo przeżywanych napięć;
- umiejętności słuchania innych oraz nawiązywania więzi koleżeńskich;
- pamięci wzrokowej oraz spostrzegawczości;
- czytanie ze zrozumieniem tekstów i symboli graficznych.