W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

WSO

Ocenianie wewnątrzszkolne

 

§ 47

Statut określa szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów, z uwzględnieniem powszechnie obowiązujących przepisów o celach i zakresie tego oceniania.

 

§ 48

1. W związku z jawnością ocen bieżących i klasyfikacyjnych nauczyciel uzasadnia każdą ocenę na wniosek ucznia bądź jego rodziców (prawnych opiekunów).  Sposób przedstawienia uzasadnienia oceny uzależniony jest od formy kierowanej prośby, z zastrzeżeniem, iż wniosek złożony na piśmie wymaga przedstawienia uzasadnienia oceny również w formie pisemnej - w terminie możliwie najkrótszym, jednak nie przekraczającym jednego tygodnia.

2. Na wniosek ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) Szkoła udostępnia  dokumentację do wglądu w godzinach pracy szkoły, w sekretariacie Szkoły, po uprzednim ustaleniu terminu z wychowawcą bądź nauczycielem przedmiotu.

 

§ 49

 

1. Gwarantując rodzicom (prawnym opiekunom) prawo do uzyskiwania pełnej informacji                o bieżących i klasyfikacyjnych osiągnięciach edukacyjnych ich dzieci oraz prawo do pomocy pedagogicznej, organizowane są:

1) trzy spotkania z rodzicami (termin określony w kalendarzu szkoły),

2) spotkania z wychowawcą klasy - wg potrzeb,

3) konsultacje indywidualne zgodnie z harmonogramem dyżurów pedagogicznych nauczycieli,

2. W wyjątkowych sytuacjach lub przypadku, kiedy rodzice (prawni opiekunowie) nie zjawiają się w szkole z własnej inicjatywy, na spotkaniach wyznaczonych, wychowawca lub nauczyciel prowadzący konkretne zajęcia edukacyjne informuje rodzica (prawnego opiekuna) o konieczności spotkania.

§ 50

 

1. Nauczyciele na bieżąco informują rodziców o postępach ich dzieci w nauce przez systematyczne wpisywanie ocen do  dziennika elektronicznego.

2. Na wniosek rodziców danej klasy wychowawca może wprowadzić dzienniczek w formie papierowej.

3.  Rodzice mają obowiązek zapoznawania się z ocenami wpisywanymi do dzienniczka  oraz dziennika internetowego.

4. Rodzice, za pośrednictwem uczniów otrzymują do zapoznania się i podpisania każdą pracę klasową ucznia. Uczeń zobowiązany jest do zwrotu podpisanego dokumentu na następnej lekcji danego przedmiotu.

5. W przypadku braku podpisu pod pisemną pracą ucznia bądź niezwróceniem pracy przez ucznia rodzice nie mają prawa wnosić roszczeń do uzyskanej przez ucznia oceny.

 

§ 51

Klasyfikacja śródroczna jest przeprowadzana w Szkole raz w ciągu roku szkolnego, nie później niż do 31 stycznia.

§ 52

1. Szkoła informuje ucznia i jego rodziców o przewidywanych dla ucznia śródrocznych  i rocznych ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i zachowania na miesiąc przed przewidywanym, klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej.

2. Informację, o której mowa w ust. 1 przekazują uczniom odpowiednio nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne oraz wychowawca oddziału.

3.Informacja przekazywana jest uczniom ustnie, zaś rodzicom (prawnym opiekunom) uczniów poprzez osobne zawiadomienia pisemne.

4. Rodzic (prawny opiekun) ma obowiązek zwrócić osobiście lub za pośrednictwem ucznia podpisaną informację najpóźniej w ciągu 3 dni.

5. W przypadku, jeżeli wychowawca w wyżej wymienionym terminie nie otrzyma podpisanej przez rodziców (prawnych opiekunów) informacji o przewidywanych ocenach klasyfikacyjnych, rodzice (prawni opiekunowie) nie mają prawa zgłaszania zastrzeżeń  w sprawie tych ocen.

6. Nauczyciele poszczególnych przedmiotów mają obowiązek, za pośrednictwem wychowawcy poinformować rodziców (prawnych opiekunów) ucznia o przewidywanej ocenie klasyfikacyjnej niedostatecznej na miesiąc przed przewidywanym, klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej.

7. Informacja ta jest przekazywana rodzicom (prawnym opiekunom) uczniów poprzez osobne zawiadomienia pisemne oraz informację telefoniczną. Rodzic (prawny opiekun) ma obowiązek zwrócić osobiście lub za pośrednictwem ucznia podpisaną informację najpóźniej w ciągu 3 dni.

8. W przypadku  braku kontaktu z rodzicem (prawnym opiekunem) informacja przekazywana jest listem poleconym i rodzic (prawny opiekun) ma obowiązek zwrócić podpisaną informację najpóźniej w ciągu trzech dni od daty doręczenia pisma.

 

§ 53

O ustalonych ocenach klasyfikacyjnych śródrocznych i rocznych oraz ocenach zachowania nauczyciele zobowiązani są poinformować ucznia na tydzień przed planowanymi posiedzeniami klasyfikacyjnymi rady pedagogicznej, których terminy określone są  w kalendarzu szkoły na dany rok szkolny.

 

§ 54

1.Uzyskanie wyższej niż przewidywana oceny śródrocznej lub rocznej jest możliwe tylko wtedy, jeżeli nauczyciel ma podstawy do wystawienia wyższej oceny  na podstawie oceniania bieżącego i uczeń napisze sprawdzian zawierający wymagania edukacyjne przewidywane na ocenę, o którą się ubiega.

2. Uzyskanie wyższej niż przewidywana oceny zachowania jest możliwe w przypadku zebrania liczby punktów warunkujących otrzymanie wyższej oceny, z wyjątkiem zapisów   w § 62 ust.11 i 12.

3.W czasie spotkań indywidualnych rodzice (prawni opiekunowie) zainteresowani uzyskaniem przez ucznia wyższej niż przewidywana oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych lub zachowania mają prawo uzyskać ustną informację od nauczyciela prowadzącego zajęcia edukacyjne lub wychowawcy (dot. zachowania), jakie warunki uczeń musi spełnić, aby taką ocenę uzyskać.

4.Uczeń w klasyfikacji śródrocznej i rocznej zajęć edukacyjnych, może otrzymać ocenę klasyfikacyjną maksymalnie o jeden stopień wyższą od przewidywanej.

5. Uczeń w wyniku oceniania zachowania może otrzymać ocenę klasyfikacyjną śródroczną i roczną zachowania maksymalnie o jeden stopień wyższą od przewidywanej. Nie dotyczy to oceny wzorowej, na którą uczeń pracuje przez cały rok.

6.W przypadku jeśli od chwili wystawienia przewidywanej oceny klasyfikacyjnej śródrocznej lub rocznej do dnia wystawiania ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych wyniki uzyskiwane przez ucznia wyraźnie się obniżą, może on otrzymać ocenę klasyfikacyjną niższą od przewidywanej.

7.W przypadku, jeśli od dnia poinformowania rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanych ocenach klasyfikacyjnych śródrocznych i rocznych, zachowanie ucznia znacznie się pogorszy, może on otrzymać ocenę klasyfikacyjną zachowania niższą od przewidywanej.

8.O zamiarze obniżenia oceny zachowania do oceny nieodpowiedniej lub nagannej wychowawca klasy ma obowiązek poinformować na piśmie rodziców (opiekunów prawnych) danego ucznia.

§ 55

Oceny bieżące w klasach I-III z obowiązkowych i dodatkowych zajęć ustala się według następującej skali z wykorzystaniem symbolu cyfrowego stopni:

      1. stopień celujący (6),

      2. stopień bardzo dobry (5),

      3. stopień dobry (4),

      4. stopień dostateczny (3),

      5. stopień dopuszczający (2),

      6. stopień niedostateczny (1)

 

§ 56

Począwszy od klasy IV oceny bieżące, oceny klasyfikacyjne i końcowe z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych ustala się według następującej skali:

  1. stopień celujący (6),
  2. stopień bardzo dobry (5),
  3. stopień dobry (4),
  4. stopień dostateczny (3),
  5. stopień dopuszczający (2),
  6. stopień niedostateczny (1).

 

§ 57

1. Sprawdzanie osiągnięć edukacyjnych uczniów przeprowadzane jest systematycznie, w  różnych formach, w warunkach zapewniających maksymalną obiektywność ustalanej oceny.

2. Do form oceniania zalicza się ocenę: wypowiedzi ustnych, prac pisemnych, pracy na lekcji, prace prezentujące umiejętności manualne i sprawność fizyczną.

3. Ocena wypowiedzi ustnej ucznia może mieć charakter oceny wiadomości bieżących lub podsumowujących i sprawdzających umiejętności oraz wiadomości ucznia po zakończeniu działu materiału danego przedmiotu.

4. Nauczyciel ma obowiązek dokonać co najmniej 3 ocen w półroczu uwzględniających różne formy aktywności ucznia.

5. Ocena pracy pisemnej ucznia może mieć charakter oceny wiadomości bieżących lub podsumowujących i sprawdzających umiejętności oraz wiadomości ucznia po zakończeniu działu materiału danego przedmiotu.

6. Sprawdzanie umiejętności i wiadomości poprzez samodzielne prace pisemne ucznia może być przeprowadzane przez nauczyciela w następujących formach:

1) praca klasowa po każdym dziale danego przedmiotu,

2) test sprawdzający(sprawdzian),

3) kartkówka,

4) praca domowa.

7. Pisemna praca klasowa i test sprawdzający(sprawdzian) może odbywać się po powtórzeniu wiadomości z danej partii materiału. Czas pisania pracy klasowej i testu sprawdzającego przez ucznia powinien obejmować, co najmniej jedną godzinę lekcyjną. Nauczyciel przygotowujący zagadnienia do sprawdzianu musi uwzględnić ramy czasowe pozwalające uczniowi na napisanie odpowiedzi.

8. Kartkówka, jako jedna z form sprawdzenia bieżących umiejętności i wiadomości ucznia, może obejmować maksymalnie materiał z trzech ostatnich lekcji. Nauczyciel przygotowujący zagadnienia do kartkówki musi uwzględnić ramy czasowe pozwalające uczniowi na napisanie odpowiedzi. Czas trwania kartkówki nie może przekraczać 15 minut.

9. Każdy sprawdzian pisemny, oprócz kartkówek, musi być poprzedzony lekcją powtórzeniową, zawierającą elementy oceniania kształtującego, z danej części materiału i musi być zapowiedziany przez nauczyciela oraz wpisany do dziennika najpóźniej na 7 dni przed terminem jego przeprowadzenia.

10. W ciągu danego dnia nauki może być przeprowadzony tylko jeden całogodzinny sprawdzian wiadomości.

11. Sprawdzone, poprawione i ocenione prace nauczyciel ma obowiązek omówić i przedstawić uczniowi do wglądu w klasie w ciągu 14 dni od dnia przeprowadzenia sprawdzianu.

12. Uczeń może poprawić, ustnie lub pisemnie, uzyskaną ocenę cząstkową z przedmiotu w terminie ustalonym przez nauczyciela danego przedmiotu. Nauczyciel podaje: termin, sposób i zakres materiału konieczny do poprawienia oceny.

13. Oceny z pisemnych prac kontrolnych, oprócz symbolu zgodnego z przyjętą skalą nauczyciel może uzupełnić opisem uzasadniającym ustaloną ocenę.

14. Jeżeli zaplanowane formy kontroli pracy i osiągnięć ucznia pozwalają na możliwość oceny na podstawie liczby uzyskanych punktów, to ustalono następujące przeliczenia:

1) dla uczniów z wymaganiami edukacyjnymi ogólnymi:                                                                            

100%- 98% celujący

97%- 91% bardzo dobry

90%- 75% dobry

74%- 51% dostateczny

50%-30% dopuszczający

29%-0% niedostateczny

2) dla uczniów z dostosowanym poziomem wymagań:

100%- 95% celujący

94%- 80% bardzo dobry

79%- 60% dobry

59%- 40% dostateczny

39%-20% dopuszczający

19%-0% niedostateczny

15. Prace pisemne uczniów (prace klasowe, sprawdziany) przechowywane są przez nauczyciela w szkole do końca roku szkolnego.

 

§ 58

1. W ocenianiu bieżącym, w klasach I-VIII stosuje się ocenianie kształtujące i sumujące, które wzajemnie się wspiera i uzupełnia.

2. Funkcja oceny kształtującej i sumującej jest rozdzielona.

3. Ocenianiu kształtującemu może podlegać:

   1) praca domowa

   2)wypowiedź ustna

   3) sprawdzian

4. W szkole stosuje się następujące elementy oceniania kształtującego:

1) nauczyciel określa cele lekcji i formułuje je w języku zrozumiałym dla ucznia

2) „nacobezu” jest obowiązkowe dla pisemnych prac kontrolnych a nauczyciel formułuje je  w odniesieniu do umiejętności kluczowych zawartych w podstawie programowej ,

3) informacja zwrotna zawiera cztery podstawowe elementy:

a) wyszczególnienie i docenienie dobrych elementów pracy ucznia,

b) odnotowanie tego, co wymaga poprawy lub dodatkowej pracy ze strony ucznia,

c) wskazówki – w jaki sposób uczeń powinien poprawić pracę,

d) wskazówki – w jakim kierunku uczeń powinien rozwijać swoje umiejętności. Informacja zwrotna udzielna jest w formie pisemnej lub ustnej.

4) samoocena

5) metody motywujące ucznia

 

§ 59

1.Ocenie podlegają różnorodne formy aktywności ucznia właściwe dla rodzaju danych zajęć edukacyjnych. Aktywność odnotowana jest w postaci znaku „+”. Uzyskanie trzech „+” jest równoznaczne z otrzymaniem oceny bardzo dobrej. Uzyskanie pięciu "+" jest równoznaczne z otrzymaniem oceny celującej.

2. Uczeń ma prawo w ciągu półrocza dwukrotnie odmówić odpowiedzi ustnej z danego przedmiotu bez konsekwencji otrzymania oceny- fakt ten nauczyciel odnotowuje w dzienniku literą N.

3. Uczeń, który nie odrobił pracy domowej jest zobowiązany zgłosić jej brak nauczycielowi. Trzykrotny brak pracy jest równoznaczny z otrzymaniem oceny niedostatecznej, (zapis w dzienniku w formie „-” lub „ .”). W przypadku przedmiotów z 1 godzinnym tygodniowym  wymiarem dwukrotny brak pracy równa się otrzymaniu oceny niedostatecznej.

4. W przypadku co najmniej jednodniowej nieobecności uczniowi przysługuje możliwość nieprzygotowania do zajęć w dniu następnym z przedmiotów,  na których nie był obecny.

 

§ 60

1. Uwzględniając cele oraz ogólne wymagania edukacyjne (oczekiwane osiągnięcia edukacyjne ucznia), określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego ustala się następujące ogólne kryteria ocen:

1) ocenę celującą otrzymuje uczeń, który posiada wiedzę i umiejętności określone programem nauczania uwzględniającym podstawę programową poszczególnych przedmiotów, rozwija zainteresowania przedmiotowe uczestnicząc w konkursach, zawodach i turniejach, osiąga  w nich sukcesy, wykazuje się szczególnym zaangażowaniem, stosuje znane wiadomości i umiejętności w sytuacjach trudnych, złożonych i nietypowych,

2) ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który opanował umiejętności i wiadomości zawarte w programie nauczania uwzględniającym podstawę programową poszczególnych przedmiotów wykazując się dużą samodzielnością, dużym zaangażowaniem w procesie lekcyjnym, rozwija zainteresowania przedmiotowe uczestnicząc w konkursach, zawodach, turniejach,

3) ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który opanował podstawowe umiejętności i wiadomości określone w programie nauczania uwzględniającym podstawę programową poszczególnych przedmiotów, dobrze wykorzystuje zdobyte wiadomości w praktyce, jest aktywny na lekcji

4) ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który opanował umiejętności i wiadomości zawarte w podstawie programowej poszczególnych przedmiotów, potrafi wykonać zadania o średnim stopniu trudności, w czasie lekcji wykazuje się aktywnością

5) ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który opanował najbardziej przystępne treści zawarte w podstawie programowej poszczególnych przedmiotów na poziomie umożliwiającym dalsze kształcenie, z pomocą nauczyciela potrafi wykonać zadania o niewielkim stopniu trudności

6) ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który: nie opanował umiejętności i wiadomości zawartych w podstawie programowej nauczania poszczególnych przedmiotów na poziomie umożliwiającym dalsze kształcenie.

 

§ 61

1. W klasach I-III uczeń otrzymuje nagrodę książkową, jeżeli uzyskał wysokie oceny bieżące, rozwija swoje zainteresowania, uczestniczy w konkursach, wykazuje się szczególnym zaangażowaniem oraz uzyskał co najmniej 140 punktów z bieżącego oceniania zachowania, jednocześnie nie więcej niż 10 punktów ujemnych.

2.W klasach IV-VIII  uczeń otrzymuje nagrodę książkową, jeżeli w wyniku klasyfikacji rocznej (końcowej) uzyskał:

1) ocenę zachowania – co najmniej bardzo dobrą,

2) średnią ocen ustalonych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania co najmniej 4,75.

 

§ 62

 

1. Przyjmuje się następujące ogólne zasady ustalania oceny zachowania zgodne                                       z podstawowymi obszarami określonymi w odrębnych przepisach:

2. Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania wyraża się w następującej skali:

1) wzorowe

2) bardzo dobre

3) dobre

4) poprawne

5) nieodpowiednie

6) naganne

3.  Na początku roku szkolnego i II półrocza uczeń otrzymuje 100 pkt. Są one równoważne ocenie dobrej. Od postawy ucznia zależy ocena końcowa, która może być niższa, wyższa lub równoważna ocenie dobrej.

4. W dzienniku klasowym znajduje się zeszyt uwag i pochwał (wszyscy wychowawcy prowadzą taki zeszyt),do którego nauczyciele na bieżąco wpisują swoje spostrzeżenia o pozytywnym lub negatywnym zachowaniu ucznia, wpisując jednocześnie ilość punktów.

5. Ocenę zachowania klasyfikacyjną śródroczną i roczną ustala się poprzez sumaryczne przeliczenie punktów zachowania.

W przypadku rażącego naruszenia przez ucznia obowiązujących regulaminów szkolnych, bądź jego kolizji z prawem wychowawca podejmuje decyzję o obniżeniu oceny zachowania niezależnie od uzyskanej punktacji. Wyżej wymienione obniżenie zachowania może nastąpić w przypadku:

  1. pobicia, w wyniku którego pobita osoba doznała obrażeń ciała zagrażających jej zdrowiu lub życiu,
  2. znieważania innych uczniów, ich rodziców, nauczycieli lub innych pracowników szkoły,
  3. wyłudzania pieniędzy,
  4. celowego niszczenia lub kradzieży mienia szkolnego lub prywatnego,
  5. oszustwa i fałszowania dokumentów szkolnych (ocen, podpisów, usprawiedliwień),
  6. palenia papierosów, spożywania napojów alkoholowych na terenie szkoły, posiadania, używania, rozprowadzania środków odurzających, oraz na zajęciach imprezach i wycieczkach organizowanych przez szkołę poza jej terenem
  7. stwierdzenia cyberprzemocy rozumianej jako nagrywanej i umieszczanie w „sieci” osób bądź zdarzeń szkodzących wizerunkowi szkoły bez ich zgody

7. W przypadku niewielkiej różnicy między wymaganą punktacją na daną ocenę zachowania, a uzyskaną przez ucznia, wychowawca może podjąć decyzję o podwyższeniu oceny zachowania, niezależnie od uzyskanej punktacji. Wyżej wymienione podwyższenie oceny zachowania może nastąpić w przypadku, gdy :

  1. uczeń poświęcił swój prywatny czas na przygotowanie oraz udział w imprezie, konkursie lub uroczystości związanej z działalnością szkoły- reprezentował szkołę w konkursach przedmiotowych, artystycznych lub zawodach sportowych, projekty edukacyjne
  2. wykonał po lekcjach pod nadzorem nauczyciela i za zgodą rodziców lub prawnych opiekunów prace na rzecz szkoły (nie dotyczy wykonywania prac będących rekompensatą za zniszczenie przez danego ucznia mienia szkolnego),
  3. działał jako wolontariusz,

      d) dobrowolnie pomagał kolegom w nauce poza lekcjami.                                                 

 

8.  Przy ocenie zachowania należy wziąć pod uwagę zalecenia zawarte w opinii Poradni  Psychologiczno- Pedagogicznej.                                          

Ocenę zachowania śródroczną i roczną począwszy od klasy IV ustala się wg kategorii punktowej:

1) wzorowe - 170 pkt i więcej

2) bardzo dobre - 140 - 169 pkt

3) dobre - 100 - 139 pkt.

4) poprawne - 50 - 99 pkt.

5) nieodpowiednie - 0 - 49 pkt.

6) naganne – poniżej 0 pkt.

9. Uczeń traci punkty w następujących sytuacjach

 

1)

Nie wykonuje poleceń nauczyciela i innych pracowników szkoły

3-5 pkt

2)

Arogancko zachowuje się wobec nauczycieli i innych pracowników szkoły, obraża, szykanuje, narusza wizerunek osobisty (obraźliwe treści, komentarze, zdjęcia w „sieci”

10 pkt

3)

Niewłaściwie zachowuje się na lekcjach( m.in. rozmowy, zajęcia nie związane z tokiem lekcji –rzucanie papierkami, oglądanie gazet, żucie gumy, jedzenie i picie) każdorazowo

2 pkt

4)

Nie przynosi zeszytów, podręczników, potrzebnych materiałów na zajęcia

artystyczne każdorazowo

1 pkt.

5)

Nieodpowiednio zachowuje się na przerwach ( np. nie opuszcza sali lekcyjnej, przebywa w szatni, biega po korytarzu, przebywa na placu zabaw, biega potrawniku ozdobnym i klombach) każdorazowo

1 pkt

6)

Ubliża kolegom

3 pkt

7)

Prowokuje bójki

5 pkt

8)

Uczestniczy w bójkach

10 pkt

9)

Celowo niszczy sprzęt i wyposażenie szkoły lub własność prywatną

10 pkt

10)

Nie nosi zmiennego obuwia (za każdy brak)

3 pkt

11)

Nieodpowiednio się ubiera (zbyt krótka bluzka- odkryty pępek, gołe plecy,

zbyt krótka spódniczka-mini), makijaż, manicure

1-3pkt

12)

Nosi nieodpowiednią fryzurę

2 pkt

13)

Używa wulgarnego słownictwa i wulgarnych gestów

5 pkt

14)

Samowolnie opuszcza zajęcia obowiązkowe bez usprawiedliwienia

  • pojedyncze godziny (każdorazowo)
  • cały dzień

spóźnienia

     3 pkt

    10 pkt

    2 pkt

15)

Nie wywiązuje się z obowiązków dyżurnego klasowego

1 pkt

16)

Nie wywiązuje się z powierzonych  zadań innych niż praca domowa

1-5 pkt

17)

Fałszuje podpis, zwolnienia, usprawiedliwienia lub oceny

10 pkt

18)

Dopuszcza się kradzieży

10 pkt

19)

Wyłudza pieniądze, szykanuje, znęca się psychicznie, ubliża, przezywa, ośmiesza ( za każdy występek)

1-10 pkt

20)

Posiada papierosy, alkohol, dopalacze, narkotyki i innego rodzaju środki odurzające

10 pkt

21)

Pije alkohol, pali papierosy, zażywa dopalacze, narkotyki i innego rodzaju środki odurzające

20 pkt

22)

Niekulturalnie zachowuje się podczas uroczystości szkolnych, apeli,

konkursów, wycieczek i innych imprez szkolnych,( każdorazowo)

5 pkt

23)

Nie przynosi ważnych pisemnych informacji zwrotnych i usprawiedliwień od rodziców w wyznaczonych terminach

1 pkt

24)

Nie posiada stroju galowego ( za każdy brak)

2 pkt

25)

Niewłaściwe zachowuje się na zajęciach , imprezach, wycieczkach, zawodach oraz innych wydarzeniach organizowanych przez szkołę poza jej terenem.

1-20 pkt

26)

Nie reaguje na przemoc, agresję słowną

1-5 pkt

27)

Samowolnie opuszcza budynek i teren szkoły podczas przerw, zajęć lekcyjnych, oczekiwania na autobus szkolny lub rodzica gdy obowiązuje zakaz wychodzenia

10pkt

28)

Używa telefonu komórkowego, odtwarzacza MP3, itp. 

5pkt

29)

Fotografuje lub filmuje zdarzenia z udziałem innych osób bez ich zgody

10pkt

30)

Upublicznia materiały i fotografie bez zgody obecnych na nich osób.

10pkt

31)

Narusza zasady RODO bez zgody właściciela tych danych

10pkt

32)

Przynosi do szkoły ostre narzędzia, inne niebezpieczne przedmioty i substancje

10pkt

33)

Inne, niewymienione zachowania (np. narusza prywatność i sferę intymną)

5 pkt

 

10. Uczeń otrzymuje punkty za:

1)

 Udział w konkursach, zawodach sportowych, reprezentowanie szkoły                      (w zależności od etapu) każdorazowo

3-5 pkt

a)

 zdobycie I, II, III miejsca na etapie szkolnym

5-4-3 pkt

+3 za udział

  1. bb)

zdobycie I, II, III miejsca na etapie gminnym

 

wyróżnienie

10-8-6- pkt

+5 za udział

 

4 pkt+5

  1. Cc)

zdobycie I – II, III miejsca na etapie powiatowym

 

  1. wyróżnienie

15-12-9 pkt

+5 za udział

 

6pkt +5

  1. dd)

zdobycie I –II - III miejsca na etapie wojewódzkim

 

  1. wyróżnienie

20-16-12 pkt

+5 za udział

 

8 pkt +5

e)

 zdobycie I – II- III miejsca na etapie ogólnopolskim

 

i)wyróżnienie

25-20-15 pkt

+5 za udział

 

10 pkt+5

2)

 Praca na rzecz klasy i szkoły

  1. wykonanie gazetki,
  2. bukiet kwiatów,
  3. kwiat doniczkowy,
  4. wykonanie pomocy dydaktycznej
  5. drobne prace porządkowe
  6. przygotowanie imprez klasowych
  7. zabawki
  8. stroje do koła teatralnego
  9. inne przedmioty m.in. gry, książki do biblioteki

1-10 pkt

2 pkt

  1.       2 pkt
  2.       5 pkt
  3.       5 pkt
  4.    3-5 pkt
  5.    1-5 pkt

max 5 pkt

5 pkt

    1. kt

3)

Pomoc przy organizacji imprezy szkolnej uroczystość szkolna – występ każdorazowo

 

5 pkt

 

4)

Udział w szkolnych akcjach charytatywnych

5-10 pkt

5)

Wolontariat

Zgodnie z regulaminem Szkolnego Klubu Wolontariusza

6)

Zbiórka surowców wtórnych

2-10 pkt

7)

Kultura osobista (zwracanie się do drugiej osoby, szacunek dla innych)

max 10 pkt

8)

Efektywne pełnienie funkcji w Samorządzie Szkolnym

(przyznaje opiekun SU)

max 5 pkt

9)

Efektywne pełnienie funkcji w samorządzie klasowym (przyznaje wychowawca)

max 5 pkt

10)

Pomoc koleżeńska

5 -10 pkt

11)

100 % frekwencja na zajęciach lekcyjnych ( za każde półrocze)

5 pkt

12)

Premia za całkowity brak punktów ujemnych (za każde półrocze)

10 pkt

13)

Okolicznościowe reprezentowanie szkoły na zewnątrz

1-5 pkt

14)

Systematyczny udział w dodatkowych zajęciach organizowanych przez szkołę np. projekt

5 pkt

15)

Inne niewymienione zachowania

1-10 pkt

 

11. Warunkiem otrzymania oceny wzorowej zachowania jest nieprzekroczenie w półroczu liczby 10 ujemnych punktów i posiadanie minimum 170 pkt dodatnich.

12. Warunkiem otrzymania oceny bardzo dobrej zachowania jest nieprzekroczenie w półroczu liczby 20 ujemnych punktów i posiadanie minimum 140 pkt dodatnich.

13. Przy ustalaniu oceny zachowania ( oprócz ust 3) brane są również uwagi (opinie) wychowawcy, nauczycieli, innych pracowników szkoły oraz uczniów.

 

{"register":{"columns":[]}}