W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Efekty rzeczowe i ekologiczne projektu pod nazwą „ Utworzenie ekopracowni w Szkole Podstawowej w Pieczyskach.”

Efekty rzeczowe

Zakres rzeczowy zrealizowanego Zadania (opis)

Utworzenie ekopracowni w Szkole Podstawowej w Pieczyskach. Wyposażenie pracowni w: meble, rośliny doniczkowe, pomoce dydaktyczne, służące do realizacji programu edukacyjnego, sprzęt audiowizualny, komputerowy, nagłaśniający, tablice multimedialną oraz odnowienie  Sali, poprzez pomalowanie ścian. Do pracowni zakupiono ławki, krzesła, meble, tablicę suchoscieralną, biurko dla nauczyciela, krzesło dla nauczyciela. Doposażono pracownię w pomoce do nauki biologii, przyrody, fizyki, które wykorzystywane są do realizacji programów ekologicznych. Zakupiono sprzęt komputerowy: laptop, tablice multimedialną wizualizer w celu uatrakcyjnienia zajęć z zakresu ekologii i poszerzenie wiedzy uczniów.  Pracownia została wzbogacona w rośliny doniczkowe, które nadają sali niesamowity, przyjemny charakter ekologiczny. Aby stworzyć klimat ekopracowni ściany zostały wyłożone fototapetą przedstawiającą elementy ekologiczne, biologiczne, przyrodnicze. Został utworzony kącik ekologiczny, który przypomina o potrzebie dbania o nasze środowisko. W kąciku tym ustawiono kosze do segregacji odpadów. Na parapetach stanęły rośliny doniczkowe, które posłużyły również do obserwacji i doświadczeń w czasie lekcji. Nowe umeblowanie pozwoliło na maksymalne wykorzystanie przestrzeni oraz zwiększyło funkcjonalność pracowni. Dzięki nowym szafom pomoce dydaktyczne znajdują się w jednym miejscu. Dzięki utworzeniu blatu roboczego, uczniowie pracują w nowo utworzonej pracowni  metodą projektów, badań i doświadczeń. Duży nacisk kładziemy na pracę w grupach. Chcąc spełnić te marzenia dostosowaliśmy ławki i krzesła uczniowskie. Zakupiliśmy do nowopowstałej pracowni:  ławki jednoosobowe,  a do nich  krzesła uczniowskie o ergonomicznym wyglądzie i właściwej funkcjonalności. Elementem innowacyjnym wyposażenia jest tablica interaktywna, która przyczyniła się do znaczących zmian nie tylko w metodyce nauczania, ale również w sposobie porozumiewania się, przekazywania informacji i rozwoju kompetencji kluczowych. Dodatkowo w połączeniu z wizualizerem stworzyliśmy możliwość do obserwowania okazów przyrodniczych w formacie 3D, które mogą być wyświetlane na ekranie. Pomoce dydaktyczne m.in. kamera mikroskopowa, zestawy preparatów mikroskopowych pozwolaja nauczycielowi maksymalnie zaangażować ucznia, a uczniowi poczuć się odkrywcą. Wykorzystanie modeli komórek roślinnych, zwierzęcych oraz modelu tułowia ludzkiego pozwola uczniom naszej placówki rozbudzić ciekawość, rozwinąć zainteresowania i pasje. Dobór środków dydaktycznych zaplanowano tak, aby wszyscy uczniowie uczestniczący w zajęciach mieli możliwość bezpośredniego ich użycia zarówno w pracy indywidualnej jak i grupowej. Nasza pracownia od teraz jest wizytówką szkoły,  zachęca uczniów do poszerzania swoich horyzontów i zainteresowań.

 

 

Efekty ekologiczne

Uzyskany efekt ekologiczny w wyniku realizacji Zadania (opis)

Poszerzenie wiedzy z zakresu biologii, przyrody, fizyki, geografii, ekologii wśród 100 uczniów Szkoły Podstawowej w Pieczyskach. Rozwój zainteresowań uczniów w czasie realizacji podstawy programowej na przedmiotach: przyroda, biologia, chemia, fizyka, geografia jak również w czasie dodatkowych zajęć: koła ekologiczno-przyrodniczego, koła dziennikarskiego. Poszarzanie wiedzy z zakresu ekologii podczas organizacji i uczestnictwa w konkursach ekologicznych: „ Cztery pory roku, okiem młodego ekologa”, „ Cuda z odpadów”, „Eko-roboty”, „ czysty oddech” czy akcji ogólnoszkolnych: Dnia Ziemi, Dnia Krajobrazu. Wykorzystano zakupione pomoce do rozwijania zainteresowań uczniów, prowadzenia doświadczeń, badań, obserwacji w terenie. Wykorzystano tablicę multimedialną do poszukiwania nowych informacji, przygotowywanie prezentacji. Uczniowie określają problem badawczy, formułują hipotezy, planują i przeprowadzają oraz dokumentują obserwacje i proste doświadczenia biologiczne;określają warunki doświadczenia, rozróżniają próbę kontrolną i badawczą; analizują wyniki i formułują wnioski; przeprowadzają obserwacje mikroskopowe. Nowoczesność i atrakcyjność Sali i bogaty zasób pomocy dydaktycznych zachęcił uczniów do udziału w konkursach, akcjach, imprezach o tematyce ekologicznej. Dodatkowe korzyści wynikające z realizacji projektu to min. podniesienie poziomu i jakości edukacji w małych szkołach wiejskich. Dostarczenie ciekawych pomocy dydaktycznych, rozwijanie zainteresowań wśród uczniów i budzenie ciekawości świata. Również wspólnie ze społecznością lokalną, mieszkańcami  zostały zorganizowane akcje : Posprzątajmy Powiat Wieruszowski na wiosnę, Sprzątanie świata, zbiórka korków. Działania związane z realizacją projektu przyczyniły się do uświadamiania jak najszerszemu gronu osób o ważności ekologii w naszym życiu, a jednocześnie była to integracja i uspołecznianie młodych ludzi. Wzbudzanie wśród uczniów działań wolontariackich.

 

{"register":{"columns":[]}}