Zawiadomienie o zbyciu-sprzedaży pojazdu
Zawiadomienie o zbyciu-sprzedaży pojazdu
Podstawa prawna
- 78 ust. 2 pkt. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2021 r., poz. 450 z późn. zm.);
- § 17 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych z dnia 11 grudnia 2017r. (Dz.U.2017. poz.2355 z późn. zm.);
Wymagane dokumenty
Zawiadomienie o zbyciu-sprzedaży pojazdu wypełnia i składa właściciel lub pełnomocnik właściciela.
Do wniosku dołącza się:
Dokument umowę kupna sprzedaży lub Fv. potwierdzającą dokonanie sprzedaży pojazdu.
W momencie składania wniosku należy okazać dowód tożsamości.
W przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w kwocie 17 zł. Zwolnieni z opłaty skarbowej małżonkowie, wstępni zstępni lub rodzeństwo. Opłatę należy dokonać w Kasie Urzędu Miasta Sokołów Podlaski lub przelewem na rachunek bankowy PEKAO S.A. I Oddział w Sokołowie Podlaskim 84 1240 2715 1111 0000 3272 6046.
Opłaty
Nie podlega opłacie.
Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie, zgodnie z przepisami prawa.
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Sokołowie Podlaskim,
Biuro Obsługi Interesanta czynne: poniedziałek-piątek 8:00-16:00
Przyjęcia dokumentów - pokój nr 020,
Tryb odwoławczy
Brak
Uwagi
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 25 781 74 62.
Materiały
Zawiadomienie_o_zbyciu-sprzedaży_pojazduZawiadomienie_o_zbyciu-sprzedaży_pojazdu.pdf 0.11MB