W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej

Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (zwanej dalej: ustawą), każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Starostwo Powiatowe  w Proszowicach o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej,  o których mowa w art. 6, pkt 1 lub 3 ustawy.
Natomiast na podstawie art. 30 w/w ustawy osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić do Starostwa Powiatowego w Proszowicach z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

Informację o braku dostępności lub wniosek o zapewnienie dostępności należy złożyć do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związana informacja lub żądanie zapewnienia dostępności („wniosek o zapewnienie dostępności).
 

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy,
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:

  1. osobiście w Biurze Obsługi Interesantów (parter)  budynku przy ul. 3 Maja 72    w Proszowicach;
  2. za pośrednictwem poczty, adres do korespondencji: Starostwo Powiatowe w Proszowicach, ul. 3 Maja 72, 32-100 Proszowice;
  3. za pomocą poczty elektronicznej, e-mai: starosta@proszowice.upow.gov.pl lub eboi@proszowice.upow.gov.pl;
  4. za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP: Powiat Proszowicki /o69etw86xr/SkrytkaESP;
  5. za pomocą faksu pod numerem 12 386 29 33.

Podmiot publiczny powinien zapewnić dostępność (zrealizować żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę  o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.
W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób  i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności.
Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.

Uprzejmie informujemy, że w postępowaniu w przedmiocie wniosku o zapewnienie dostępności nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracowników organu, doręczeń, sposobu obliczania terminów, uzupełniania braków formalnych i przekazywania wniosku zgodnie z właściwością.
 

Materiały

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Wniosek​_o​_zapewnienie​_dostępności​_spp.docx 0.02MB
Klauzula informacyjna do wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
Klauzula​_informacyjna​_dotycząca​_przetwarzania​_danych​_-​_dostępnośc​_architekt​_i​_inform-komunikacyjna.pdf 0.05MB
{"register":{"columns":[]}}