W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Przebudowa drogi powiatowej w zakresie budowy zatok autobusowych w miejscowości Posiłów

Na biało- szarym tle informacja dotycząca przebudowy drogi powiatowej w zakresie budowy zatok autobusowych w miejscowości Posiłów, zadanie dofinansowane ze środków budżetu Państwa, u góry flaga i godło Polski, z prawej strony zarys orła w koronie

W ramach planowanego przedsięwzięcia przewiduje się przebudowę drogi powiatowej w zakresie budowy zatok autobusowych w m. Posiłów w istniejącym pasie drogowym.
Zaprojektowano zatoki autobusowe o szerokości 3,00 m i długości 20,00 m ze skosem wjazdowym1:8 i skosem wyjazdowym 1:4, załamania krawędzi wyłukowano promieniami R=30,00 m. Spadek poprzeczny na zatokach wynosi 2 % w kierunku jezdni. Projektowane zatoki autobusowe zostaną ograniczone krawężnikami betonowymi 15 x 30 na ławie betonowej z oporem, wyniesionymi o 12 cm w stosunku do nawierzchni zatoki autobusowej.

Ponadto zaprojektowano chodnik o szerokości 2,00 m, peron o szerokości 1,50 i 2,00 m oraz opaskę o szerokości 0,50 m, ze spadkami poprzecznymi wynoszącymi 2 % w kierunku jezdni.

Chodnik, peron i opaska po zewnętrznej stronie zostaną ograniczone obrzeżami betonowymi 8 x 30 cm na ławie betonowej z oporem, wyniesionymi o 0 cm w stosunku do nawierzchni chodnika, peronu i opaski oraz od strony jezdni i zatoki, krawężnikami betonowymi 15 x 30 na ławie betonowej z oporem, wyniesionymi o 12 cm w stosunku do nawierzchni jezdni i zatoki.

Na zjeździe krawężnik wyniesiono o 3 cm w stosunku do nawierzchni jezdni i zatoki. Na włączeniu zjazdu indywidualnego do jezdni przez chodnik zaprojektowano skosy w stosunku n : m =1:1 (gdzie n = m = 1,50 m w formie zmiany rodzaju nawierzchni).
Zjazd po zewnętrznej stronie ograniczono krawężnikami betonowymi 15 x 30 na ławie betonowej z oporem, wyniesionymi o 0 cm w stosunku do nawierzchni zjazdu.

Ponadto w ramach zadania należy sfrezować krawędzie istniejącej nawierzchni o szerokości po 0,5 m i grubości 6 cm, na całej długości zatok i chodnika i uzupełnić nową nawierzchnią bitumiczną AC 8 S.

Łączna długość przebudowywanego odcinka drogi wynosi ok. 146 mb.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}