W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Zezwolenie na zbieranie odpadów

Zezwolenie na zbieranie odpadów

Wymagane dokumenty:
Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 21) wniosek o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów powinien zawierać:

  1. Dane składającego informację, oznaczenie jego siedziby i adresu albo miejsca zamieszkania i adresu oraz adres głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej, telefon kontaktowy.

  2. Numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany.

  3. Wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidywanych do zbierania (należy podać kod odpadu zgodny z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 poz.1923).

W przypadku, gdy określenie rodzajów odpadów jest niewystarczające do ustalenia zagrożeń, jakie te odpady mogą powodować dla życia lub zdrowia ludzi oraz dla środowiska, właściwy organ może wezwać wnioskodawcę do podania podstawowego składu chemicznego i właściwości odpadów.

  1. Oznaczenie miejsca zbierania odpadów.

  1. Wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów.

  1. Szczegółowy opis stosowanej metody lub metod zbierania odpadów.

  1. Przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie zbierania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadającym wymaganiom ochrony środowiska.

  1. Oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie zbierania odpadów (nie dłużej niż 10 lat).

  1. Opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem.

  1. Opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona.

  1. Informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów.

  1. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie  środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1405 ze zm.), o ile jest wymagana.

 W przypadku magazynowania odpadów należy dostarczyć dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do terenu, na którym mają być magazynowane odpady tj. prawo własności, użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, ograniczone prawo rzeczowe (użytkowanie, służebność, własnościowe prawo do lokalu w spółdzielniach mieszkaniowych), stosunek zobowiązaniowy (dzierżawa, najem, użyczenie).

Do wniosku należy dołączyć:

  1. Dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym (kopia aktualnie obowiązującego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub kopia aktualnie obowiązującego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej).

  2. Kopia aktualnego zaświadczenia o otrzymaniu w systemie identyfikacji podmiotów gospodarki narodowej statystycznego numeru identyfikacyjnego REGON.

  3. Kopia decyzji w sprawie nadania NIP.

  4. Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej.

 Opłaty:

Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1044): 

616 zł  -  opłata za wydanie zezwolenie na zbieranie odpadów

 Obowiązek opłaty skarbowej powstaje z chwilą dokonania zgłoszenia.

Urząd Miejski w Makowie Mazowieckim
Nr konta:   31 8917 0001 0012 5585 2000 0010
W tytule:   „za wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów”   

Miejsce złożenia wniosku:

Sekretariat Starostwa Powiatowego w Makowie Mazowieckim, pok. 20

Termin załatwienia sprawy:

Nie później niż w ciągu jednego miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska, Promocji i Rozwoju Gospodarczego, pokój nr 11, tel. 29 71 73 681

Tryb odwoławczy:

Od decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego   w  Ostrołęce za pośrednictwem Starosty Makowskiego w terminie 14 dni od daty otrzymania.
Ulgi:

Brak.
Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r.  o odpadach (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 21)

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
31.03.2021 09:53 Piotr Rzęzawa
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Piotr Rzęzawa
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zezwolenie na zbieranie odpadów 2.0 15.11.2021 10:28 Piotr Rzęzawa
Zezwolenie na zbieranie odpadów 1.0 31.03.2021 09:53 Piotr Rzęzawa

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}