Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Promocji Powiatu
Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Promocji Powiatu nadzoruje Starosta.
Do zakresu działania Wydziału Inwestycji, Zamówień Publicznych i Promocji Powiatu należy prowadzenie spraw z zakresu przygotowania i realizacji inwestycji powiatowych, pozyskiwania środków finansowych ze źródeł zewnętrznych, przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych, realizacji przedsięwzięć promocyjnych powiatu oraz obsługi administracyjnej, a w szczególności:
1) w zakresie inwestycji:
a) ustalanie potrzeb oraz opracowywanie projektów planów inwestycyjnych powiatu i jednostek organizacyjnych na dany rok budżetowy,
b) prowadzenie baz danych o projektach realizowanych przez powiat i jednostki organizacyjne powiatu,
c) monitorowanie możliwości pozyskania i wykorzystania środków z funduszy unijnych i krajowych,
d) współpraca z wydziałami starostwa powiatowego oraz jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie wspólnego, rzetelnego i efektywnego wykorzystania dostępnych zewnętrznych źródeł finansowania,
e) współpraca z biurami projektów w zakresie planowanych do realizacji oraz realizowanych inwestycji powiatowych,
f) przygotowywanie dokumentacji aplikacyjnej o dofinansowanie zadań planowanych do realizacji przez powiat ze środków zewnętrznych,
g) prowadzenie rozliczeń zadań realizowanych przez powiat ze środków własnych oraz środków zewnętrznych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
h) wypełnianie obowiązków sprawozdawczych i informacyjnych oraz obowiązków wynikających z trwałości realizowanych przez powiat projektów,
i) koordynacja prac przygotowujących inwestycje i remonty w powiecie,
j) czuwanie nad prawidłowym przebiegiem inwestycji powiatowych pod względem ich zgodności ze złożonymi wnioskami o dofinasowanie i zawartymi umowami,
k) współpraca z samorządami oraz innymi podmiotami zewnętrznymi w zakresie integracji działań mających na celu pozyskiwanie środków zewnętrznych na rzecz rozwoju lokalnego,
l) współpraca z partnerami społecznymi, przedstawicielami samorządów terytorialnych oraz ekspertami zewnętrznymi, wydziałami, jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie przygotowania, aktualizacji i realizacji strategii rozwoju powiatu oraz innych dokumentów programowych powiatu,
m) współpraca z Samorządem Województwa Mazowieckiego przy opiniowaniu i opracowywaniu dokumentów planistycznych dotyczących rozwoju Mazowsza.
2) w zakresie zamówień publicznych:
a) przygotowanie i prowadzenie postępowań przetargowych zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym:
- ocena wniosków o wszczęcie postępowania w zakresie zgodności z wymogami ustawy Pzp,
- przygotowywanie SWZ wraz z załącznikami na podstawie opisu przedmiotu zamówienia przygotowanego przez dyrektorów lub pracowników wydziałów,
- przygotowywanie projektów umów dotyczących zamówień publicznych i uzyskiwanie akceptacji radcy prawnego na każdą z nich,
- prowadzenie postępowań przetargowych na platformie powiatmakowski.ezamawiający.pl,
- przygotowywanie przy współudziale dyrektorów lub pracowników merytorycznych odpowiedzi na zapytania do SWZ,
- sporządzenie wymaganej przepisami dokumentacji przetargowej po otwarciu ofert, w tym prowadzenie korespondencji z wykonawcami,
- prowadzenie czynności związanych z zawarciem umowy z wybranym wykonawcą,
- weryfikacja prawidłowości i kompletności dokumentacji sporządzanej w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego,
- sporządzanie planu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na dany rok budżetowy,
- sporządzanie corocznych sprawozdań wymaganych przepisami ustawy Pzp, kierowanych do Prezesa UZP,
- sporządzanie i przygotowywanie projektów aktów prawnych Starosty dotyczących zamówień publicznych,
- wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych.
b) przygotowanie i prowadzenie zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130 000,00 , w tym:
- weryfikacja wniosków o wszczęcie postępowania, - przygotowywanie Zaproszenia do składania ofert wraz z załącznikami na podstawie wniosku o wszczęcie postępowania,
- przygotowywanie odpowiedzi na zapytania wykonawców,
- weryfikacja ofert pod względem poprawności i zgodności z wymaganiami zamawiającego,
- sporządzanie zestawienia porównania i oceny ofert wraz z uzasadnieniem wyboru wykonawcy zamówienia,
- prowadzenie czynności związanych z zawarciem umowy z wybranym wykonawcą,
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130 000,00.
c) współpraca z pracownikami i dyrektorami wydziałów w ramach prowadzonych postępowań,
d) udzielanie wyjaśnień wydziałom i jednostkom organizacyjnym przy opracowywaniu materiałów źródłowych stanowiących podstawę do udzielenia zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane,
e) prowadzenie rejestru zamówień publicznych,
f) wprowadzanie na platformę PUESC informacji dotyczących dostawy oleju opałowego do jednostek organizacyjnych Powiatu.
3) w zakresie promocji powiatu:
a) planowanie przedsięwzięć promocyjnych,
b) tworzenie pozytywnego wizerunku powiatu i jego organów wśród społeczności lokalnej, a także informowanie i zachęcanie do zainteresowania powiatem ludzi i instytucji leżących poza jego granicami,
c) inicjowanie i koordynacja działalności wydawniczej i multimedialnej,
d) organizowanie udziału przedstawicieli władz powiatu w różnego rodzaju seminariach, targach, wystawach, imprezach promocyjnych,
e) organizacja lokalnych i współorganizacja regionalnych imprez, obchodów, rocznic, świąt narodowych i państwowych,
f) zamawianie, opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych o powiecie,
g) współpraca z gminami, samorządem wojewódzkim i administracją rządową oraz organizacjami pozarządowymi,
h) podejmowanie działań w zakresie pozyskiwania inwestorów,
i) prowadzenie i organizowanie działalności informacyjnej,
j) organizowanie i prowadzenie promocji powiatu poprzez opracowanie kalendarza imprez kulturalnych,
k) prowadzenie stałego monitoringu środków masowego przekazu,
l) współpraca z mediami,
m) opracowywanie we współpracy z wydziałami starostwa i jednostkami organizacyjnymi corocznego Raportu o stanie Powiatu Makowskiego,
n) inicjowanie wspólnych przedsięwzięć gospodarczych i kulturalnych w ramach zawieranych porozumień,
o) aktualizacja strony internetowej powiatu,
p) udostępnianie informacji publicznej oraz współdziałanie w tworzeniu Biuletynu Informacji Publicznej,
q) współuczestniczenie w opracowaniu i realizacji inwestycji oraz zamierzeń rozwojowych powiatu,
r) koordynowanie działań związanych ze współpracą zagraniczną.
4) w zakresie spraw administracyjnych:
a) prowadzenie zbiorczej ewidencji zawartych umów,
b) gospodarowanie lokalami biurowymi Starostwa w zakresie wynajmu lokali przy ul. Mickiewicza 30 i w msc. Bazar 15, a w szczególności:
- przygotowywanie umów najmu lokali biurowych oraz ich aktualizacja,
- wystawianie faktur na należności z tytułu wynajmu lokali biurowych,
- prowadzenie dokumentacji z zakresu najmu lokali biurowych,
- przygotowywanie projektów uchwał w sprawie stawki za wynajem.
c) przygotowywanie dokumentacji do przeprowadzenia przeglądów stanu technicznego budynków Starostwa Powiatowego przy ul. Rynek 1, ul. Mickiewicza 30 i w msc. Bazar 15.
d) zlecanie kontroli technicznych oraz okresowych przeglądów stanu technicznego budynków Starostwa Powiatowego oraz urządzeń stanowiących ich wyposażenie,
e) zapewnianie dostaw opału do kotłowni w budynku Starostwa Powiatowego w msc. Bazar 15 oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
f) prowadzenie spraw związanych z inwestycjami i remontami budynków Starostwa Powiatowego,
g) współpraca ze spółką „Juma” w zakresie przygotowywania umów na dostawę energii cieplnej do budynków Starostwa Powiatowego,
h) przygotowywanie sprawozdań do GUS i innych instytucji z zakresu realizowanych zadań i prowadzenie odpowiedniej dokumentacji w tym zakresie.
Szczegółowa struktura Wydziału Inwestycji, Zamówień Publicznych i Promocji Powiatu „IZPP”
a) Dyrektor,
b) Z-ca Dyrektora,
c) Wieloosobowe stanowisko pracy ds. inwestycji i zamówień publicznych,
d) Wieloosobowe stanowisko pracy ds. promocji powiatu,
e) Stanowisko pracy ds. administracyjnych.
- Pierwsza publikacja:
- 11.01.2023 08:26 Mateusz Kozłowski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Paweł Rychlik
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Promocji Powiatu | 2.0 | 11.01.2023 08:28 Mateusz Kozłowski |
Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Promocji Powiatu | 1.0 | 11.01.2023 08:26 Mateusz Kozłowski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP