W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Promocji Powiatu

Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Promocji Powiatu nadzoruje Starosta.

Do zakresu działania Wydziału Inwestycji, Zamówień Publicznych i Promocji Powiatu należy prowadzenie spraw z zakresu przygotowania i realizacji inwestycji powiatowych, pozyskiwania środków finansowych ze źródeł zewnętrznych, przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych, realizacji przedsięwzięć promocyjnych powiatu oraz obsługi administracyjnej, a w szczególności:

1)    w zakresie inwestycji:

a)    ustalanie potrzeb oraz opracowywanie projektów planów inwestycyjnych powiatu i jednostek organizacyjnych na dany rok budżetowy,
b)    prowadzenie baz danych o projektach realizowanych przez powiat i jednostki organizacyjne powiatu,
c)    monitorowanie możliwości pozyskania i wykorzystania środków z funduszy unijnych i krajowych,
d)    współpraca z wydziałami starostwa powiatowego oraz jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie wspólnego, rzetelnego i efektywnego wykorzystania dostępnych zewnętrznych źródeł finansowania,
e)    współpraca z biurami projektów w zakresie planowanych do realizacji oraz realizowanych inwestycji powiatowych,
f)    przygotowywanie dokumentacji aplikacyjnej o dofinansowanie zadań planowanych do realizacji przez powiat ze środków zewnętrznych,
g)    prowadzenie rozliczeń zadań realizowanych przez powiat ze środków własnych oraz środków zewnętrznych  zgodnie z obowiązującymi przepisami,
h)    wypełnianie obowiązków sprawozdawczych i informacyjnych oraz obowiązków wynikających z trwałości realizowanych przez powiat projektów,
i)    koordynacja prac przygotowujących inwestycje i remonty w powiecie,
j)    czuwanie nad prawidłowym przebiegiem inwestycji powiatowych pod względem  ich zgodności ze złożonymi wnioskami o dofinasowanie i zawartymi umowami,
k)    współpraca z samorządami oraz innymi podmiotami zewnętrznymi w zakresie integracji działań mających na celu pozyskiwanie środków zewnętrznych na rzecz  rozwoju lokalnego,
l)    współpraca z partnerami społecznymi, przedstawicielami samorządów terytorialnych oraz ekspertami zewnętrznymi, wydziałami, jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie przygotowania, aktualizacji i realizacji strategii rozwoju powiatu oraz innych dokumentów programowych powiatu,
m)    współpraca z Samorządem Województwa Mazowieckiego przy opiniowaniu i opracowywaniu dokumentów planistycznych dotyczących rozwoju Mazowsza.

2)    w zakresie zamówień publicznych:

a)    przygotowanie i prowadzenie postępowań przetargowych zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym: 

  • ocena wniosków o wszczęcie postępowania w zakresie zgodności z wymogami ustawy Pzp,
  • przygotowywanie SWZ wraz z załącznikami na podstawie opisu przedmiotu zamówienia przygotowanego przez dyrektorów lub pracowników wydziałów,
  • przygotowywanie projektów umów dotyczących zamówień publicznych i uzyskiwanie akceptacji radcy prawnego na każdą z nich,
  • prowadzenie postępowań przetargowych na platformie powiatmakowski.ezamawiający.pl,
  • przygotowywanie przy współudziale dyrektorów lub pracowników merytorycznych odpowiedzi na zapytania do SWZ,
  • sporządzenie wymaganej przepisami dokumentacji przetargowej po otwarciu ofert, w tym prowadzenie korespondencji z wykonawcami,
  • prowadzenie czynności związanych z zawarciem umowy z wybranym wykonawcą,
  • weryfikacja prawidłowości i kompletności dokumentacji sporządzanej w postępowaniach  o udzielenie zamówienia publicznego,
  • sporządzanie planu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na dany rok budżetowy,
  • sporządzanie corocznych sprawozdań wymaganych przepisami ustawy Pzp, kierowanych do Prezesa UZP,
  • sporządzanie i przygotowywanie projektów aktów prawnych Starosty dotyczących zamówień publicznych,
  • wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych.

b)    przygotowanie i prowadzenie zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130 000,00 , w tym:

  • weryfikacja wniosków o wszczęcie postępowania, - przygotowywanie Zaproszenia do składania ofert wraz z załącznikami na podstawie wniosku o wszczęcie postępowania,
  • przygotowywanie odpowiedzi na zapytania wykonawców,
  • weryfikacja ofert pod względem poprawności i zgodności z wymaganiami zamawiającego,
  • sporządzanie zestawienia porównania i oceny ofert wraz z uzasadnieniem wyboru wykonawcy zamówienia,
  • prowadzenie czynności związanych z zawarciem umowy z wybranym wykonawcą,
  • prowadzenie rejestru zamówień publicznych  których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130 000,00.

c)    współpraca z pracownikami i dyrektorami wydziałów w ramach prowadzonych postępowań,
d)    udzielanie wyjaśnień wydziałom i jednostkom organizacyjnym przy opracowywaniu materiałów źródłowych stanowiących podstawę do udzielenia zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane,
e)    prowadzenie rejestru zamówień publicznych,
f)    wprowadzanie na platformę PUESC informacji dotyczących dostawy oleju opałowego do jednostek organizacyjnych Powiatu.

3)    w zakresie promocji powiatu:

a)    planowanie przedsięwzięć promocyjnych,
b)    tworzenie pozytywnego wizerunku powiatu i jego organów wśród społeczności lokalnej, a także informowanie i zachęcanie do zainteresowania powiatem ludzi i instytucji leżących poza jego granicami,
c)    inicjowanie i koordynacja działalności wydawniczej i multimedialnej,
d)    organizowanie udziału przedstawicieli władz powiatu w różnego rodzaju seminariach, targach, wystawach, imprezach promocyjnych,
e)    organizacja lokalnych i współorganizacja regionalnych imprez, obchodów, rocznic, świąt narodowych i państwowych,
f)    zamawianie, opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych o powiecie,
g)    współpraca z gminami, samorządem wojewódzkim i administracją rządową oraz organizacjami pozarządowymi,
h)    podejmowanie działań w zakresie pozyskiwania inwestorów,
i)    prowadzenie i organizowanie działalności informacyjnej,
j)    organizowanie i prowadzenie promocji powiatu poprzez opracowanie kalendarza imprez kulturalnych,
k)    prowadzenie stałego monitoringu środków masowego przekazu,
l)    współpraca z mediami,
m)    opracowywanie we współpracy z wydziałami starostwa i jednostkami organizacyjnymi corocznego Raportu o stanie Powiatu Makowskiego,
n)    inicjowanie wspólnych przedsięwzięć gospodarczych i kulturalnych w ramach zawieranych porozumień,
o)    aktualizacja strony internetowej powiatu,
p)    udostępnianie informacji publicznej oraz współdziałanie w tworzeniu Biuletynu Informacji Publicznej,
q)    współuczestniczenie w opracowaniu i realizacji inwestycji oraz zamierzeń rozwojowych powiatu,
r)    koordynowanie działań związanych ze współpracą zagraniczną.

4)    w zakresie spraw administracyjnych:

a)    prowadzenie zbiorczej ewidencji zawartych umów,
b)    gospodarowanie lokalami biurowymi Starostwa w zakresie wynajmu lokali przy ul. Mickiewicza 30 i w msc. Bazar 15, a w szczególności:

  • przygotowywanie umów najmu lokali biurowych oraz ich aktualizacja,
  • wystawianie faktur na należności z tytułu wynajmu lokali biurowych,
  • prowadzenie dokumentacji z zakresu najmu lokali biurowych,
  • przygotowywanie projektów uchwał w sprawie stawki za wynajem.

c)    przygotowywanie dokumentacji do przeprowadzenia przeglądów stanu technicznego budynków Starostwa Powiatowego przy ul. Rynek 1, ul. Mickiewicza 30 i w msc. Bazar 15.
d)    zlecanie kontroli technicznych oraz okresowych przeglądów stanu technicznego budynków Starostwa Powiatowego oraz urządzeń stanowiących ich wyposażenie,
e)    zapewnianie dostaw opału do kotłowni w budynku Starostwa Powiatowego w msc. Bazar 15 oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
f)    prowadzenie spraw związanych z inwestycjami i remontami budynków Starostwa Powiatowego,
g)    współpraca ze spółką „Juma” w zakresie przygotowywania umów na dostawę energii cieplnej do budynków Starostwa Powiatowego,
h)    przygotowywanie sprawozdań do GUS i innych instytucji z zakresu realizowanych zadań i prowadzenie odpowiedniej dokumentacji w tym zakresie.
 

Szczegółowa struktura Wydziału Inwestycji, Zamówień Publicznych i Promocji Powiatu „IZPP” 


a)    Dyrektor,
b)    Z-ca Dyrektora, 
c)    Wieloosobowe stanowisko pracy ds. inwestycji i zamówień publicznych, 
d)    Wieloosobowe stanowisko pracy ds. promocji powiatu,
e)    Stanowisko pracy ds. administracyjnych.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
11.01.2023 08:26 Mateusz Kozłowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Paweł Rychlik
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Promocji Powiatu 2.0 11.01.2023 08:28 Mateusz Kozłowski
Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Promocji Powiatu 1.0 11.01.2023 08:26 Mateusz Kozłowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}