W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Protokół z LXXI Sesji Rady Powiatu z dnia 31.10.2023 rok

31.10.2023

PROTOKÓŁ Nr LXXI/2023

z LXXI sesji Rady Powiatu w Lipsku VI kadencji
odbytej w dniu 31 października 2023 roku

Sesja odbyła się w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Lipsku w godz.900- 1105

Przewodniczący Rady Powiatu Józef Sosnowski powitał radnych oraz wszystkich obecnych na obradach LXXI sesji Rady Powiatu w Lipsku VI kadencji. 
Poinformował, iż w sesji uczestniczy 15-stu radnych. Rada jest prawomocna do podjęcia uchwał. Lista obecności stanowi załącznik do protokołu. 

Przewodniczący poinformował, iż na dzisiejszej sesji gościmy starostów dożynek, którzy reprezentowali powiat lipski na dożynkach wojewódzkich tj. panią Joannę Zielińską Stępień, pana Michała Milera oraz pana Marka Studniarza, przedstawicielki Stowarzyszenia RAZEM w Pawliczce oraz panów ze Stowarzyszenia Pszczelarzy Ziemi Lipskiej tj. pana Czesława Skrzeka  i pana Dariusza Stępnia. Następnie starosta podziękował zaproszonym gościom za promocję powiatu oraz wręczył upominki. 

Po zakończeniu uroczystej części sesji Rady Powiatu, prowadzący posiedzenie zapytał, czy są uwagi lub propozycje, co do przesłanego radnym porządku obrad. Ponieważ uwag nie stwierdzono, prowadzący posiedzenie przedstawił porządek obrad:

1.    Otwarcie sesji – godz.9.00.
2.    Zatwierdzenie porządku obrad.
3.    Zatwierdzenie protokołu z poprzedniej sesji.
4.    Sprawozdanie Starosty z realizacji uchwał Rady Powiatu i pracy Zarządu.
5.    Realizacja zadań oświatowych wykonywanych przez powiat lipski w 2022 roku i I półroczu 2023 roku.
6.    Sprawozdanie z pracy Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Lipsku.
7.    Informacja Przewodniczącego Rady Powiatu oraz Starosty Lipskiego o oświadczeniach majątkowych.
8.    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Lipskiego na lata 2023-2029 – projekt uchwały Nr LXXI/388/2023 Rady Powiatu.
9.    Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Uchwale Budżetowej Powiatu Lipskiego na rok 2023 Nr LX/333/2022 Rady  Powiatu Lipskiego z dnia 30 grudnia 2022r. -  projekt uchwały Nr LXXI/389/2023 Rady Powiatu.
10.    Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Powiatu w Lipsku na rok 2023-  projekt uchwały Nr LXXI/390/2023 Rady Powiatu.
11.    Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Powiatu w Lipsku na rok 2024 -  projekt uchwały Nr LXXI/391/2023 Rady Powiatu.
12.    Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt i usługi realizowane w Centrum Opiekuńczo – Mieszkalnym w Lipsku -  projekt uchwały Nr LXXI/392/2023 Rady Powiatu.
13.    Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia programu naprawczego szpitala -  projekt uchwały Nr LXXI/393/2023 Rady Powiatu.
14.    Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków -  projekt uchwały Nr LXXI/394/2023 Rady Powiatu.
15.    Sprawy różne - wolne wnioski.
16.    Zamknięcie obrad.

Następnie przystąpił do głosowania porządku obrad. Radni głosowali za pomocą urządzeń umożliwiających głosowanie elektroniczne. 

Porządek obrad LXXI sesji Rady Powiatu VI kadencji został zatwierdzony  jednogłośnie w głosowaniu jawnym. /Głosowało 15-stu radnych/. Imienny wykaz głosowania stanowi załącznik do protokołu.

Przystąpiono do punktu 3-go porządku obrad, a mianowicie zatwierdzenie protokołu z poprzedniej sesji. Przewodniczący Rady przypomniał, iż protokół ósmego dnia po obradach sesji jest wyłożony w Biurze Rady Powiatu. Protokół został opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej.

Ponieważ uwag nie stwierdzono, Pan Przewodniczący przystąpił do głosowania nad protokołem z LXX sesji Rady Powiatu VI kadencji tj. z dnia 29 września 2023 roku. Za przyjęciem głosowało 15-stu radnych.

Protokół z LXX sesji Rady Powiatu VI kadencji został zatwierdzony jednogłośnie w głosowaniu jawnym. /Głosowało 15-stu radnych/. Imienny wykaz głosowania stanowi załącznik do protokołu.


Przystąpiono do punktu 4-go porządku obrad – sprawozdanie Starosty z realizacji uchwał Rady Powiatu i pracy Zarządu.

Prowadzący obrady poprosił Starostę Pana Sławomira Śmieciucha o przedstawienie sprawozdania starosty z wykonania uchwał Rady i pracy  Zarządu Powiatu.

Starosta – Sławomir Śmieciuch przedstawił sprawozdanie z wykonania uchwał Rady i pracy Zarządu Powiatu – sprawozdanie stanowi załącznik  do protokołu. 

Przewodniczący Rady prosił o uwagi lub pytania do sprawozdania. Ponieważ uwag nie stwierdzono, przystąpiono do punktu 5-go porządku obrad - realizacja zadań oświatowych wykonywanych przez powiat lipski w 2022 roku i I półroczu 2023 roku.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad informacją o realizacji zadań oświatowych wykonywanych przez powiat lipski w 2022 roku i I półroczu 2023 roku. Udzielił głosu Panu Stanisławowi Wajs Przewodniczącemu Komisji Edukacji, Kultury, Sportu, Turystyki i Rekreacji w celu przedstawienia opinii komisji do informacji.

Głos zabrał Radny Pan Stanisław Wajs – Przewodniczący Komisji Edukacji, Kultury, Sportu, Turystyki i Rekreacji.
 „ Panie Przewodniczący! Wysoka Rado! Komisja Edukacji, Kultury, Sportu, Turystyki i Rekreacji zajmowała się informacją o realizacji zadań oświatowych. Opinia pozytywna. Proszę o przyjęcie.”
Ponieważ nie stwierdzono akcesu do dyskusji, Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad informacją. 
Za przyjęciem głosowało 15- stu radnych.

Informacja o realizacji zadań oświatowych wykonywanych przez powiat lipski w 2022 roku i I półroczu 2023 roku została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym w składzie 15-stu radnych. Imienny wykaz głosowania stanowi załącznik do protokołu.


Przystąpiono do punktu 6-go porządku obrad – sprawozdanie z pracy Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Lipsku.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad sprawozdaniem z pracy Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Lipsku. Udzielił głosu Panu Jerzemu Pasek Przewodniczącemu Komisji Rozwoju Gospodarczego, Finansów, Budżetu, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Promocji Powiatu, w celu przedstawienia opinii komisji.

Głos zabrał Radny Pan Jerzy Pasek – Przewodniczący Komisji Finansów, Budżetu, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Promocji Powiatu.
 „ Panie Przewodniczący! Wysoka Rado! W posiedzeniu komisji uczestniczył pan dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Lipsku, który wyczerpująco przedstawił zakres inwestycyjny jaki zrealizowano w tym roku. Opinia komisji pozytywna. Proszę  o przyjęcie.”
Prowadzący posiedzenie udzielił głosu Pani Anecie Zając Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu, w celu przedstawienia opinii komisji.

Głos zabrała Radna Pani Aneta Zając – Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej.
 „ Panie Przewodniczący! Wysoka Rado! Komisja Rewizyjna pozytywnie oceniła sprawozdanie PZDP w Lipsku. Proszę o przyjęcie.”
Ponieważ akcesu do dyskusji nie zgłoszono, prowadzący posiedzenie przystąpił do głosowania imiennego nad sprawozdaniem. Za przyjęciem głosowało 15- stu radnych.

Sprawozdanie z pracy Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Lipsku  zostało przyjęte jednogłośnie w głosowaniu jawnym. /Głosowało 15-stu radnych/. Imienny wykaz głosowania stanowi załącznik do protokołu.


Przystąpiono do punktu 7-go porządku obrad – informacja Przewodniczącego Rady Powiatu oraz Starosty Lipskiego o oświadczeniach majątkowych.

Przewodniczący Rady Powiatu przedstawił informację o oświadczeniach majątkowych za 2022 rok, do złożenia których zobowiązani byli radni Rady Powiatu w Lipsku. Zaznaczył, iż pismo Naczelnika Urzędu Skarbowego w Lipsku o przeprowadzonej analizie oświadczeń majątkowych jak również pismo Wojewody Mazowieckiego z wyników analizy oświadczeń majątkowych starosty  i przewodniczącego rady oraz informacja starosty o wynikach przeprowadzonej analizy oświadczeń majątkowych do złożenia, których zobowiązani są starosta, członkowie zarządu, skarbnik i sekretarz powiatu, kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu, członkowie organu zarządzającego  powiatową osobą prawną oraz osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu starosty za 2022 r. są dostępne jest na portalu posiedzenia, radni mieli możliwość zapoznania się z niniejszymi pismami. Pisma stanowią załączniki do protokołu.

Przystąpiono do punktu 8-go porządku obrad – podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Lipskiego na lata 2023-2029.

Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Pani Skarbnik, w celu przedstawienia projektu uchwały Nr LXXI/388/2023 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Lipskiego na lata 2023-2029.

Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały Nr LXXI/388/2023 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Lipskiego na lata 2023-2029 – uchwała stanowi załącznik  do protokołu. 

Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Jerzemu Pasek Przewodniczącemu Komisji Rozwoju Gospodarczego, Finansów, Budżetu, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Promocji Powiatu w celu przedstawienia opinii komisji.

Głos zabrał Radny Pan Jerzy Pasek – Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego,   Finansów, Budżetu, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Promocji Powiatu.
 „Panie Przewodniczący! Wysoka Rado! Uchwałę komisja zaopiniowała pozytywnie. W imieniu komisji wnoszę o przyjęcie. Natomiast, co do tych propozycji dodatkowych, to już zostawiam państwu decyzję, ponieważ komisja nie zajmowała się tymi zmianami. Przed każdą sesją radni otrzymują dużą liczbę zmian budżetowych. Komisja pracuje na dokumentach nie do końca takich jakie powinny na komisję trafiać. Następnie zwrócił się do kierowników jednostek organizacyjnych, by wnioski o jakiekolwiek zmiany wpływały nie ostatniego dnia, czy na koniec miesiąca tylko do dwudziestego dnia każdego miesiąca. Rada ma ogromny problem ponieważ przychodzi nam podejmować decyzje na szybko. Zarząd przeważnie spotyka się jeszcze na ostatnim posiedzeniu tuż przed sesją i mamy właśnie taki efekt, że dostajemy informację na sesji o tych zmianach. Jeśli chodzi o legislację tak nie powinno się to odbywać. Uważam, że tutaj to jest rola zarządu, aby to jakoś uregulować i zmienić, aby takie sytuacje nie miały miejsca.”

Przewodniczący zapytał, czy są uwagi lub pytania, co do przedstawionego pro 
Ponieważ uwag nie zgłoszono, prowadzący posiedzenie przystąpił do głosowania nad projektem uchwały.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 15- stu radnych.

Uchwała Nr LXXI/388/2023 Rady Powiatu została podjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym. /Głosowało 15-stu radnych/. Imienny wykaz głosowania stanowi załącznik do protokołu.


Przystąpiono do punktu 9-go porządku obrad – podjęcie uchwały w sprawie zmian w Uchwale Budżetowej Powiatu Lipskiego na rok 2023 Nr LX/333/2022 Rady Powiatu Lipskiego z dnia 30 grudnia 2022r.

Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Pani Skarbnik, w celu przedstawienia projektu uchwały Nr LXXI/389/2023 w sprawie zmian w Uchwale Budżetowej Powiatu Lipskiego na rok 2023 Nr LX/333/2022 Rady Powiatu Lipskiego z dnia 30 grudnia 2022r.

Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały Nr LXXI/389/2023 w sprawie zmian w Uchwale Budżetowej Powiatu Lipskiego na rok 2023 Nr LX/333/2022 Rady Powiatu Lipskiego z dnia 30 grudnia 2022r. – uchwała stanowi załącznik  do protokołu. Poinformowała również o zmianach do projektu uchwały.


Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Jerzemu Pasek Przewodniczącemu Komisji Rozwoju Gospodarczego, Finansów, Budżetu, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Promocji Powiatu w celu przedstawienia opinii komisji.

Głos zabrał Radny Pan Jerzy Pasek – Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego,   Finansów, Budżetu, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Promocji Powiatu.
 „Panie Przewodniczący! Wysoka Rado! Jeśli chodzi o zmiany w uchwale budżetowej oczywiście członkowie komisji są za. Wnioskuję o przyjęcie uchwały. Podobnie jak w przypadku poprzedniej uchwały, co do tych propozycji dodatkowych, to już zostawiam państwu decyzję, ponieważ komisja nie zajmowała się tymi zmianami. ”

Przewodniczący zapytał, czy są uwagi lub pytania, co do projektu uchwały.   
Ponieważ uwag nie zgłoszono, prowadzący posiedzenie przystąpił do głosowania nad projektem uchwały.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 15- stu radnych.

Uchwała Nr LXXI/389/2023 Rady Powiatu została podjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym. /Głosowało 15-stu radnych/. Imienny wykaz głosowania stanowi załącznik do protokołu.

Prowadzący posiedzenie ogłosił 15-cie minut przerwy w obradach.
Po przewie wznowiono obrady. 
W sesji uczestniczy 15-stu radnych.

Przystąpiono do punktu 10-go porządku obrad – podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Powiatu w Lipsku na rok 2023.

Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Jerzemu Pasek Przewodniczącemu Komisji Rozwoju Gospodarczego, Finansów, Budżetu, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Promocji Powiatu w celu przedstawienia opinii komisji.

Głos zabrał Radny Pan Jerzy Pasek – Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, Finansów, Budżetu, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Promocji Powiatu.
 „Komisja pozytywnie opiniuje projekt uchwały. W imieniu komisji wnioskuję o przyjęcie uchwały.”
Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Stanisławowi Wajs Przewodniczącemu Komisji Edukacji, Kultury, Sportu, Turystyki i Rekreacji w celu przedstawienia opinii komisji.

Głos zabrał Radny Pan Stanisław Wajs – Przewodniczący Komisji Edukacji, Kultury, Sportu, Turystyki i Rekreacji.
 „Panie Przewodniczący! Wysoka Rado! Opinia komisji pozytywna. W imieniu komisji wnioskuję o przyjęcie uchwały.”

Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Antoniemu Ćwiklińskiemu Przewodniczącemu Komisji ds. Społecznych, Zdrowia i Bezpieczeństwa w celu przedstawienia opinii komisji.

Głos zabrał Radny Pan Antoni Ćwikliński – Przewodniczący Komisji ds. Społecznych, Zdrowia i Bezpieczeństwa.
 „Komisja pozytywnie opiniuje projekt uchwały. W imieniu komisji wnioskuję o przyjęcie uchwały.”

Pani Aneta Zając Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej zabrała głos w celu przedstawienia opinii komisji.

Głos zabrał Radna Pani Aneta Zając – Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej.
 „ Panie Przewodniczący! Wysoka Rado! Komisja Rewizyjna pozytywnie opiniuje projekt uchwały. Proszę o przyjęcie.”
Przewodniczący zapytał, czy są uwagi lub pytania, co do przedstawionego projektu uchwały. Ponieważ uwag nie zgłoszono, prowadzący posiedzenie przystąpił do głosowania imiennego nad projektem uchwały.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 15- stu radnych.

Uchwała Nr LXXI/390/2023 Rady Powiatu została podjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym. /Głosowało 15-stu radnych/. Imienny wykaz głosowania stanowi załącznik do protokołu.

Przystąpiono do punktu 11-go porządku obrad – podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Powiatu w Lipsku na rok 2024.

Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Jerzemu Pasek Przewodniczącemu Komisji Rozwoju Gospodarczego, Finansów, Budżetu, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Promocji Powiatu w celu przedstawienia opinii komisji.

Głos zabrał Radny Pan Jerzy Pasek – Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, Finansów, Budżetu, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Promocji Powiatu.
 „Komisja pozytywnie opiniuje projekt uchwały. W imieniu komisji wnioskuję o przyjęcie uchwały.”
Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Stanisławowi Wajs Przewodniczącemu Komisji Edukacji, Kultury, Sportu, Turystyki i Rekreacji w celu przedstawienia opinii komisji.

Głos zabrał Radny Pan Stanisław Wajs – Przewodniczący Komisji Edukacji, Kultury, Sportu, Turystyki i Rekreacji.
 „Panie Przewodniczący! Wysoka Rado! Opinia komisji pozytywna. W imieniu komisji wnioskuję o przyjęcie uchwały.”

Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Antoniemu Ćwiklińskiemu Przewodniczącemu Komisji ds. Społecznych, Zdrowia i Bezpieczeństwa w celu przedstawienia opinii komisji.

Głos zabrał Radny Pan Antoni Ćwikliński – Przewodniczący Komisji ds. Społecznych, Zdrowia i Bezpieczeństwa.
 „Komisja pozytywnie opiniuje projekt uchwały. W imieniu komisji wnioskuję o przyjęcie uchwały.”

Pani Aneta Zając Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej zabrała głos w celu przedstawienia opinii komisji.

Głos zabrał Radna Pani Aneta Zając – Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej.
 „ Panie Przewodniczący! Wysoka Rado! Komisja Rewizyjna pozytywnie opiniuje projekt uchwały. Proszę o przyjęcie.”
Przewodniczący zapytał, czy są uwagi lub pytania, co do przedstawionego projektu uchwały. Ponieważ uwag nie zgłoszono, prowadzący posiedzenie przystąpił do głosowania imiennego nad projektem uchwały.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 15- stu radnych.

Uchwała Nr LXXI/391/2023 Rady Powiatu została podjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym. /Głosowało 15-stu radnych/. Imienny wykaz głosowania stanowi załącznik do protokołu.


Przystąpiono do punktu 12-go porządku obrad – podjęcie uchwały w sprawie szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt i usługi realizowane w Centrum Opiekuńczo – Mieszkalnym w Lipsku.

Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Antoniemu Ćwiklińskiemu Przewodniczącemu Komisji ds. Społecznych, Zdrowia i Bezpieczeństwa w celu przedstawienia opinii komisji.

Głos zabrał Radny Pan Antoni Ćwikliński – Przewodniczący Komisji ds. Społecznych, Zdrowia i Bezpieczeństwa.
 „Komisja pozytywnie opiniuje projekt uchwały. W imieniu komisji wnioskuję o przyjęcie uchwały.”
Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Jerzemu Pasek Przewodniczącemu Komisji Rozwoju Gospodarczego, Finansów, Budżetu, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Promocji Powiatu w celu przedstawienia opinii komisji.

Głos zabrał Radny Pan Jerzy Pasek – Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, Finansów, Budżetu, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Promocji Powiatu.
 „Komisja pozytywnie opiniuje projekt uchwały. W imieniu komisji wnioskuję o przyjęcie uchwały.”
Przewodniczący zapytał, czy są uwagi lub pytania, co do projektu uchwały.   
Ponieważ uwag nie zgłoszono, prowadzący posiedzenie przystąpił do głosowania nad projektem uchwały.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 15- stu radnych.

Uchwała Nr LXXI/392/2023 Rady Powiatu została podjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym. /Głosowało 15-stu radnych/. Imienny wykaz głosowania stanowi załącznik do protokołu.

Przystąpiono do punktu 13-go porządku obrad – podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia programu naprawczego szpitala.

Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Antoniemu Ćwiklińskiemu Przewodniczącemu Komisji ds. Społecznych, Zdrowia i Bezpieczeństwa w celu przedstawienia opinii komisji.

Głos zabrał Radny Pan Antoni Ćwikliński – Przewodniczący Komisji ds. Społecznych, Zdrowia i Bezpieczeństwa.
 „Komisja pozytywnie opiniuje projekt uchwały. W imieniu komisji wnioskuję o przyjęcie uchwały.”
Przewodniczący zapytał, czy są uwagi lub pytania, co do projektu uchwały.   
Ponieważ uwag nie zgłoszono, prowadzący posiedzenie przystąpił do głosowania nad projektem uchwały.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 15- stu radnych.

Uchwała Nr LXXI/393/2023 Rady Powiatu została podjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym. /Głosowało 15-stu radnych/. Imienny wykaz głosowania stanowi załącznik do protokołu.


Przystąpiono do punktu 14-go porządku obrad – podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków.

Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Jerzemu Pasek Przewodniczącemu Komisji Rozwoju Gospodarczego, Finansów, Budżetu, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Promocji Powiatu w celu przedstawienia opinii komisji.

Głos zabrał Radny Pan Jerzy Pasek – Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego,   Finansów, Budżetu, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Promocji Powiatu.
 „Panie Przewodniczący! Wysoka Rado! Opinia komisji pozytywna. Wnoszę o przyjęcie projektu uchwały. ”
Przewodniczący zapytał, czy są uwagi lub pytania, co do projektu uchwały. 
Poinformował, iż jest w posiadaniu opinii prawnej w przedmiocie prawomocności działania komisji konkursowej według stanu prawnego na dzień 30 października 2023 roku. Opinia dotyczy uchwały, która została podjęta na sesji w dniu 10.08.2023 roku i uchylona przez Regionalna Izbę Obrachunkową.  Następnie poinformował, iż odczyta przedmiotową opinię w punkcie 15-tym porządku obrad.

Ponieważ uwag nie zgłoszono do projektu uchwały, prowadzący posiedzenie przystąpił do głosowania nad projektem uchwały.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 15- stu radnych.

Uchwała Nr LXXI/394/2023 Rady Powiatu została podjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym. /Głosowało 15-stu radnych/. Imienny wykaz głosowania stanowi załącznik do protokołu.


Przystąpiono do punktu 15-go porządku obrad – sprawy różne – wolne wnioski.                     

Przewodniczący odczytał opinię prawną w przedmiocie prawomocności działania komisji konkursowej według stanu prawnego na dzień 30 października 2023 roku. Opinia dotyczy uchwały, która została podjęta na sesji w dniu 10.08.2023 roku i uchylona przez Regionalna Izbę Obrachunkową. Opinia prawna stanowi załącznik do protokołu.

Radny Andrzej Czajkowski złożył wniosek o wydanie opinii przez Regionalną Izbę Obrachunkową w sprawie ważności działań komisji konkursowej związanych z przeprowadzeniem konkursu na renowacje zabytków. Wniosek stanowi załącznik do protokołu.

Radny Paweł Niedziela poruszył sprawę zabudowy, która jest za wejściem głównym do budynku starostwa. Zaznaczył, iż zabudowa została wykonana na czas pandemii. W moim przekonaniu w tej chwili ona nie jest tam potrzebna. Wydaje mi się, że nawet utrudnia obsługę interesantów, bo część pracowników wychodzi ze swoich gabinetów, zabiera dokumenty i schodzi na dół. Interesanci czasami gromadzą się tam, jeden stoi za drugim. Ponieważ różne sprawy załatwiają mniej lub bardziej osobiste na pewno jest to krępujące. Uważam, iż należy zastanowić nad tym, czy nie byłoby zasadne, aby tą konstrukcję zdjąć.

Starosta udzielając odpowiedzi podkreślił, iż na pewno przyjrzymy się temu, bo dzisiaj nikt nie stwierdzi na 100%, że jest koniec pandemii, że za chwilę nie wyniknie następna przyczyna dla której będziemy musieli podobną zabudowę robić. Pomysły były różne nie chcę o nich mówić, bo też rozważaliśmy tutaj zmianę pewnego przemeblowania.

Radny Jan Cyran zwrócił się z pytaniem do starosty odnośnie budynku na  ulicy Partyzantów: czy coś w tym temacie posunęło się do przodu, czy nadal sprawa zamrożona? To od prokuratury zależy, czy wyrazi zgodę na przekazanie. Ten budynek niszczeje. Zwracają się emeryci, że chętnie z pomieszczeń tego budynku by korzystali. 

Starosta udzielając odpowiedzi zaznaczył, iż na początku tej kadencji wystąpiliśmy do wojewody o przejęcie tego obiektu. Wojewoda zanim wydał decyzję zwrócił się do najemcy w tym obiekcie, czyli do prokuratury. Prokuratura nie wyraziła zgody na to w związku powyższym odczekaliśmy chwilę. Zmienił się prokurator okręgowy i ponowiliśmy prośbę, ale już w bezpośrednich rozmowach z panem prokuratorem okręgowym w Radomiu. Prokuratura wystąpiła Ministerstwa Sprawiedliwości jednego z departamentów o wyrażenie zgody na to żeby przychylić się do naszej prośby. Do dnia dzisiejszego nie mamy żadnej odpowiedzi w tym zakresie, na bieżąco spotykamy się z seniorami i rozmawiamy o tym. Trudno mi jest powiedzieć jak to przyspieszyć. Pewnie trzeba             poczekać na pewne działania.

Ponieważ nie zgłoszono akcesu do dalszej dyskusji, Przewodniczący Rady Powiatu Pan Józef Sosnowski poinformował, iż został wyczerpany porządek obrad LXXI sesji Rady Powiatu w Lipsku VI kadencji. Obrady zostały zamknięte. 

Na tym protokół zakończono.


  Protokołowała                                  Przewodniczący Rady Powiatu

Małgorzata Szmit                                    Józef Sosnowski
 

Materiały

Głosowanie imienne z dnia 31.10.2023 roku
Głosowanie​_imienne​_z​_dnia​_31102023r.pdf 1.03MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
07.11.2023 12:42 Małgorzata Szmit
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Przewodniczący Rady Powiatu Józef Sosnowski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Protokół z LXXI Sesji Rady Powiatu z dnia 31.10.2023 rok 1.0 07.11.2023 12:42 Małgorzata Szmit

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}