Tytuł/stanowisko: Pracownik socjalny
Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Kłodzko ogłasza nabór na stanowisko pracownik socjalny
Informacje o ofercie
I. Przedmiot naboru:
1. Stanowisko – pracownik socjalny,
2. Liczba stanowisk 1,
3. Nazwa i adres jednostki: Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Kłodzko, ul. Stefana Okrzei 8,
4. Podstawa zatrudnienia: w pełnym wymiarze czasu pracy umowa na zastępstwo
Zakres obowiązków
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1. Wykonywanie zadań pracownika socjalnego wynikających z obowiązującej ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej, ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej w szczególności:
b) praca socjalna,
c) dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń,
d) udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej,
e) skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań,
f) pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu takiej pomocy,
g) udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
h) pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych,
i) inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin,
j) współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia,
k) prowadzenie korespondencji wychodzącej i przychodzącej z instytucjami;
l) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych i wnioskowanie o udzielenie pomocy,
m) obsługa programów komputerowych,
n) analiza skuteczności stosowania form pomocy,
o) rzetelne prowadzenie wymaganej dokumentacji,
p) uczestnictwo w posiedzeniach grup roboczych Zespołu Interdyscyplinarnego oraz prowadzenie procedury ,,Niebieskiej Karty’’,
r) współpraca z asystentem rodziny w zakresie realizacji ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej.
2. Wykonywanie zadań zleconych przez Dyrektora.
Miejsce wykonywania pracy
Województwo: dolnośląskieWymagania
- Wymaganie niezbędne:
a) posiadanie kwalifikacji zgodnych z art. 116 oraz art. 156 ustawy o pomocy społecznej,
b) znajomość i umiejętność stosowania następujących aktów prawnych:
- ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;
- ustawy z dnia z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, - ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,
- ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- inne ustawy i rozporządzenia aktualnie obowiązujące w pomocy społecznej.
c) obywatelstwo polskie,
d) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
e) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
f) wymagany minimum roczny staż pracy w pomocy społecznej,
g) nieposzlakowana opinia,
h) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku pracownika socjalnego.
- Wymagania dodatkowe:
a) prawo jazdy kat. B,
b) umiejętność pracy w zespole i radzenia sobie ze stresem,
c) obowiązkowość, rzetelność, punktualność, odpowiedzialność,
d) umiejętność dobrego radzenia sobie w sytuacjach z trudnym klientem,
e) mile widziane doświadczenie zawodowe na stanowisku pracownika socjalnego,
f) dobra znajomość obsługi komputera oraz urządzeń biurowych,
g) znajomość obsługi programu POMOST.
Wymagane dokumenty
- życiorys (CV),
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy - podpisany własnoręcznie (załącznik nr 1),
- kserokopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (oryginały do wglądu),
- kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- kserokopie świadectw pracy,
- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i uprawnieniach zawodowych,
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych, oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie - podpisane własnoręcznie (załącznik nr 2),
- oświadczenie o stanie zdrowia,
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji (załącznik nr 3),
- w przypadku przekazania w dokumentach rekrutacyjnych danych wykraczających poza wymagane przepisami, których podanie nie jest konieczne do udziału w rekrutacji, należy złożyć oświadczenie o treści.
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wykraczających poza wymagane przepisami prawa, podanych w załączonych dokumentach aplikacyjnych, przez Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Kłodzko. Jestem świadomy/-a, że podanie tych danych nie jest konieczne do udziału w rekrutacji, podaję je dobrowolnie, aby zostały uwzględnione przez Administratora w ocenie mojej kandydatury” - dotyczy to m.in. kserokopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530)”.
Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia:
Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w miesiącu poprzedzającym ogłoszenie naboru.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6 % (jeżeli w jednostce wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, jest niższy niż 6%, pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowiskach urzędniczych, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych, przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się w gronie osób, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe), z uwzględnieniem art. 13a ust. 2 ustawy o pracowniach samorządowych[1]
[1] art.13.ust 2. Jeżeli w jednostce wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, jest niższy niż 6%, pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowiskach urzędniczych, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych, przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się w gronie osób, o których mowa w ust. 1.
Metody, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, rozmowa kwalifikacyjna. Kandydaci zakwalifikowani zostaną poinformowani o kolejnych etapach naboru. Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby z niepełnosprawnością, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz zapoznały się z informacją dotyczącą oferowanych warunków pracy. W tym przypadku proszę o wskazanie szczególnych potrzeb przez kandydata (jeśli takie występują z uwagi na niepełnosprawność), które umożliwią przeprowadzenie procedury rekrutacyjnej, jak np. przeprowadzenia rozmowy rekrutacyjnej w miejscu dostępnym i w sposób dostępny dla kandydata. Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Kłodzko Gminy Kłodzko jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą.
Osoby zainteresowane prosimy o składanie wymaganych dokumentów - osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Kłodzko, ul. Stefana Okrzei 8, sekretariat lub przesłanie ich za pośrednictwem poczty na podany poniżej adres.
Adres składania dokumentów:
Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Kłodzko, ul. Stefana Okrzei 8, 57-300 Kłodzko z dopiskiem na kopercie: „Nabór na stanowisko pracownika socjalnego w Ośrodku Pomocy Społecznej Gminy Kłodzko”.
Informacja o wynikach naboru umieszczona będzie w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie w Ośrodka.
Uwaga! Dokumenty aplikacyjne kandydatów nie wyłonionych w naborze, każdy z kandydatów może odebrać osobiście. Dokumenty, które nie zostaną odebrane, po trzech miesiącach od zakończenia naboru podlegają zniszczeniu. W sprawie odbioru ofert należy kontaktować się z pracownikiem Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Kłodzko Aleksandrą Humeńczuk telefonicznie (74 3067214), osobiście lub za pośrednictwem poczty elektronicznej; aleksandra.humenczuk@ops.gmina.klodzko.pl
Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów
- Osoba kontaktowa: Aleksandra Humeńczuk
- Telefon: 74 306 72 14
- e-mail: aleksandra.humenczuk@ops.gmina.klodzko.pl
- Adres: Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Kłodzko, ul. Stefana Okrzei 8, 57-300 Kłodzko
Materiały
Konkurs na stanowisko - pracownik socjalny - dokumentypracownik_soc.pdf 0.32MB
- Pierwsza publikacja:
- 30.01.2024 07:54 Jacek Lechociński
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Krystian Dutkiewicz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Nabór na stanowisko: Pracownik Socjalny SPS20240101 | 2.0 | 01.02.2024 09:26 Jacek Lechociński |
Nabór na stanowisko: Pracownik Socjalny SPS20240101 | 1.0 | 30.01.2024 07:54 Jacek Lechociński |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP