W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Masz nowe źródło ogrzewania? Zmieniłeś piec? Pamiętaj o wypełnieniu deklaracji CEEB!

Masz nowe źródło ogrzewania? Zmieniłeś piec? Pamiętaj o wypełnieniu deklaracji CEEB!

Deklaracja CEEB – co to jest i jak ją złożyć?

Deklaracja CEEB to oświadczenie, które właściciel lub zarządca budynku składa na stronie ceeb.gov.pl. Dotyczy ono liczby i rodzaju wszystkich źródeł ciepła i spalania paliw znajdujących się w budynku lub lokalu.

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) to pierwsza w Polsce baza danych o źródłach ciepła i spalania paliw. Tworzona jest m.in. na podstawie deklaracji od właścicieli domów i zarządców budynków. CEEB gromadzi informacje dotyczące źródeł ciepła i spalania paliw o mocy nominalnej mniejszej niż 1 MW.

Kto musi wypełnić deklarację w CEEB?

Deklarację muszą złożyć:

  • Właściciele domów jednorodzinnych.
  • Właściciele domów wielorodzinnych lub ich części (np. bliźniaków, szeregówek).
  • Zarządcy budynków lub przedstawiciele wspólnot budynków wielorodzinnych, w przypadku wspólnego źródła ciepła (np. w blokach czy kamienicach).
  • Właściciele mieszkań w budynkach wielorodzinnych, jeśli nie ma wspólnego źródła ciepła lub jeśli posiadają dodatkowe źródło ciepła (np. kominek).

Ile czasu na złożenie deklaracji CEEB?

Deklarację można złożyć w dwóch formach:

  • Elektronicznie na stronie ceeb.gov.pl – w tym przypadku jest ona widoczna w systemie od razu.
  • Papierowo w urzędzie gminy – urząd ma 30 dni na wprowadzenie deklaracji do systemu CEEB.

Jak złożyć deklarację na ceeb.gov.pl?

  1. Wejdź na stronę ceeb.gov.pl i wybierz zakładkę "Dla obywatela".
  2. Zaloguj się na swoje konto, korzystając z loginu login.gov.pl (np. przez profil zaufany).
  3. Wybierz opcję dodania deklaracji:
    • A – dla budynków mieszkalnych.
    • B – dla budynków niemieszkalnych.
  4. Wybierz swój budynek z listy. Jeśli nie ma go na liście, wprowadź jego adres i dodaj do bazy CEEB.
  5. Kliknij kafelek "Złóż deklarację CEEB".
  6. Wypełnij deklarację i zapisz ją.

Po złożeniu deklaracji na ceeb.gov.pl, można ją zobaczyć po zalogowaniu na swoje konto.

Materiały

Ulotka do pobrania
739​_gunb​_ulotka​_ceeb​_a5​_v10.pdf 1.11MB

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}