W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

UCHWAŁA NR XXXVI/310/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 24 września 2021 r. w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Skąpe

Na podstawie art. 19 ust. 3 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym
odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2020 r. poz. 2028) uchwala się, co następuje:
§ 1. Uchwala się regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Skąpe
w brzmieniu:
Rozdział 1.
Przepisy ogólne
§ 1. 1. Uchwala się regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Skąpe, zwany
dalej Regulaminem.
2. Regulamin określa prawa i obowiązki przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego działającego na
terenie Gminy Skąpe oraz odbiorców usług korzystających na tym terenie z usług z zakresu zbiorowego
zaopatrzenia w wodę lub zbiorowego odprowadzania ścieków.
§ 2. 1. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o „ustawie” należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 czerwca
2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2020 poz. 2028).
2. Użytym w Regulaminie pojęciom należy przypisywać znaczenie, jakie nadają im akty wyższego rzędu,
w tym ustawa.
3. Postanowienia Regulaminu odnoszące się do taryfy, znajdują zastosowanie do taryfy tymczasowej
w rozumieniu ustawy.
Rozdział 2.
Minimalny poziom usług świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne w zakresie
dostarczania wody i odprowadzania ścieków
§ 3. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek zapewnienia następującego
minimalnego poziomu świadczonych usług:
1) ciągłości i niezawodności dostawy wody do nieruchomości, dla której zawarto umowę, zgodnie
z wydanymi warunkami przyłączenia do sieci, w ilości nie mniejszej niż 0,2 m3 na dobę, o ciśnieniu
umożliwiającym użytkowanie wody nie mniejszym niż 0,05 MPa i nie większym niż 0,6 MPa, w granicach
technicznych możliwości świadczenia usług wyznaczonych, m.in. strukturą i średnicą, przyłącza
wodociągowego oraz instalacji wewnętrznej odbiorcy usług;
2) zapewnienia dostawy wody o jakości przeznaczonej do spożycia przez ludzi
i o parametrach nieprzekraczających wymienionych wartości – żelazo: 0,200 mg/dm3, mangan: 0,050
mg/dm3, jon amonu: 0,50 mg/dm3, azotany: 50 mg/dm3, azotyny: 0,50 mg/dm3, fluorki: 1,5 mg/dm3,
mętność: 1 NTU, stężenie jonów wodoru: 6,5-9,5 pH; przewodność elektryczna: 2 500 μS/cm, liczba
bakterii Enterokoków kałowych: 0 jtk/100 ml, liczba bakterii Escherichia coli 0 jtk/100 ml, ogólna liczba
mikroorganizmów oznaczanych w 22ºC: bez nieprawidłowych zmian;
3) ciągłości i niezawodności odprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych z nieruchomości, dla której
zawarto umowę, zgodnie z wydanymi warunkami przyłączenia do sieci w granicach technicznych
możliwości świadczenia usług wyznaczonych, m.in. strukturą i średnicą, przyłącza kanalizacyjnego oraz
instalacji wewnętrznej odbiorcy usług, w ilości nie mniejszej niż 0,2 m3 na dobę;
4) zapewnienia utrzymania i prawidłowego funkcjonowania urządzeń wodociągowych
i urządzeń kanalizacyjnych oraz posiadanych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne
przyłączy wodociągowych i przyłączy kanalizacyjnych;
5) budowy urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych w zakresie wynikającym z wieloletniego
planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących posiadaniu
przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego;
6) zakupu, zainstalowania i utrzymania wodomierza głównego.
2. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, poziom świadczonych usług, za które przedsiębiorstwo wodociągowo-
kanalizacyjne ponosi odpowiedzialność, stwierdza się w miejscu włączenia przyłącza wodociągowego lub
przyłącza kanalizacyjnego do sieci wodociągowej lub sieci kanalizacyjnej.
3. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne uprawnione jest do wprowadzenia ograniczeń w sposobie
korzystania z wody przez odbiorców usług w sytuacji niedoboru spowodowanego wystąpieniem katastrofy
naturalnej lub awarii technicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski
żywiołowej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1897). Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne informuje odbiorców
usług o wprowadzonym ograniczeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
Rozdział 3.
Szczegółowe warunki i tryb zawierania umów z odbiorcami usług
§ 4. 1. Świadczenie usług zaopatrzenia w wodę i odbioru ścieków odbywa się w oparciu o pisemną umowę
zawartą między przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym a odbiorcą usług, zgodnie z art. 6 ustawy.
2. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może posługiwać się wzorcem umownym w postaci
ogólnych warunków umów.
§ 5. 1. Umowa o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków jest zawierana z osobą, której
nieruchomość została przyłączona do sieci i która wystąpiła z pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy.
2. Umowa o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków może zostać zawarta z osobą, o której mowa
w ust. 1 w lokalu przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego lub innym punkcie obsługi klienta albo na
odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego.
§ 6. Umowa może być zawarta z osobą, która posiada tytuł prawny do korzystania
z nieruchomości, do której ma być dostarczana woda lub z której mają być odprowadzane ścieki, albo z osobą,
która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym.
§ 7. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zawiera umowę z osobami korzystającymi z lokali
znajdujących się w budynku wielolokalowym na wniosek właściciela lub zarządcy budynku wielolokalowego
lub budynków wielolokalowych, po spełnieniu warunków określonych w ustawie.
§ 8. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne sporządza i przedkłada przyszłemu odbiorcy usług
projekt umowy, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia złożenia wniosku o zawarcie umowy. Wniosek,
o którym mowa w zdaniu poprzednim, wymaga zachowania formy pisemnej.
2. W przypadku, jeżeli przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne korzysta przy zawieraniu umów
z ogólnych warunków umowy, wówczas wraz z projektem umowy doręcza przyszłemu odbiorcy projekt
umowy wraz aktualnymi ogólnymi warunkami umowy obowiązującymi w przedsiębiorstwie wodociągowo-
kanalizacyjnym.
3. W przypadku, jeżeli przyszłym odbiorcą jest konsument w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia
1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740), wówczas przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne
zobowiązane jest do wypełnienia obowiązków określonych przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 r.
o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287).
§ 9. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne udostępnia na swojej stronie internetowej aktualnie
obowiązujące taryfy, wzory umów oraz ogólne warunki umów, o ile się takimi warunkami posługuje.
§ 10. Postanowienia umów zawieranych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne z odbiorcami
usług nie mogą ograniczać praw i obowiązków stron wynikających z przepisów prawa powszechnie
obowiązującego, w tym ustaw, przepisów wykonawczych wydanych na podstawie ustawy oraz postanowień
Regulaminu.
Rozdział 4.
Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach
§ 11. Rozliczenia za usługi zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków są prowadzone przez
przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne z odbiorcami usług, na podstawie określonych w taryfach cen
i stawek opłat oraz ilości dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków.
§ 12. Długość okresu obrachunkowego określa umowa.
§ 13. 1. Zmiana taryf, w tym wysokości i rodzajów cen i stawek opłat, jak również zmiana grupy taryfowej,
do której zaliczony został odbiorca usług, wymaga podania taryf do wiadomości publicznej zgodnie
z przepisami ustawy.
2. Stosowanie przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne cen i stawek opłat wynikających
z nowych prawidłowo podanych do wiadomości publicznej taryf nie wymaga odrębnego informowania
odbiorców usług o ich rodzajach ani wysokości.
3. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne dołącza do umowy w chwili jej zawarcia aktualnie
obowiązującą taryfę.
§ 14. 1. Podstawą obciążenia odbiorcy usług należnościami za usługi świadczone przez przedsiębiorstwo
wodociągowo-kanalizacyjne jest faktura.
2. W przypadku budynku wielolokalowego, w którym odbiorcami usług są również osoby korzystające
z poszczególnych lokali, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne wystawia odrębną fakturę zarządcy lub
właścicielowi takiego budynku oraz odrębne faktury osobom korzystającym z lokali.
Rozdział 5.
Warunki przyłączania do sieci
§ 15. 1. Wydawanie warunków przyłączenia do sieci odbywa się w trybie i na zasadach przewidzianych
w przepisie art. 19a ustawy.
2. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne udostępnia wszystkim zainteresowanym w swojej
siedzibie oraz na swojej stronie internetowej wzór wniosku o wydanie warunków przyłączenia do sieci.
Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest zobowiązane rozpatrzyć wniosek podmiotu ubiegającego się
o przyłączenie do sieci także, wówczas kiedy to jest wniosek nieoparty na wzorze, o którym mowa w zdaniu
poprzednim.
§ 16. 1. Warunki przyłączenia do sieci, o których mowa w § 15 Regulaminu, winny co najmniej:
1) zawierać informacje określone przepisem art. 19a ust. 4 ustawy;
2) wskazywać miejsce przyłączenia nieruchomości do sieci wodociągowej lub sieci kanalizacyjnej;
3) wskazywać parametry techniczne przyłącza wodociągowego lub przyłącza kanalizacyjnego;
4) wskazywać miejsce zainstalowania wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego, a także studzienek
wodomierzowych lub kanalizacyjnych, ewentualnie wodomierza mierzącego ilość wody bezpowrotnie
zużytej;
5) wskazywać sposób odbioru przyłącza wodociągowego lub przyłącza kanalizacyjnego;
6) zawierać wykaz dokumentów, które odbiorca usług zobowiązany jest załączyć do protokołu odbioru
przyłącza wodociągowego lub przyłącza kanalizacyjnego zgodnie
z § 21 ust. 3 Regulaminu.
2. Warunki przyłączenia do sieci, o których mowa w § 15 Regulaminu, powinny ponadto zawierać, co
najmniej:
1) postanowienie, że są aktualne wyłącznie w stanie faktycznym i prawnym, dla którego zostały wydane;
2) postanowienie, że nie stanowią podstawy prawnej do korzystania z nieruchomości osoby trzeciej, przez
którą ma przebiegać przyłącze wodociągowe lub przyłącze kanalizacyjne;
3) w przypadku, jeżeli jest to uzasadnione warunkami prawidłowej eksploatacji przyłącza wodociągowego lub
przyłącza kanalizacyjnego, obowiązek wybudowania urządzenia podnoszącego ciśnienie wody lub
przepompowni ścieków.
§ 17. Każda nieruchomość powinna być przyłączona do sieci odrębnym przyłączem wodociągowym
i przyłączem kanalizacyjnym.
Rozdział 6.
Techniczne warunki określające możliwość dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych
§ 18. 1. Dostępność do usług wodociągowo-kanalizacyjnych uzależniona jest od:
1) istnienia urządzeń wodociągowych lub urządzeń kanalizacyjnych będących posiadaniu przedsiębiorstwa
wodociągowo-kanalizacyjnego;,
2) możliwościami technicznymi urządzeń przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego wynikającymi
z technologii dostarczania wody i odprowadzania ścieków, przez co rozumie się faktyczne możliwości
pozyskania przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne wody nadającej się do spożycia przez ludzi
(wydajność źródeł wody) lub jej dostawy, jak również możliwości odbioru i oczyszczenia ścieków
(wydajność oczyszczalni);,
3) posiadania tytułu prawnego do takich urządzeń wodociągowych lub urządzeń kanalizacyjnych przez
przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne.
2. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne wydaje warunki przyłączenia do sieci, w przypadku
spełnienia łącznie wszystkich przesłanek określonych w ust. 1.
Rozdział 7.
Sposób dokonywania odbioru przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne wykonanego
przyłącza
§ 19. 1. W ramach prac związanych z odbiorem przyłącza wodociągowego lub przyłącza kanalizacyjnego
przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne dokonuje sprawdzenia zgodności wykonanych prac z wydanymi
przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne warunkami przyłączenia do sieci.
2. Określone w warunkach przyłączenia do sieci próby i odbiory częściowe oraz końcowe są
przeprowadzane przy udziale upoważnionych przedstawicieli stron (podmiotu ubiegającego się o przyłączenie
do sieci i przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego).
3. Odbiór jest wykonywany przed zasypaniem (zakryciem) przyłącza wodociągowego
lub przyłącza kanalizacyjnego. Wszelkie odcinki przyłącza wodociągowego lub przyłącza kanalizacyjnego
ulegające częściowemu zakryciu (tzw. prace zanikające) należy zgłaszać do odbioru przed zasypaniem.
§ 20. 1. Po zgłoszeniu w formie pisemnej gotowości do odbioru przez podmiot ubiegający się
o przyłączenie do sieci, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne niezwłocznie, nie później niż w terminie
14 dni od dnia zgłoszenia w formie pisemnej, dokonuje odbioru przyłącza wodociągowego lub przyłącza
kanalizacyjnego.
2. Wyniki prób i odbiorów, o których mowa w § 19 ust. 2 Regulaminu, są potwierdzane przez podmiot
ubiegający się o przyłączenie do sieci i upoważnionego przedstawiciela przedsiębiorstwa wodociągowo-
kanalizacyjnego w sporządzanych protokołach w formie pisemnej.
§ 21. 1. Zgłoszenie odbioru technicznego przyłącza wodociągowego lub przyłącza kanalizacyjnego
powinno zawierać:
1) dane identyfikujące podmiot ubiegający się o przyłączenie do sieci i oznaczenie daty i symbolu/numeru
warunków przyłączenia do sieci;
2) termin odbioru proponowany przez podmiot ubiegający się o przyłączenie do sieci.
2. Protokół odbioru technicznego częściowego i końcowego przyłącza wodociągowego
lub przyłącza kanalizacyjnego powinien zawierać co najmniej:
1) dane techniczne charakteryzujące przedmiot odbioru (średnica, materiał, długość, elementy uzbrojenia);
2) uwagi dotyczące różnic pomiędzy wydanymi warunkami przyłączenia do sieci, a sposobem realizacji
przyłącza wodociągowego lub przyłącza kanalizacyjnego;
3) skład komisji dokonującej odbioru i podpisy jej członków.
3. Załącznikami do protokołu odbioru końcowego są dokumenty wskazane w warunkach przyłączenia do
sieci.
Rozdział 8.
Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów
dostarczanej wody i wprowadzanych do sieci kanalizacyjnej ścieków
§ 22. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek poinformowania odbiorców usług
o planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody, w sposób zwyczajowo przyjęty
z wyprzedzeniem co najmniej 2-dniowym.
2. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma również obowiązek niezwłocznie poinformować
odbiorców usług, w sposób zwyczajowo przyjęty, o zaistniałych nieplanowanych przerwach lub ograniczeniach
w dostawie wody, o ile czas ich trwania przekracza 12 godzin.
3. W przypadku budynków wielolokalowych, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może
o zdarzeniach wskazanych w ust. 1 lub 2 poinformować wyłącznie właściciela lub zarządcę nieruchomości.
4. W razie planowanej lub zaistniałej przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin
przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek zapewnić zastępczy punkt poboru wody
i poinformować o tym fakcie odbiorców usług, wskazując lokalizację zastępczego punktu poboru wody.
§ 23. W przypadku niedotrzymania odpowiednich parametrów dostarczanej wody, przedsiębiorstwo
wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek niezwłocznie poinformować
o tym fakcie odbiorców usług, w sposób zwyczajowo przyjęty, w szczególności w lokalnych środkach
masowego przekazu i na swojej stronie internetowej.
Rozdział 9.
Standardy obsługi odbiorców usług, w tym sposoby załatwiania reklamacji oraz wymiany informacji
dotyczących w szczególności zakłóceń w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków
§ 24. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne udostępnia wszystkim zainteresowanym w swojej
siedzibie oraz na swojej stronie internetowej:
1) informację o aktualnie obowiązujących taryfach cen i stawek opłat obowiązujących
na terenie gminy;
2) ujednolicony tekst Regulaminu;
3) ujednolicony tekst ustawy.
§ 25. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest zobowiązane na wniosek złożony przez odbiorcę
usług do udzielania wszelkich informacji dotyczących:
1) prawidłowego sposobu wykonywania przez odbiorcę usług umowy;
2) warunków przyłączenia się do sieci wodociągowej lub sieci kanalizacyjnej;
3) występujących zakłóceń w dostawach wody lub odprowadzaniu ścieków;
4) występujących awarii urządzeń wodociągowych lub urządzeń kanalizacyjnych;
5) planowanych przerw w świadczeniu usług.
2. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne udziela informacji wskazanych w ust. 1 za pośrednictwem
telefonu, faksu lub elektronicznych środków przekazu niezwłocznie, jednakże w terminie nie dłuższym niż
3 dni od daty wpływu do przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego wniosku.
3. Jeżeli wniosek o udzielenie informacji jest wyrażony w formie pisemnej, przedsiębiorstwo
wodociągowo-kanalizacyjne udziela odpowiedzi w tej samej formie w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia
otrzymania prośby chyba, że osoba zwracająca się o informację wyraźnie zaznaczyła, że informacja ma być jej
udzielona w jednej z form wskazanych w ust. 2.
4. Jeżeli udzielenie informacji wymaga dokonania ustaleń wymagających okresów dłuższych niż terminy
wskazane w ust. 2 i 3, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne przed upływem tych terminów informuje
o tym osobę, która złożyła prośbę o informację i wskazuje jej ostateczny termin udzielania odpowiedzi. Termin
ten nie powinien być dłuższy niż 30 dni od dnia złożenia wniosku.
§ 26. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest zwolnione z obowiązku uprzedniego lub
wcześniejszego informowania o przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody lub odprowadzaniu ścieków
w sytuacjach nagłych, w następujących przypadkach:
1) zaistnienia awarii i konieczności jej usunięcia;
2) wystąpienia bezpośredniego zagrożenia dla życia, zdrowia lub środowiska związanego z funkcjonowaniem
sieci;
3) działania siły wyższej, które uniemożliwiło dalsze świadczenie usług;
4) zagrożenia prawidłowego funkcjonowania elementów systemu kanalizacyjnego
na skutek zrzutu ścieków.
§ 27. 1. Odbiorca usług ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących sposobu świadczenia przez
przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne usługi, w szczególności z tytułu niewykonania lub nienależytego
wykonania usługi oraz wysokości naliczonej opłaty.
2. Wszystkie reklamacje dotyczące usług można zgłaszać w siedzibie przedsiębiorstwa wodociągowo-
kanalizacyjnego osobiście do protokołu lub w formie pisemnej na jego adres lub w postaci elektronicznej na
adres e-mail wskazany przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne na stronie internetowej.
3. Odbiorca usług, który składa reklamację, powinien wskazać przedmiot reklamacji, przedstawić
okoliczności uzasadniające reklamację oraz wskazać lub dołączyć dokumenty lub inne dowody umożliwiające
jej rozpatrzenie.
4. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest zobowiązane rozpatrzyć reklamację
i udzielić pisemnej odpowiedzi bez zbędnej zwłoki, w terminie nie dłuższym jednak niż 14 dni od dnia jej
wniesienia, za którą przyjmuje się datę jej wpływu do siedziby przedsiębiorstwa wodociągowo-
kanalizacyjnego.
Rozdział 10.
Warunki dostarczania wody na cele przeciwpożarowe
§ 28. 1. Woda do celów przeciwpożarowych jest, w szczególności dostępna z urządzeń wodociągowych
posiadanych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne, w tym
z hydrantów przeciwpożarowych zainstalowanych na sieci wodociągowej przeciwpożarowej.
2. Warunki techniczne, jakie powinny spełniać sieci wodociągowe przeciwpożarowe będące źródłem wody
na cele przeciwpożarowe, określa rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia
24 lipca 2009 r. w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych (Dz. U. Nr 124,
poz. 1030).
§ 29. Należności za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe wynika z cen i stawek opłat ustalonych
w taryfie.
§ 30. 1. Ilość pobranej wody na cele przeciwpożarowe wynika z raportów przekazywanych przez właściwą
jednostkę straży pożarnej.
2. Jednostka straży pożarnej przekazuje przedsiębiorstwu wodociągowo-kanalizacyjnemu raport, o którym
mowa w ust. 1, nie później niż w ciągu 5 dni od dnia zakończenia okresu rozliczeniowego.
Rozdział 11.
Przepisy końcowe
§ 31. Traci moc uchwała nr XL/241/2006 Rady Gminy Skąpe z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie
uchwalenia regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Skąpe (Dz. Urz. Woj.
Lubuskiego nr 62 poz. 1394).
§ 32. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminu Skąpe.
§ 33. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym
Województwa Lubuskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXVI/310/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 24 września 2021 r. w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Skąpe
UCHWALA​_NR​_XXXVI​_310​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_24​_wrzesnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_regulaminu​_dostarczania​_wody​_i​_odprowadzania​_sciekow​_na​_terenie​_Gminy​_Skap.pdf 0.29MB
{"register":{"columns":[]}}