W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Sesja XXXVI z dnia 24.09.2021 r.

UCHWAŁA NR XXXVI/303/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 24 września 2021 r. o zmianie uchwały w sprawie uchwały budżetowej Gminy Skąpe na 2021 rok

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit i., pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie
gminnym (Dz. U. z 2021r. poz. 1372), art. 211, art. 212, art. 214 pkt 1, art. 216, art. 218,
art. 221, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 258, art. 264 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r.
o finansach publicznych (Dz. U. z 2021r. poz. 305 ze zm.) uchwala, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr XXVII/229/2020 Rady Gminy Skąpe z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie uchwały
budżetowej Gminy Skąpe na 2021 rok wprowadza się następujące zmiany:
1. Zmienia się plan dochodów budżetu Gminy Skąpe na 2021 rok, zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej
uchwały. Plan dochodów po zmianach wynosi ogółem 31.487.383,49zł, w tym:
- dochody bieżące 27.403.575,96 zł,
- dochody majątkowe 4.083.807,53 zł.
2. Zmienia się plan wydatków budżetu Gminy Skąpe na 2021 rok, zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej
uchwały. Plan wydatków po zmianach wynosi ogółem 34.507.449,68zł, w tym:
- wydatki bieżące 27.196.630,60 zł,
- wydatki majątkowe 7.310.819,08 zł.
3. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w kwocie 3.020.066,19zł,
który zostanie sfinansowany:
1) przychodami z tytułu sprzedaży papierów wartościowych w wysokości 2.409.260,00zł;
2) przychodami z tytułu niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu,
wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi
zasadami wykonania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w wysokości 56.209,59zł,
3) przychodami z tytułu wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy w wysokości
554.596,60zł.
4. W § 6. pkt 2 otrzymuje brzmienie:"2) dochody z opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów
alkoholowych w wysokości 103.000,00zł oraz dochody z tytułu opłaty, o której mowa w art. 92 ust. 11 ustawy
z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w wysokości
20.000,00zł i wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania
problemów alkoholowych w wysokości 140.670,26zł oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii
w wysokości 5.300,00zł".
5. § 10. otrzymuje brzmienie:"§ 10. Ustala się dochody z opłaty z tytułu gospodarowania odpadami
komunalnymi w wysokości 1.305.000,00zł oraz wydatki na pokrycie kosztów funkcjonowania gospodarki
odpadami komunalnymi w wysokości 1.938.239,33zł."
6. Zmienia się załącznik nr 3, który otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 3 do niniejszej uchwały.
7. Zmienia się załącznik nr 4, który otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 4 do niniejszej uchwały.
8. Zmienia się załącznik nr 6, który otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 5 do niniejszej uchwały.
9. Zmienia się załącznik nr 7, który otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 6 do niniejszej uchwały.
10. Zmienia się załącznik nr 9, który otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 7 do niniejszej uchwały.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXVI/303/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 24 września 2021 r. o zmianie uchwały w sprawie uchwały budżetowej Gminy Skąpe na 2021 rok
UCHWALA​_NR​_XXXVI​_303​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_24​_wrzesnia​_2021​_r​_o​_zmianie​_uchwaly​_w​_sprawie​_uchwaly​_budzetowej​_Gminy​_Skape​_na​_2021​_rok.pdf 0.74MB
Uchwała Nr XXXVI/304/2021 Rady Gminy Skąpe z dnia 24 września 2021 roku o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Skąpe na lata 2021 - 2030

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2021r. poz. 1372) oraz art. 226, art. 227, art. 228, art. 229, art. 230 ust. 1 i 6, art. 231,
art. 232 i art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U z 2021 r. poz. 305
ze zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1. W uchwale nr XXVII/230/2020 z dnia 23 grudnia 2020 roku w sprawie uchwalenia Wieloletniej
Prognozy Finansowej Gminy Skąpe na lata 2021 - 2030 wprowadza się następujące zmiany:
1) załącznik nr 1 otrzymuje brzmienie, jak w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały,
2) załącznik nr 2 otrzymuje brzmienie, jak w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały,
3) w załączniku nr 3 dodaje się objaśnienia przyjętych wartości, jak w załączniku
nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

Uchwała Nr XXXVI/304/2021 Rady Gminy Skąpe z dnia 24 września 2021 roku o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Skąpe na lata 2021 - 2030
Uchwała​_Nr​_XXXVI​_304​_2021.pdf 0.98MB
UCHWAŁA NR XXXVI/305/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 24 września 2021 r. w sprawie uchwalenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Skąpe

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2021r.,
poz. 1372) oraz art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
(t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 741 z późn. zm.), w związku z Uchwałą Rady Gminy Skąpe Nr XXIX/249/2021 z dnia
26 lutego 2021r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków
zagospodarowania przestrzennego gminy Skąpe, uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Uchwala się zmianę studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
Skąpe, uchwalonego Uchwałą Rady Gminy Skąpe Nr X/58/2011 z dnia 22 czerwca 2011r., zmienionego
zarządzeniem zastępczym Wojewody Lubuskiego z dnia 1 października 2020r. w sprawie wprowadzenia
obszarów udokumentowanych złóż kopalin do Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
przestrzennego gminy Skąpe (znak IB-I.4102.2.2020.PPrz), zwaną dalej zmianą studium.
2. Integralnymi częściami uchwały są:
1) tekst ujednolicony uwarunkowań studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
gminy – załącznik Nr 1,
2) tekst ujednolicony kierunków zagospodarowania przestrzennego studium uwarunkowań i kierunków
zagospodarowania przestrzennego gminy – załącznik Nr 2,
3) rysunek ujednolicony uwarunkowań studium, będący załącznikiem graficznym, w skali 1:25000 –
załącznik Nr 3,
4) rysunek ujednolicony kierunków studium, będący załącznikiem graficznym, w skali 1:25000 – załącznik
Nr 4,
5) rozstrzygniecie o sposobie rozpatrzenia uwag złożonych do projektu zmiany studium uwarunkowań
i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Skąpe – załącznik nr 5,
6) dane przestrzenne, o których mowa w art. 67a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym –
załącznik Nr 6.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Skąpe.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega rozplakatowaniu na tablicy ogłoszeń w urzędzie
gminy.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXVI/305/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 24 września 2021 r. w sprawie uchwalenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Skąpe
UCHWALA​_NR​_XXXVI​_305​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_24​_wrzesnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_uchwalenia​_zmiany​_studium​_uwarunkowan​_i​_kierunkow​_zagospodarowania​_przestrzennego​_gminy​_Skape-1.pdf 22.46MB
Załącznik do Uchwały Nr XXXVI/305/2021 Rady Gminy Skąpe
Zala​_cznik​_nr​_6​_plik​_GML.zip 0.01MB
UCHWAŁA NR XXXVI/306/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 24 września 2021 r. w sprawie szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia, mieszkaniach chronionych, noclegowniach, schronisku dla osób bezdomnych oraz schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi

Na podstawie art. 97 ust. 1, 1a i 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r.
poz.1876 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1. Ustala się szczegółowe zasady ponoszenia odpłatności za pobyt osób bezdomnych z terenu Gminy
Skąpe w ośrodku wsparcia, schronisku dla osób bezdomnych, schronisku dla osób bezdomnych z usługami
opiekuńczymi i mieszkaniach chronionych.
§ 2. 1. Pomoc w formie schronienia poprzez przyznanie tymczasowego miejsca pobytu w ośrodkach
wsparcia (z wyłączeniem schronisk dla osób bezdomnych oraz schronisk dla osób bezdomnych z usługami
opiekuńczymi), mieszkaniach chronionych, noclegowniach przysługuje odpłatnie osobom bezdomnym, których
dochód przekracza kwotę kryterium dochodowego określonego na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy o pomocy
społecznej.
2. Osoby przebywające w noclegowni, mieszkaniach chronionych oraz ośrodkach wsparcia, których
dochód przekracza kwotę kryterium dochodowego ustalonego zgodnie z art. 8 ust. 1 i 2 ustawy o pomocy
społecznej ponoszą odpłatność wg poniższej tabeli z zastrzeżeniem, że wysokość odpłatności nie może
przekroczyć kosztów pobytu:
Dochód wg kryterium dochodowego, określonego
w art. 8 ust.1 pkt 1 lub pkt 2 ustawy o pomocy
społecznej
Osoby samotnie gospodarujące (procent
odpłatności )
Osoby w rodzinie
(procent odpłatności)
100% i poniżej nieodpłatnie nieodpłatnie
Powyżej 100% - 150% 30% 30%
Powyżej 150% - 200% 50% 50%
Powyżej 200% 70% 70%
3. W przypadku osoby bezdomnej skierowanej do schroniska dla osób bezdomnych albo schroniska dla
osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi nie ma zastosowania opłata określona w ust. 2 tabeli.
4. W przypadku osoby bezdomnej skierowanej do schroniska dla osób bezdomnych, jeżeli dochód osoby
samotnie gospodarującej lub dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty kryterium dochodowego, opłata
wynosi 30% dochodu osoby samotnie gospodarującej lub dochodu na osobę w rodzinie osoby skierowanej do
schroniska dla osób bezdomnych.
5. W przypadku osoby bezdomnej skierowanej do schroniska dla osób bezdomnych z usługami
opiekuńczymi, jeżeli dochód osoby samotnie gospodarującej lub dochód na osobę w rodzinie nie przekracza
kwoty kryterium dochodowego, opłata wynosi 50% dochodu osoby samotnie gospodarującej lub dochodu na
osobę w rodzinie osoby skierowanej do schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi.
6. Miesięczna odpłatność za pobyt w schronisku dla osób bezdomnych lub schronisku dla osób
bezdomnych z usługami opiekuńczymi, których dochód przekracza kwotę kryterium dochodowego ustalonego
zgodnie z art. 8 ust.1 i 2 ustawy o pomocy społecznej wynosi 70% miesięcznego dochodu osoby w rozumieniu
przepisów ustawy o pomocy społecznej oraz nie może przekraczać 100% miesięcznego kosztu pobytu osoby
w schronisku.
§ 3. 1. Miesięczna opłata za pobyt w ośrodkach wsparcia, mieszkaniach chronionych, noclegowniach
stanowi iloczyn dobowy stawki za pobyt obowiązującej w danej placówce, liczby dni pobytu oraz wskaźnika
odpłatności ustalonego w %, o którym mowa w tabeli w ust. 2.
2. Odpłatność ustala się za każdy miesiąc faktycznego pobytu w schronisku dla osób bezdomnych lub
schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, a w przypadku pobytu obejmującego niepełny
miesiąc odpłatność jest ustalana proporcjonalnie do ilości dni pobytu w danym miesiącu.
§ 4. Ustaloną opłatę za pobyt w ośrodkach wsparcia, mieszkaniach chronionych, noclegowniach,
schronisku dla osób bezdomnych lub w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi osoby
wnoszą na wskazany numer rachunku bankowego w terminie określonym w decyzji administracyjnej.
§ 6. Traci moc uchwała Nr XXXV/322/2017 z dnia 21 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowych zasad
ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia (Dz. Urz. Woj. Lubuskiego poz. 2846).
§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym
Województwa Lubuskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXVI/306/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 24 września 2021 r. w sprawie szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia, mieszkaniach chronionych, noclegowniach, schronisku dla osób bezdomnych oraz schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi
UCHWALA​_NR​_XXXVI​_306​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_24​_wrzesnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_szczegolowych​_zasad​_ponoszenia​_odplatnosci​_za​_pobyt​_w​_osrodkach​_wsparcia​_mieszkaniach​_chronionych​_noclegowniach​_schronisku​_dla​_osob​_bezdo.pdf 0.24MB
UCHWAŁA NR XXXVI/307/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 24 września 2021 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej na rzecz Województwa Lubuskiego

Na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r.
poz.1372), art. 216 ust. 2, pkt 5 i art. 220 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych
(Dz. U. z 2021 r. poz. 305 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Wyraża się zgodę na udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji celowej Województwu
Lubuskiemu w wysokości 6.000 zł (słownie: sześć tysięcy złotych) z przeznaczeniem dla Wojewódzkiego
Szpitala Specjalistycznego dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Ciborzu na dofinansowanie zadań bieżących
związanych z profilaktyką, w tym:
- 3.000 zł (słownie: trzy tysiące złotych) dla Całodobowego Oddziału Terapii Uzależnienia od Środków
Psychoaktywnych – Nr XIX;
- 3.000 zł (słownie: trzy tysiące złotych) dla Całodobowego Ośrodka Terapii Uzależnień od Alkoholu - Nr I.
2. Podstawą przekazania środków finansowych na realizację pomocy, o której mowa w ust. 1 będzie
umowa zawarta przez Gminę Skąpe z Województwem Lubuskim.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Skąpe.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXVI/307/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 24 września 2021 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej na rzecz Województwa Lubuskiego
UCHWALA​_NR​_XXXVI​_307​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_24​_wrzesnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_udzielenia​_pomocy​_finansowej​_na​_rzecz​_Wojewodztwa​_Lubuskiego.pdf 0.28MB
UCHWAŁA NR XXXVI/308/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 24 września 2021 r. w sprawie obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej

Na podstawie art. 41a ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r.
poz. 1372) uchwala się, co następuje:
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
§ 1. 1. Uchwala się szczegółowe zasady wnoszenia inicjatyw obywatelskich, zasady tworzenia komitetów
inicjatyw uchwałodawczych, zasady promocji obywatelskich inicjatyw uchwałodawczych oraz formalne
wymogi jakim muszą odpowiadać składane projekty.
2. Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa o:
1) Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Skąpe;
2) Mieszkańcach – należy przez to rozumieć mieszkańców Gminy Skąpe posiadających czynne prawo
wyborcze do Rady Gminy Skąpe;
3) Komitecie - należy przez to rozumieć komitet obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej;
4) Radzie – należy przez to rozumieć Radę Gminy Skąpe;
5) Wójcie – należy przez to rozumieć Wójta Gminy Skąpe;
6) Przewodniczącym Rady – należy przez to rozumieć Przewodniczącego Rady Gminy Skąpe.
Rozdział 2.
Zasady tworzenia komitetów inicjatyw uchwałodawczych
§ 2. 1. Komitet tworzy grupa składająca się z co najmniej 3 osób, którzy złożyli pisemne oświadczenie
o przystąpieniu do Komitetu, ze wskazaniem imienia (imion) i nazwiska oraz adresu zamieszkania. Wzór
oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do uchwały.
2. Komitet może posługiwać się nazwą uzupełnioną o tytuł uchwały.
3. O utworzeniu komitetu zawiadamia się przewodniczącego rady, wraz z informacją o przedmiocie danej
inicjatywy wraz z podaniem wykazu osób wskazanych do reprezentowania komitetu podczas prac rady (wzór
zawiadomienia stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały).
Rozdział 3.
Szczegółowe zasady wnoszenia inicjatyw obywatelskich
§ 3. 1. Czynności związane z przygotowaniem obywatelskiego projektu uchwały, jego
rozpowszechnianiem, a także organizacją zbierania podpisów pod projektem uchwały wykonuje Komitet.
2. Komitet uruchamia inicjatywę uchwałodawczą składając Przewodniczącemu Rady wniosek w sprawie
zgłoszenia projektu uchwały w ramach obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej, według wzoru stanowiącego
załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
3. Do wniosku o którym mowa w ust. 1 powyżej dołącza się:
1) zawiadomienie o utworzeniu Komitetu popierającego wniosek;
2) projekt uchwały;
3) listę poparcia projektu uchwały zawierającą na każdej stronie przedmiot (tytuł) projektu, do którego
odnoszą się podpisy na liście, a także tabelę z następującymi danymi: liczba porządkowa, imię (imiona)
i nazwisko, adres zamieszkania oraz własnoręczny podpis (wzór listy poparcia stanowi załącznik nr 4 do
niniejszej uchwały).
4. Przewodniczący Rady przyjmuje wniosek i zawiadamia Komitet lub osoby wskazane przez Komitet do
jego reprezentowania o terminie posiedzenia właściwej komisji Rady oraz terminie sesji Rady, na których
projekt uchwały będzie przedmiotem obrad, co najmniej na 7 dni przed terminem posiedzenia.
Rozdział 4.
Zasady promocji obywatelskich inicjatyw uchwałodawczych
§ 4. 1. Celem promocji obywatelskich inicjatyw uchwałodawczych jest w szczególności upowszechnienie
wśród mieszkańców gminy wiedzy o:
1) prawie do obywatelskich inicjatyw uchwałodawczych oraz sposobie i trybie korzystania z tego prawa,
2) potencjalnych możliwościach m.in. w zakresie korzyści dla mieszkańców oraz rozwoju gminy jakie daje
korzystanie przez mieszkańców z obywatelskich inicjatyw uchwałodawczych.
2. Mając na uwadze cel, o którym mowa w ust. 1, określa się, że promocja w szczególności może polegać
na:
1) organizowaniu spotkań i dyskusji z mieszkańcami np. podczas na zebraniach wiejskich, w celu
informowania o sprawach wskazanych w ust. 1 pkt 1 i 2,
2) organizowaniu spotkań z uczniami szkół na terenie gminy w celu edukacji w zakresie spraw wskazanych
w ust. 1 pkt. 1 i 2.
3) przygotowywaniu materiałów promocyjnych i umieszczaniu ich wraz z projektami uchwał na stronach
internetowych Gminy, w siedzibie komitetu lub miejscach dostępnych dla mieszańców.
3. Materiały promocyjne powinny zawierać wyraźne oznaczenie Komitetu, od którego pochodzą.
Rozdział 5.
Wymogi formalne, jakim muszą odpowiadać składane projekty uchwał
§ 5. 1. Projekt uchwały wniesiony w ramach obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej powinien zawierać:
1) określenie przedmiotu uchwały;
2) podstawę prawną wydania uchwały;
3) uregulowania przedmiotu uchwały;
4) określenie organu odpowiedzialnego za wykonanie uchwały;
5) ustalenie terminu wejścia w życie uchwały.
2. Wzór projektu uchwały określono w Załączniku Nr 5 do niniejszej uchwały.
Rozdział 6.
Przepisy końcowe
§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym
Województwa Lubuskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXVI/308/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 24 września 2021 r. w sprawie obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej
UCHWALA​_NR​_XXXVI​_308​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_24​_wrzesnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_obywatelskiej​_inicjatywy​_uchwalodawczej.pdf 1.33MB
UCHWAŁA NR XXXVI/309/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 24 września 2021 r. w sprawie średniej ceny jednostki paliwa w Gminie Skąpe na rok szkolny 2021/2022

Na podstawie art. 39a ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe
(Dz.U. z 2021 r., poz. 1082 z późn.zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1. Określa się średnią cenę jednostki paliwa w Gminie Skąpe na rok szkolny 2021/2022:
1) benzyna bezołowiowa E – 5,69 zł za litr;
2) olej napędowy B – 5,49 zł za litr;
3) gaz płynny LPG – 2,66 zł za litr;
4) 1kWh (kilowatogodzina) energii elektrycznej – 0,73 zł za 1kWh.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym
Województwa Lubuskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXVI/309/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 24 września 2021 r. w sprawie średniej ceny jednostki paliwa w Gminie Skąpe na rok szkolny 2021/2022
UCHWALA​_NR​_XXXVI​_309​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_24​_wrzesnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_sredniej​_ceny​_jednostki​_paliwa​_w​_Gminie​_Skape​_na​_rok​_szkolny​_2021​_2022.pdf 0.24MB
UCHWAŁA NR XXXVI/310/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 24 września 2021 r. w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Skąpe

Na podstawie art. 19 ust. 3 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym
odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2020 r. poz. 2028) uchwala się, co następuje:
§ 1. Uchwala się regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Skąpe
w brzmieniu:
Rozdział 1.
Przepisy ogólne
§ 1. 1. Uchwala się regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Skąpe, zwany
dalej Regulaminem.
2. Regulamin określa prawa i obowiązki przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego działającego na
terenie Gminy Skąpe oraz odbiorców usług korzystających na tym terenie z usług z zakresu zbiorowego
zaopatrzenia w wodę lub zbiorowego odprowadzania ścieków.
§ 2. 1. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o „ustawie” należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 czerwca
2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2020 poz. 2028).
2. Użytym w Regulaminie pojęciom należy przypisywać znaczenie, jakie nadają im akty wyższego rzędu,
w tym ustawa.
3. Postanowienia Regulaminu odnoszące się do taryfy, znajdują zastosowanie do taryfy tymczasowej
w rozumieniu ustawy.
Rozdział 2.
Minimalny poziom usług świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne w zakresie
dostarczania wody i odprowadzania ścieków
§ 3. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek zapewnienia następującego
minimalnego poziomu świadczonych usług:
1) ciągłości i niezawodności dostawy wody do nieruchomości, dla której zawarto umowę, zgodnie
z wydanymi warunkami przyłączenia do sieci, w ilości nie mniejszej niż 0,2 m3 na dobę, o ciśnieniu
umożliwiającym użytkowanie wody nie mniejszym niż 0,05 MPa i nie większym niż 0,6 MPa, w granicach
technicznych możliwości świadczenia usług wyznaczonych, m.in. strukturą i średnicą, przyłącza
wodociągowego oraz instalacji wewnętrznej odbiorcy usług;
2) zapewnienia dostawy wody o jakości przeznaczonej do spożycia przez ludzi
i o parametrach nieprzekraczających wymienionych wartości – żelazo: 0,200 mg/dm3, mangan: 0,050
mg/dm3, jon amonu: 0,50 mg/dm3, azotany: 50 mg/dm3, azotyny: 0,50 mg/dm3, fluorki: 1,5 mg/dm3,
mętność: 1 NTU, stężenie jonów wodoru: 6,5-9,5 pH; przewodność elektryczna: 2 500 μS/cm, liczba
bakterii Enterokoków kałowych: 0 jtk/100 ml, liczba bakterii Escherichia coli 0 jtk/100 ml, ogólna liczba
mikroorganizmów oznaczanych w 22ºC: bez nieprawidłowych zmian;
3) ciągłości i niezawodności odprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych z nieruchomości, dla której
zawarto umowę, zgodnie z wydanymi warunkami przyłączenia do sieci w granicach technicznych
możliwości świadczenia usług wyznaczonych, m.in. strukturą i średnicą, przyłącza kanalizacyjnego oraz
instalacji wewnętrznej odbiorcy usług, w ilości nie mniejszej niż 0,2 m3 na dobę;
4) zapewnienia utrzymania i prawidłowego funkcjonowania urządzeń wodociągowych
i urządzeń kanalizacyjnych oraz posiadanych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne
przyłączy wodociągowych i przyłączy kanalizacyjnych;
5) budowy urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych w zakresie wynikającym z wieloletniego
planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących posiadaniu
przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego;
6) zakupu, zainstalowania i utrzymania wodomierza głównego.
2. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, poziom świadczonych usług, za które przedsiębiorstwo wodociągowo-
kanalizacyjne ponosi odpowiedzialność, stwierdza się w miejscu włączenia przyłącza wodociągowego lub
przyłącza kanalizacyjnego do sieci wodociągowej lub sieci kanalizacyjnej.
3. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne uprawnione jest do wprowadzenia ograniczeń w sposobie
korzystania z wody przez odbiorców usług w sytuacji niedoboru spowodowanego wystąpieniem katastrofy
naturalnej lub awarii technicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski
żywiołowej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1897). Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne informuje odbiorców
usług o wprowadzonym ograniczeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
Rozdział 3.
Szczegółowe warunki i tryb zawierania umów z odbiorcami usług
§ 4. 1. Świadczenie usług zaopatrzenia w wodę i odbioru ścieków odbywa się w oparciu o pisemną umowę
zawartą między przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym a odbiorcą usług, zgodnie z art. 6 ustawy.
2. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może posługiwać się wzorcem umownym w postaci
ogólnych warunków umów.
§ 5. 1. Umowa o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków jest zawierana z osobą, której
nieruchomość została przyłączona do sieci i która wystąpiła z pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy.
2. Umowa o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków może zostać zawarta z osobą, o której mowa
w ust. 1 w lokalu przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego lub innym punkcie obsługi klienta albo na
odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego.
§ 6. Umowa może być zawarta z osobą, która posiada tytuł prawny do korzystania
z nieruchomości, do której ma być dostarczana woda lub z której mają być odprowadzane ścieki, albo z osobą,
która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym.
§ 7. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zawiera umowę z osobami korzystającymi z lokali
znajdujących się w budynku wielolokalowym na wniosek właściciela lub zarządcy budynku wielolokalowego
lub budynków wielolokalowych, po spełnieniu warunków określonych w ustawie.
§ 8. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne sporządza i przedkłada przyszłemu odbiorcy usług
projekt umowy, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia złożenia wniosku o zawarcie umowy. Wniosek,
o którym mowa w zdaniu poprzednim, wymaga zachowania formy pisemnej.
2. W przypadku, jeżeli przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne korzysta przy zawieraniu umów
z ogólnych warunków umowy, wówczas wraz z projektem umowy doręcza przyszłemu odbiorcy projekt
umowy wraz aktualnymi ogólnymi warunkami umowy obowiązującymi w przedsiębiorstwie wodociągowo-
kanalizacyjnym.
3. W przypadku, jeżeli przyszłym odbiorcą jest konsument w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia
1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740), wówczas przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne
zobowiązane jest do wypełnienia obowiązków określonych przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 r.
o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287).
§ 9. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne udostępnia na swojej stronie internetowej aktualnie
obowiązujące taryfy, wzory umów oraz ogólne warunki umów, o ile się takimi warunkami posługuje.
§ 10. Postanowienia umów zawieranych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne z odbiorcami
usług nie mogą ograniczać praw i obowiązków stron wynikających z przepisów prawa powszechnie
obowiązującego, w tym ustaw, przepisów wykonawczych wydanych na podstawie ustawy oraz postanowień
Regulaminu.
Rozdział 4.
Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach
§ 11. Rozliczenia za usługi zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków są prowadzone przez
przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne z odbiorcami usług, na podstawie określonych w taryfach cen
i stawek opłat oraz ilości dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków.
§ 12. Długość okresu obrachunkowego określa umowa.
§ 13. 1. Zmiana taryf, w tym wysokości i rodzajów cen i stawek opłat, jak również zmiana grupy taryfowej,
do której zaliczony został odbiorca usług, wymaga podania taryf do wiadomości publicznej zgodnie
z przepisami ustawy.
2. Stosowanie przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne cen i stawek opłat wynikających
z nowych prawidłowo podanych do wiadomości publicznej taryf nie wymaga odrębnego informowania
odbiorców usług o ich rodzajach ani wysokości.
3. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne dołącza do umowy w chwili jej zawarcia aktualnie
obowiązującą taryfę.
§ 14. 1. Podstawą obciążenia odbiorcy usług należnościami za usługi świadczone przez przedsiębiorstwo
wodociągowo-kanalizacyjne jest faktura.
2. W przypadku budynku wielolokalowego, w którym odbiorcami usług są również osoby korzystające
z poszczególnych lokali, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne wystawia odrębną fakturę zarządcy lub
właścicielowi takiego budynku oraz odrębne faktury osobom korzystającym z lokali.
Rozdział 5.
Warunki przyłączania do sieci
§ 15. 1. Wydawanie warunków przyłączenia do sieci odbywa się w trybie i na zasadach przewidzianych
w przepisie art. 19a ustawy.
2. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne udostępnia wszystkim zainteresowanym w swojej
siedzibie oraz na swojej stronie internetowej wzór wniosku o wydanie warunków przyłączenia do sieci.
Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest zobowiązane rozpatrzyć wniosek podmiotu ubiegającego się
o przyłączenie do sieci także, wówczas kiedy to jest wniosek nieoparty na wzorze, o którym mowa w zdaniu
poprzednim.
§ 16. 1. Warunki przyłączenia do sieci, o których mowa w § 15 Regulaminu, winny co najmniej:
1) zawierać informacje określone przepisem art. 19a ust. 4 ustawy;
2) wskazywać miejsce przyłączenia nieruchomości do sieci wodociągowej lub sieci kanalizacyjnej;
3) wskazywać parametry techniczne przyłącza wodociągowego lub przyłącza kanalizacyjnego;
4) wskazywać miejsce zainstalowania wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego, a także studzienek
wodomierzowych lub kanalizacyjnych, ewentualnie wodomierza mierzącego ilość wody bezpowrotnie
zużytej;
5) wskazywać sposób odbioru przyłącza wodociągowego lub przyłącza kanalizacyjnego;
6) zawierać wykaz dokumentów, które odbiorca usług zobowiązany jest załączyć do protokołu odbioru
przyłącza wodociągowego lub przyłącza kanalizacyjnego zgodnie
z § 21 ust. 3 Regulaminu.
2. Warunki przyłączenia do sieci, o których mowa w § 15 Regulaminu, powinny ponadto zawierać, co
najmniej:
1) postanowienie, że są aktualne wyłącznie w stanie faktycznym i prawnym, dla którego zostały wydane;
2) postanowienie, że nie stanowią podstawy prawnej do korzystania z nieruchomości osoby trzeciej, przez
którą ma przebiegać przyłącze wodociągowe lub przyłącze kanalizacyjne;
3) w przypadku, jeżeli jest to uzasadnione warunkami prawidłowej eksploatacji przyłącza wodociągowego lub
przyłącza kanalizacyjnego, obowiązek wybudowania urządzenia podnoszącego ciśnienie wody lub
przepompowni ścieków.
§ 17. Każda nieruchomość powinna być przyłączona do sieci odrębnym przyłączem wodociągowym
i przyłączem kanalizacyjnym.
Rozdział 6.
Techniczne warunki określające możliwość dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych
§ 18. 1. Dostępność do usług wodociągowo-kanalizacyjnych uzależniona jest od:
1) istnienia urządzeń wodociągowych lub urządzeń kanalizacyjnych będących posiadaniu przedsiębiorstwa
wodociągowo-kanalizacyjnego;,
2) możliwościami technicznymi urządzeń przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego wynikającymi
z technologii dostarczania wody i odprowadzania ścieków, przez co rozumie się faktyczne możliwości
pozyskania przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne wody nadającej się do spożycia przez ludzi
(wydajność źródeł wody) lub jej dostawy, jak również możliwości odbioru i oczyszczenia ścieków
(wydajność oczyszczalni);,
3) posiadania tytułu prawnego do takich urządzeń wodociągowych lub urządzeń kanalizacyjnych przez
przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne.
2. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne wydaje warunki przyłączenia do sieci, w przypadku
spełnienia łącznie wszystkich przesłanek określonych w ust. 1.
Rozdział 7.
Sposób dokonywania odbioru przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne wykonanego
przyłącza
§ 19. 1. W ramach prac związanych z odbiorem przyłącza wodociągowego lub przyłącza kanalizacyjnego
przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne dokonuje sprawdzenia zgodności wykonanych prac z wydanymi
przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne warunkami przyłączenia do sieci.
2. Określone w warunkach przyłączenia do sieci próby i odbiory częściowe oraz końcowe są
przeprowadzane przy udziale upoważnionych przedstawicieli stron (podmiotu ubiegającego się o przyłączenie
do sieci i przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego).
3. Odbiór jest wykonywany przed zasypaniem (zakryciem) przyłącza wodociągowego
lub przyłącza kanalizacyjnego. Wszelkie odcinki przyłącza wodociągowego lub przyłącza kanalizacyjnego
ulegające częściowemu zakryciu (tzw. prace zanikające) należy zgłaszać do odbioru przed zasypaniem.
§ 20. 1. Po zgłoszeniu w formie pisemnej gotowości do odbioru przez podmiot ubiegający się
o przyłączenie do sieci, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne niezwłocznie, nie później niż w terminie
14 dni od dnia zgłoszenia w formie pisemnej, dokonuje odbioru przyłącza wodociągowego lub przyłącza
kanalizacyjnego.
2. Wyniki prób i odbiorów, o których mowa w § 19 ust. 2 Regulaminu, są potwierdzane przez podmiot
ubiegający się o przyłączenie do sieci i upoważnionego przedstawiciela przedsiębiorstwa wodociągowo-
kanalizacyjnego w sporządzanych protokołach w formie pisemnej.
§ 21. 1. Zgłoszenie odbioru technicznego przyłącza wodociągowego lub przyłącza kanalizacyjnego
powinno zawierać:
1) dane identyfikujące podmiot ubiegający się o przyłączenie do sieci i oznaczenie daty i symbolu/numeru
warunków przyłączenia do sieci;
2) termin odbioru proponowany przez podmiot ubiegający się o przyłączenie do sieci.
2. Protokół odbioru technicznego częściowego i końcowego przyłącza wodociągowego
lub przyłącza kanalizacyjnego powinien zawierać co najmniej:
1) dane techniczne charakteryzujące przedmiot odbioru (średnica, materiał, długość, elementy uzbrojenia);
2) uwagi dotyczące różnic pomiędzy wydanymi warunkami przyłączenia do sieci, a sposobem realizacji
przyłącza wodociągowego lub przyłącza kanalizacyjnego;
3) skład komisji dokonującej odbioru i podpisy jej członków.
3. Załącznikami do protokołu odbioru końcowego są dokumenty wskazane w warunkach przyłączenia do
sieci.
Rozdział 8.
Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów
dostarczanej wody i wprowadzanych do sieci kanalizacyjnej ścieków
§ 22. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek poinformowania odbiorców usług
o planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody, w sposób zwyczajowo przyjęty
z wyprzedzeniem co najmniej 2-dniowym.
2. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma również obowiązek niezwłocznie poinformować
odbiorców usług, w sposób zwyczajowo przyjęty, o zaistniałych nieplanowanych przerwach lub ograniczeniach
w dostawie wody, o ile czas ich trwania przekracza 12 godzin.
3. W przypadku budynków wielolokalowych, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może
o zdarzeniach wskazanych w ust. 1 lub 2 poinformować wyłącznie właściciela lub zarządcę nieruchomości.
4. W razie planowanej lub zaistniałej przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin
przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek zapewnić zastępczy punkt poboru wody
i poinformować o tym fakcie odbiorców usług, wskazując lokalizację zastępczego punktu poboru wody.
§ 23. W przypadku niedotrzymania odpowiednich parametrów dostarczanej wody, przedsiębiorstwo
wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek niezwłocznie poinformować
o tym fakcie odbiorców usług, w sposób zwyczajowo przyjęty, w szczególności w lokalnych środkach
masowego przekazu i na swojej stronie internetowej.
Rozdział 9.
Standardy obsługi odbiorców usług, w tym sposoby załatwiania reklamacji oraz wymiany informacji
dotyczących w szczególności zakłóceń w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków
§ 24. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne udostępnia wszystkim zainteresowanym w swojej
siedzibie oraz na swojej stronie internetowej:
1) informację o aktualnie obowiązujących taryfach cen i stawek opłat obowiązujących
na terenie gminy;
2) ujednolicony tekst Regulaminu;
3) ujednolicony tekst ustawy.
§ 25. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest zobowiązane na wniosek złożony przez odbiorcę
usług do udzielania wszelkich informacji dotyczących:
1) prawidłowego sposobu wykonywania przez odbiorcę usług umowy;
2) warunków przyłączenia się do sieci wodociągowej lub sieci kanalizacyjnej;
3) występujących zakłóceń w dostawach wody lub odprowadzaniu ścieków;
4) występujących awarii urządzeń wodociągowych lub urządzeń kanalizacyjnych;
5) planowanych przerw w świadczeniu usług.
2. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne udziela informacji wskazanych w ust. 1 za pośrednictwem
telefonu, faksu lub elektronicznych środków przekazu niezwłocznie, jednakże w terminie nie dłuższym niż
3 dni od daty wpływu do przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego wniosku.
3. Jeżeli wniosek o udzielenie informacji jest wyrażony w formie pisemnej, przedsiębiorstwo
wodociągowo-kanalizacyjne udziela odpowiedzi w tej samej formie w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia
otrzymania prośby chyba, że osoba zwracająca się o informację wyraźnie zaznaczyła, że informacja ma być jej
udzielona w jednej z form wskazanych w ust. 2.
4. Jeżeli udzielenie informacji wymaga dokonania ustaleń wymagających okresów dłuższych niż terminy
wskazane w ust. 2 i 3, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne przed upływem tych terminów informuje
o tym osobę, która złożyła prośbę o informację i wskazuje jej ostateczny termin udzielania odpowiedzi. Termin
ten nie powinien być dłuższy niż 30 dni od dnia złożenia wniosku.
§ 26. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest zwolnione z obowiązku uprzedniego lub
wcześniejszego informowania o przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody lub odprowadzaniu ścieków
w sytuacjach nagłych, w następujących przypadkach:
1) zaistnienia awarii i konieczności jej usunięcia;
2) wystąpienia bezpośredniego zagrożenia dla życia, zdrowia lub środowiska związanego z funkcjonowaniem
sieci;
3) działania siły wyższej, które uniemożliwiło dalsze świadczenie usług;
4) zagrożenia prawidłowego funkcjonowania elementów systemu kanalizacyjnego
na skutek zrzutu ścieków.
§ 27. 1. Odbiorca usług ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących sposobu świadczenia przez
przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne usługi, w szczególności z tytułu niewykonania lub nienależytego
wykonania usługi oraz wysokości naliczonej opłaty.
2. Wszystkie reklamacje dotyczące usług można zgłaszać w siedzibie przedsiębiorstwa wodociągowo-
kanalizacyjnego osobiście do protokołu lub w formie pisemnej na jego adres lub w postaci elektronicznej na
adres e-mail wskazany przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne na stronie internetowej.
3. Odbiorca usług, który składa reklamację, powinien wskazać przedmiot reklamacji, przedstawić
okoliczności uzasadniające reklamację oraz wskazać lub dołączyć dokumenty lub inne dowody umożliwiające
jej rozpatrzenie.
4. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest zobowiązane rozpatrzyć reklamację
i udzielić pisemnej odpowiedzi bez zbędnej zwłoki, w terminie nie dłuższym jednak niż 14 dni od dnia jej
wniesienia, za którą przyjmuje się datę jej wpływu do siedziby przedsiębiorstwa wodociągowo-
kanalizacyjnego.
Rozdział 10.
Warunki dostarczania wody na cele przeciwpożarowe
§ 28. 1. Woda do celów przeciwpożarowych jest, w szczególności dostępna z urządzeń wodociągowych
posiadanych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne, w tym
z hydrantów przeciwpożarowych zainstalowanych na sieci wodociągowej przeciwpożarowej.
2. Warunki techniczne, jakie powinny spełniać sieci wodociągowe przeciwpożarowe będące źródłem wody
na cele przeciwpożarowe, określa rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia
24 lipca 2009 r. w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych (Dz. U. Nr 124,
poz. 1030).
§ 29. Należności za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe wynika z cen i stawek opłat ustalonych
w taryfie.
§ 30. 1. Ilość pobranej wody na cele przeciwpożarowe wynika z raportów przekazywanych przez właściwą
jednostkę straży pożarnej.
2. Jednostka straży pożarnej przekazuje przedsiębiorstwu wodociągowo-kanalizacyjnemu raport, o którym
mowa w ust. 1, nie później niż w ciągu 5 dni od dnia zakończenia okresu rozliczeniowego.
Rozdział 11.
Przepisy końcowe
§ 31. Traci moc uchwała nr XL/241/2006 Rady Gminy Skąpe z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie
uchwalenia regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Skąpe (Dz. Urz. Woj.
Lubuskiego nr 62 poz. 1394).
§ 32. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminu Skąpe.
§ 33. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym
Województwa Lubuskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXVI/310/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 24 września 2021 r. w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Skąpe
UCHWALA​_NR​_XXXVI​_310​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_24​_wrzesnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_regulaminu​_dostarczania​_wody​_i​_odprowadzania​_sciekow​_na​_terenie​_Gminy​_Skap.pdf 0.29MB
UCHWAŁA NR XXXVI/311/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 24 września 2021 r. zmieniająca uchwałę w sprawie nadania nazw ulicom

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 13 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021,
poz. 1372) uchwala się, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr XXVI/213/2012 Rady Gminy Skąpe z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie nadania nazw
ulicom , wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) ul. Liliowa drodze wewnętrznej, oznaczonej geodezyjnie działką nr 38/37 o pow. 0.0543 ha, działką
nr 37/23 o pow. 0,0403 ha oraz działką nr 31/4 o pow. 0,0108 ha położonych w miejscowości
Niesulice, obręb Niesulice, gmina Skape,”;;
2) w § 1 skreśla się pkt 3. ;
3) w § 2 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Przebieg dróg, o których mowa w § 1 pkt. 1-2 – przedstawia mapa stanowiąca załącznik
Nr 1 doniniejszej uchwały.”.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie po uplywie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym
Województwa Lubuskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXVI/311/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 24 września 2021 r. zmieniająca uchwałę w sprawie nadania nazw ulicom
UCHWALA​_NR​_XXXVI​_311​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_24​_wrzesnia​_2021​_r​_zmieniajaca​_uchwale​_w​_sprawie​_nadania​_nazw​_ulicom.pdf 0.45MB
UCHWAŁA NR XXXVI/312/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 24 września 2021 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty na terenie Gminy Skąpe

Na podstawie art. 6k ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888) uchwala się, co następuje:
§ 1. Ustala się metodę obliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości, na
których zamieszkują mieszkańcy, od liczby mieszkańców.
§ 2. Ustala się miesięczną stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości
zamieszkałych w wysokości 35,00 zł za osobę.
§ 3. Ustala się miesięczną stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 70,00 zł,
jeżeli właściciel nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów w sposób selektywny.
§ 4. Traci moc uchwała Nr XXVI/224/2020 Rady Gminy Skąpe z dnia 16 grudnia 2020. w sprawie
wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty na
terenie Gminy Skąpe (Dz. Urz. Woj. Lubuskiego poz. 2020r., zm. Dz. Urz. Woj. Lubuskiego z 2020r.
poz. 3003).
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 listopada 2021r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym
Województwa Lubuskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXVI/312/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 24 września 2021 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty na terenie Gminy Skąpe
UCHWALA​_NR​_XXXVI​_312​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_24​_wrzesnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_wyboru​_metody​_ustalenia​_oplaty​_za​_gospodarowanie​_odpadami​_komunalnymi​_oraz​_ustalenia​_stawki​_tej​_oplaty​_na​_terenie​_Gminy​_Skape.pdf 0.32MB
Protokoły Głosowań XXXVI Sesji Rady Gminy Skąpe
{"register":{"columns":[]}}