W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

UCHWAŁA NR XXXIX/329/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie uchwały budżetowej Gminy Skąpe na 2022 rok

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit i., pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie
gminnym (Dz. U. z 2021r. poz. 1372 ze zm.), art. 211, art. 212, art. 214 pkt 1, art. 216, art. 218, art. 221,
art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 258, art. 264 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach
publicznych (Dz. U. z 2021r. poz. 305 ze zm.) uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się dochody budżetu w łącznej kwocie 32.700.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1:
1) dochody bieżące 24.222.992,81 zł;
- w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych
z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 w kwocie 0,00 zł.
2) dochody majątkowe 8.477.007,19 zł,
- w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych
z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 w kwocie 2.226.500,00 zł.
§ 2. 1. Ustala się wydatki budżetu w łącznej kwocie 37.320.000,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 2:
1) wydatki bieżące 24.191.838,94 zł;
2) wydatki majątkowe 13.128.161,06 zł.
2. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących na łączną kwotę 24.191.838,94 zł, w tym:
1) wydatki bieżące jednostek budżetowych w kwocie łącznej 17.371.440,94 zł, w tym:
a) wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane – 9.946.259,00 zł,
b) wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych – 7.425.181,94zł;
2) wydatki na dotacje na zadania bieżące – 1.545.000,00 zł;
3) wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych – 5.125.398,00 zł;
4) wydatki na obsługę długu – 150.000,00 zł;
5) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 – 0,00 zł.
3. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych na łączną kwotę 13.128.161,06 zł, w tym:
1) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 13.128.161,06 zł z czego na programy i projekty
inwestycyjne realizowane ze środków pomocy zagranicznej w kwocie 2.395.455,00 zł, w tym:
a) ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej – 2.395.455,00 zł.
§ 3. 1. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w kwocie
4.620.000,00zł, który zostanie sfinansowany:
1) przychodami z tytułu niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu,
wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi
zasadami wykonania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w wysokości 1.850.000,00zł;
2) przychodami z tytułu sprzedaży papierów wartościowych w wysokości 2.100.000,00zł;
3) przychodami z tytułu nadwyżki budżetu jednostki samorządu terytorialnego z lat ubiegłych, pomniejszonej
o przychody z tytułu niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu,
wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi
zasadami wykonania budżetu określonymi w odrębnych ustawach, w wysokości 670.000,00zł
2. Ustala się przychody budżetu w łącznej kwocie 5.560.740,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Ustala się rozchody budżetu w łącznej kwocie 940.740,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 4. 1. Ustala się limity zaciąganych zobowiązań z tytułu kredytów, pożyczek i sprzedaży papierów
wartościowych:
1) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu – w wysokości 2.100.000,00 zł;
2) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów, pożyczek oraz emisji papierów
wartościowych – w wysokości 900.000,00zł;
3) na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu – w wysokości 2.000.000,00 zł.
§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości 200.000,00 zł;
2) celowe w łącznej wysokości 1.280.000,00 zł, z tego:
a) na realizację zadań wynikających z zakresu zarządzania kryzysowego – 75.000,00zł, w tym 10.000,00zł
na wydatki bieżące i 65.000,00zł na wydatki majątkowe,
b) na wydatki oświatowe – 155.000,00 zł,
c) na wydatki majątkowe – 1.000.000,00 zł;
d) na wydatki związane z kosztami mediów (m.in. gaz, prąd, woda) - 50.000,00 zł.
§ 6. Dochody i wydatki budżetu obejmują:
a) dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań
zleconych ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 4;
b) dochody z opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 110.000,00zł oraz
dochody z tytułu opłaty, o której mowa w art. 92 ust. 11 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu
w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w wysokości 20.000,00zł i wydatki budżetu na realizację
zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości
127.000,00zł oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w wysokości 3.000,00zł.
c) dochody i wydatki na realizację zadań realizowanych w drodze porozumień między jednostkami samorządu
terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 7. Wydatki budżetu gminy obejmują planowane kwoty dotacji w wysokości: 1.840.000,00 zł zgodnie
z załącznikiem nr 6, w tym:
1) dotacje podmiotowe w wysokości: 1.215.000,00 zł;
2) dotacje celowe w wysokości: 625.000,00 zł.
§ 8. Ustala się plan wydatków na zadania realizowane w ramach funduszu sołeckiego, w podziale na
poszczególne sołectwa, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 9. Ustala się dochody i wydatki wynikające z ustawy Prawo ochrony środowiska, zgodnie z załącznikiem
nr 8.
§ 10. Ustala się dochody z opłaty z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi w wysokości
1.850.000,00zł oraz wydatki na pokrycie kosztów funkcjonowania gospodarki odpadami komunalnymi
w wysokości 1.850.000,00zł.
§ 11. Ustala się wydatki majątkowe, zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 12. Ustala się plan przychodów w wysokości 2.100.000,00 zł i kosztów w wysokości 2.100.000,00 zł
samorządowego zakładu budżetowego: Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Skąpem, zgodnie z załącznikiem
nr 10.
§ 13. Upoważnia się Wójta Gminy Skąpe do:
1) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami
i rozdziałami w ramach działu, z uwzględnieniem wydatków na wynagrodzenia i pochodne od
wynagrodzeń oraz wydatków majątkowych, w szczególności przeniesień między zadaniami w ramach tego
samego działu oraz tworzenia nowych zadań majątkowych;
2) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie
wydatków w ramach działu,
3) zaciągania w roku 2022 kredytów i pożyczek oraz sprzedaży papierów wartościowych na występujący
w ciągu roku przejściowy deficyt do kwoty 2.000.000,00zł,
4) lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych
bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu,
5) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
a) zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te
nie pogorszą wyniku budżetu,
b) zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków,
o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
c) zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich.
§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Skąpe.
§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2022 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku
Urzędowym Województwa Lubuskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXIX/329/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie uchwały budżetowej Gminy Skąpe na 2022 rok
UCHWALA​_NR​_XXXIX​_329​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_16​_grudnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_uchwaly​_budzetowej​_Gminy​_Skape​_na​_2022​_rok.pdf 3.45MB
{"register":{"columns":[]}}