W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Sesja XXXIX z dnia 16.12.2021 r.

UCHWAŁA NR XXXIX/329/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie uchwały budżetowej Gminy Skąpe na 2022 rok

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit i., pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie
gminnym (Dz. U. z 2021r. poz. 1372 ze zm.), art. 211, art. 212, art. 214 pkt 1, art. 216, art. 218, art. 221,
art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 258, art. 264 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach
publicznych (Dz. U. z 2021r. poz. 305 ze zm.) uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się dochody budżetu w łącznej kwocie 32.700.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1:
1) dochody bieżące 24.222.992,81 zł;
- w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych
z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 w kwocie 0,00 zł.
2) dochody majątkowe 8.477.007,19 zł,
- w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych
z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 w kwocie 2.226.500,00 zł.
§ 2. 1. Ustala się wydatki budżetu w łącznej kwocie 37.320.000,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 2:
1) wydatki bieżące 24.191.838,94 zł;
2) wydatki majątkowe 13.128.161,06 zł.
2. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących na łączną kwotę 24.191.838,94 zł, w tym:
1) wydatki bieżące jednostek budżetowych w kwocie łącznej 17.371.440,94 zł, w tym:
a) wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane – 9.946.259,00 zł,
b) wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych – 7.425.181,94zł;
2) wydatki na dotacje na zadania bieżące – 1.545.000,00 zł;
3) wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych – 5.125.398,00 zł;
4) wydatki na obsługę długu – 150.000,00 zł;
5) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 – 0,00 zł.
3. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych na łączną kwotę 13.128.161,06 zł, w tym:
1) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 13.128.161,06 zł z czego na programy i projekty
inwestycyjne realizowane ze środków pomocy zagranicznej w kwocie 2.395.455,00 zł, w tym:
a) ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej – 2.395.455,00 zł.
§ 3. 1. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w kwocie
4.620.000,00zł, który zostanie sfinansowany:
1) przychodami z tytułu niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu,
wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi
zasadami wykonania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w wysokości 1.850.000,00zł;
2) przychodami z tytułu sprzedaży papierów wartościowych w wysokości 2.100.000,00zł;
3) przychodami z tytułu nadwyżki budżetu jednostki samorządu terytorialnego z lat ubiegłych, pomniejszonej
o przychody z tytułu niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu,
wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi
zasadami wykonania budżetu określonymi w odrębnych ustawach, w wysokości 670.000,00zł
2. Ustala się przychody budżetu w łącznej kwocie 5.560.740,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Ustala się rozchody budżetu w łącznej kwocie 940.740,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 4. 1. Ustala się limity zaciąganych zobowiązań z tytułu kredytów, pożyczek i sprzedaży papierów
wartościowych:
1) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu – w wysokości 2.100.000,00 zł;
2) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów, pożyczek oraz emisji papierów
wartościowych – w wysokości 900.000,00zł;
3) na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu – w wysokości 2.000.000,00 zł.
§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości 200.000,00 zł;
2) celowe w łącznej wysokości 1.280.000,00 zł, z tego:
a) na realizację zadań wynikających z zakresu zarządzania kryzysowego – 75.000,00zł, w tym 10.000,00zł
na wydatki bieżące i 65.000,00zł na wydatki majątkowe,
b) na wydatki oświatowe – 155.000,00 zł,
c) na wydatki majątkowe – 1.000.000,00 zł;
d) na wydatki związane z kosztami mediów (m.in. gaz, prąd, woda) - 50.000,00 zł.
§ 6. Dochody i wydatki budżetu obejmują:
a) dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań
zleconych ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 4;
b) dochody z opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 110.000,00zł oraz
dochody z tytułu opłaty, o której mowa w art. 92 ust. 11 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu
w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w wysokości 20.000,00zł i wydatki budżetu na realizację
zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości
127.000,00zł oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w wysokości 3.000,00zł.
c) dochody i wydatki na realizację zadań realizowanych w drodze porozumień między jednostkami samorządu
terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 7. Wydatki budżetu gminy obejmują planowane kwoty dotacji w wysokości: 1.840.000,00 zł zgodnie
z załącznikiem nr 6, w tym:
1) dotacje podmiotowe w wysokości: 1.215.000,00 zł;
2) dotacje celowe w wysokości: 625.000,00 zł.
§ 8. Ustala się plan wydatków na zadania realizowane w ramach funduszu sołeckiego, w podziale na
poszczególne sołectwa, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 9. Ustala się dochody i wydatki wynikające z ustawy Prawo ochrony środowiska, zgodnie z załącznikiem
nr 8.
§ 10. Ustala się dochody z opłaty z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi w wysokości
1.850.000,00zł oraz wydatki na pokrycie kosztów funkcjonowania gospodarki odpadami komunalnymi
w wysokości 1.850.000,00zł.
§ 11. Ustala się wydatki majątkowe, zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 12. Ustala się plan przychodów w wysokości 2.100.000,00 zł i kosztów w wysokości 2.100.000,00 zł
samorządowego zakładu budżetowego: Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Skąpem, zgodnie z załącznikiem
nr 10.
§ 13. Upoważnia się Wójta Gminy Skąpe do:
1) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami
i rozdziałami w ramach działu, z uwzględnieniem wydatków na wynagrodzenia i pochodne od
wynagrodzeń oraz wydatków majątkowych, w szczególności przeniesień między zadaniami w ramach tego
samego działu oraz tworzenia nowych zadań majątkowych;
2) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie
wydatków w ramach działu,
3) zaciągania w roku 2022 kredytów i pożyczek oraz sprzedaży papierów wartościowych na występujący
w ciągu roku przejściowy deficyt do kwoty 2.000.000,00zł,
4) lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych
bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu,
5) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
a) zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te
nie pogorszą wyniku budżetu,
b) zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków,
o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
c) zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich.
§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Skąpe.
§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2022 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku
Urzędowym Województwa Lubuskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXIX/329/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie uchwały budżetowej Gminy Skąpe na 2022 rok
UCHWALA​_NR​_XXXIX​_329​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_16​_grudnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_uchwaly​_budzetowej​_Gminy​_Skape​_na​_2022​_rok.pdf 3.45MB
Uchwała Nr XXXIX/330/2021 Rady Gminy Skąpe z dnia 16 grudnia 2021 roku w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Skąpe na lata 2022 - 2030

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym
(Dz. u. z 2021r. poz. 1372 ze zm.), art. 226, art. 227, art. 228, art. 229, art. 230 ust. 1 i 6, art. 231, art.
232 i art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. u. z 202ir. poz. 305 ze
zm.), uchwala się, co następuje:
§ 1. Ustala się Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Skąpe na lata 2022 - 2030 obejmującą:
1) dochody i wydatki bieżące, dochody i wydatki majątkowe, wynik budżetu, przeznaczenie
nadwyżki lub sposób sfinansowania deficytu zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej
uchwały,
2) przychody i rozchody budżetu, kwotę długu, w tym relację, o której mowa w art. 243
oraz sposób sfinansowania spłaty długu, zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały,
3) objaśnienia przyjętych wartości stanowiące załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 2. Ustala się przedsięwzięcia wieloletnie, w tym:
1) programy, projekty i zadnia bieżące,
zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3. 1. Upoważnia się Wójta Gminy do:
1 ) zaciągania zobowiązań:
a) związanych z realizacją przedsięwzięć, o których mowa w § 2 pkt 1,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna
dla zapewnienia ciągłości działania gminy i których płatności wykraczają poza rok budżetowy,
2 ) dokonywania zmian limitów zobowiązań i kwot wydatków na realizację przedsięwzięcia
finansowanego
z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa wart. 5 ust. 1 pkt 3, w związku
ze zmianami w realizacji tego przedsięwzięcia, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu dla
każdego roku objętego wieloletnią prognozą finansową.
2 . Upoważnia się Wójta do przekazania uprawnień do zaciągania zobowiązań, o których mowa w
ust. 1 pkt 1 kierownikom jednostek organizacyjnych Gminy
§ 4. Traci moc Uchwała nr XXVII/230/2020 Rady Gminy Skąpe z dnia 23 grudnia 2020 roku
w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Skąpe na lata 2021 - 2030 z
późniejszymi zmianami.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku.

Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

Uchwała Nr XXXIX/330/2021 Rady Gminy Skąpe z dnia 16 grudnia 2021 roku w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Skąpe na lata 2022 - 2030
Uchwała​_Nr​_XXXIX​_330​_2021.pdf 1.10MB
UCHWAŁA NR XXXIX/331/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. o zmianie uchwały w sprawie uchwały budżetowej Gminy Skąpe na 2021 rok

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit i., pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie
gminnym (Dz. U. z 2021r. poz. 1372), art. 211, art. 212, art. 214 pkt 1, art. 216, art. 218,
art. 221, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 258, art. 264 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r.
o finansach publicznych (Dz. U. z 2021r. poz. 305 ze zm.) uchwala, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr XXVII/229/2020 Rady Gminy Skąpe z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie uchwały
budżetowej Gminy Skąpe na 2021 rok wprowadza się następujące zmiany:
1. Zmienia się plan dochodów budżetu Gminy Skąpe na 2021 rok, zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej
uchwały. Plan dochodów po zmianach wynosi ogółem 31.723.810,34zł, w tym:
- dochody bieżące 28.294.663,81 zł,
- dochody majątkowe 3.429.146,53 zł.
2. Zmienia się plan wydatków budżetu Gminy Skąpe na 2021 rok, zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej
uchwały. Plan wydatków po zmianach wynosi ogółem 33.473.810,34zł, w tym:
- wydatki bieżące 27.294.453,52 zł,
- wydatki majątkowe 6.179.356,82 zł.
3. Zmienia się załącznik nr 6, który otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 3 do niniejszej uchwały.
4. Zmienia się załącznik nr 7, który otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 4 do niniejszej uchwały.
5. Zmienia się załącznik nr 8, który otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 5 do niniejszej uchwały.
6. Zmienia się załącznik nr 9, który otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 6 do niniejszej uchwały.
7. Zmienia się załącznik nr 10, który otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 7 do niniejszej uchwały.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXIX/331/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. o zmianie uchwały w sprawie uchwały budżetowej Gminy Skąpe na 2021 rok
UCHWALA​_NR​_XXXIX​_331​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_16​_grudnia​_2021​_r​_o​_zmianie​_uchwaly​_w​_sprawie​_uchwaly​_budzetowej​_Gminy​_Skape​_na​_2021​_rok.pdf 1.51MB
UCHWAŁA NR XXXIX/332/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie utraty mocy obowiązującej uchwały w sprawie ryczałtowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za rok od domku letniskowego lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe na terenie Gminy Skąpe

Na podstawie art. 6j ust. 3b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
(Dz. U. z 2021 r., poz. 888 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1. Traci moc uchwała Nr XV/122/2019 Rady Gminy Skąpe z dnia 6 grudnia 2019 r. w sprawie
ryczałtowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za rok od domku letniskowego lub innej
nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe na terenie Gminy Skąpe (Dz. Urz. Woj.
Lubuskiego z 2019 r, poz. 3438).
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym
Województwa Lubuskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXIX/332/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie utraty mocy obowiązującej uchwały w sprawie ryczałtowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za rok od domku letniskowego lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe na terenie Gminy Skąpe
UCHWALA​_NR​_XXXIX​_332​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_16​_grudnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_utraty​_mocy​_obowiazujacej​_uchwaly​_w​_sprawie​_ryczaltowej​_stawki​_oplaty​_za​_gospodarowanie​_odpadami​_komunalnymi​_za​_rok​_od​_domku​_letniskowego.pdf 0.27MB
UCHWAŁA NR XXXIX/333/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art. 6l ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
(Dz. U. z 2021r., poz. 888 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1. Właściciele nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz właściciele nieruchomości, na
której znajduje się domek letniskowy, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno -
wypoczynkowe, a powstają odpady komunalne są zobowiązani do uiszczania opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi w okresach miesięcznych z dołu, bez wezwania, do ostatniego dnia każdego miesiąca,
którego obowiązek uiszczenia opłaty dotyczy.
§ 2. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszcza się na indywidualny rachunek bankowy
wskazany w zawiadomieniu o wysokości opłaty.
§ 3. Traci moc uchwała Nr XXVI/225/2020 Rady Gminy Skąpe z dnia 16 grudnia 2020 r. w sprawie
terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz.
Województwa Lubuskiego z 2020 r. poz. 3004).
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym
Województwa Lubuskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXIX/333/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
UCHWALA​_NR​_XXXIX​_333​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_16​_grudnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_terminu​_czestotliwosci​_i​_trybu​_uiszczania​_oplaty​_za​_gospodarowanie​_odpadami​_komunalnymi.pdf 0.27MB
UCHWAŁA NR XXXIX/334/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie wysokości stawek opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy, lub od innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno - wypoczynkowe

Na podstawie art. 6j ust. 3ba, ust. 3bb w związku z ust. 3, art. 6k ust. 1 pkt 2, ust. 2 pkt 4, ust. 2a pkt 5),
ust. 3, ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021r.,
poz. 888 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1. Nakłada się obowiązek ponoszenia przez właścicieli nieruchomości, na której znajduje się domek
letniskowy, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno - wypoczynkowe, opłaty za
gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości iloczynu zadeklarowanej liczby pojemników lub
worków, przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości oraz
stawki opłaty za odbiór i gospodarowanie jednego pojemnika lub worka o określonej pojemności dla każdej
frakcji odpadów komunalnych, przeznaczonego do zbierania odpadów komunalnych na terenie tej
nieruchomości wedle stawki dla worka lub pojemnika o pojemności 120 litrów - w wysokości 20,00 zł;
§ 2. Nakłada się obowiązek ponoszenia przez właścicieli nieruchomości, na której znajduje się domek
letniskowy, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno - wypoczynkowe, opłaty
podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości iloczynu zadeklarowanej liczby
pojemników lub worków, przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych powstających na danej
nieruchomości oraz podwyższonej stawki opłaty za odbiór i gospodarowanie jednego pojemnika lub worka
o określonej pojemności dla każdej frakcji odpadów komunalnych, przeznaczonego do zbierania odpadów
komunalnych na terenie tej nieruchomości, jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania
odpadów komunalnych w sposób selektywny, w wysokości dwukrotności stawki określonej w § 1 tj. dla worka
lub pojemnika o pojemności 120 litrów w wysokości 40,00 zł.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym
Województwa Lubuskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXIX/334/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie wysokości stawek opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy, lub od innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno - wypoczynkowe
UCHWALA​_NR​_XXXIX​_334​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_16​_grudnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_wysokosci​_stawek​_oplaty​_za​_gospodarowanie​_odpadami​_komunalnymi.pdf 0.28MB
UCHWAŁA NR XXXIX/335/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art. 6n ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
(Dz. U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.), uchwala się co następuje:
§ 1. 1. Określa się wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
składanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
2. Określa się wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej
przez właścicieli nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy, lub innej nieruchomości
wykorzystywanej na cele rekreacyjno - wypoczynkowe, zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 2. 1. Deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, o których mowa w § 1,
mogą być składane:
1) osobiście w Urzędzie Gminy Skąpe, Skąpe 65, 66-213 Skąpe,
2) listownie na adres Urzędu Gminy Skąpe, Skąpe 65, 66-213 Skąpe, za pośrednictwem operatora pocztowego
w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe,
3) za pomocą środków komunikacji elektronicznej z zachowaniem następujących warunków i trybu:
a) format elektroniczny deklaracji oraz układ informacji i powiązań między nimi określony jest w formie
danych XML,
b) do przesłania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za pomocą
środków komunikacji elektronicznej wymagane jest zarejestrowanie się na ePUAP (elektronicznej
Platformie Usług Administracji Publicznej - www.epuap.pl), następnie zalogowanie się oraz wypełnienie
na wskazanej platformie formularza elektronicznego deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi,
c) deklaracje elektroniczne muszą być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym
za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 września
2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej lub podpisem potwierdzonym profilem
zaufanym ePUAP w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności
podmiotów realizujących zadania publiczne.
§ 3. Traci moc uchwała Nr XXVI/227/2020 Rady Gminy Skąpe z dnia 16 grudnia 2020r. w sprawie wzoru
deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. U. Woj. Lubuskiego
poz. 3006., zm. poz. 3111).
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym
Województwa Lubuskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXIX/335/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
UCHWALA​_NR​_XXXIX​_335​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_16​_grudnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_wzoru​_deklaracji​_o​_wysokosci​_oplaty​_za​_gospodarowanie​_odpadami​_komunalnymi.pdf 0.79MB
UCHWAŁA NR XXXIX/336/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi pozbywania się odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych

Na podstawie art. 6 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
(Dz. U. z 2021r., poz. 888 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Ustala się górną stawkę opłaty ponoszonej przez właścicieli nieruchomości, którzy nie są
obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy, za usługi odbioru
odpadów komunalnych w wysokości 250,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt złotych) brutto za 1m3.
2. Jeżeli odpady komunalne nie są zbierane i odbierane w sposób selektywny, górną stawkę opłaty
za usługi, o których mowa w ust. 1 ustala się w wysokości 500,00 zł (słownie: pięćset złotych) brutto za 1m3.
§ 2. Ustala się górne stawki opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie
opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych w następujących wysokościach:
1) 29,00 zł/m3 ścieków zgromadzonych w zbiorniku bezodpływowym o pojemności do 3 m3 ;
2) 23,00 zł/m3 ścieków zgromadzonych w zbiorniku bezodpływowym o pojemności powyżej 3 m3.
§ 3. Traci moc uchwała Nr XVII/181/2016 Rady Gminy Skąpe z dnia 23 czerwca 2016 r. w sprawie
ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi pozbywania się
odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych (Dz. Urz. Woj. Lubuskiego z 2016 r. poz. 1306).
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym
Województwa Lubuskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXIX/336/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi pozbywania się odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych
UCHWALA​_NR​_XXXIX​_336​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_16​_grudnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_ustalenia​_gornych​_stawek​_oplat​_ponoszonych​_przez​_wlascicieli​_nieruchomosci​_za​_uslugi​_pozbywania​_sie​_odpadow​_komunalnych​_oraz​_nieczystosci​_.pdf 0.29MB
UCHWAŁA NR XXXIX/337/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie zasad ustalenia diet radnych Gminy Skąpe

Na podstawie art. 25 ust. 4, 6, 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2021 r.
poz. 1372 z późn. zm.) oraz § 3 pkt. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 października 2021 r. w sprawie
maksymalnej wysokości diet przysługujących radnemu gminy (Dz. U. z 2021 r., poz. 1974) uchwala się, co
następuje:
§ 1. 1. Radnemu, w zależności od pełnionej funkcji, przysługuje zryczałtowana miesięczna dieta stanowiąca
procent kwoty określonej zgodnie z § 3 pkt. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 października 2021 r.
w sprawie maksymalnej wysokości diet przysługujących radnemu gminy (Dz.U. z 2021 r., poz.1974):
1) Przewodniczący Rady – 84 %;
2) Z-ca Przewodniczącego Rady – 61 %;
3) Przewodniczący Komisji – 52 %;
4) Radni - 42 %.
2. Dieta przysługuje bez względu na ilość sesji i posiedzeń komisji w danym miesiącu.
3. Dieta płatna jest z dołu do ostatniego dnia każdego miesiąca.
§ 2. 1. Dieta ulega zmniejszeniu z tytułu nieobecności radnego:
- na posiedzeniu sesji Rady Gminy - 30% należnej diety,
- na posiedzeniu komisji Rady Gminy - 15% należnej diety.
2. Podstawą potrąceń diet jest lista obecności radnych.
3. Nie dokonuje się potrąceń diet wyłącznie w przypadku udokumentowanej nieobecności spowodowanej
wykonywaniem czynności związanych z pełnieniem funkcji radnego.
4. Usprawiedliwienia nieobecności o której mowa w ust. 3 dokonuje Przewodniczący Rady Gminy, a w
przypadku jego nieobecności Wiceprzewodniczący Rady.
5. Zryczałtowana dieta przysługuje proporcjonalnie do okresu sprawowania funkcji w danym miesiącu.
§ 3. Traci moc uchwała Nr IV/28/2018 Rady Gminy w Skąpem z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie zasad
ustalenia diet radnym Gminy Skąpe.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 r.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXIX/337/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie zasad ustalenia diet radnych Gminy Skąpe
UCHWALA​_NR​_XXXIX​_337​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_16​_grudnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_zasad​_ustalenia​_diet​_radnych​_Gminy​_Skape.pdf 0.30MB
UCHWAŁA NR XXXIX/338/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie zasad przyznawania diet sołtysom i przewodniczącemu zarządu osiedla oraz zwrotu kosztów podróży służbowej

Na podstawie art. 37b ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r.
poz. 1372 z późn. zm.), uchwala się, co następuje:
§ 1. Ustala się dietę w formie miesięcznego ryczałtu dla sołtysów i przewodniczącego zarządu osiedla
w wysokości 500 zł.
§ 2. 1. Wypłaty diety dokonuje się w terminie do ostatniego dnia danego miesiąca. Dieta jest płatna z dołu
na rachunek bankowy wskazany przez sołtysa lub przewodniczącego zarządu osiedla.
2. W przypadku gdy kadencja sołtysa, przewodniczącego zarządu osiedla rozpocznie się lub upłynie
w trakcie miesiąca, dietę wypłaca się w wysokości proporcjonalnej do liczby dni pełnienia obowiązków,
przyjmując jeden dzień pełnienia obowiązków za 1/30 wysokości diety, o której mowa w § 1.
3. Dieta o której mowa w § 1 nie przysługuje za okres niepełnienia swoich obowiązków przez sołtysa,
przewodniczący zarządu osiedla według zasady określonej w ust. 2.
§ 3. 1. Sołtysom Gminy Skąpe odbywającym podróż służbową poza teren Gminy Skąpe, na podstawie
polecenia wyjazdu służbowego wydanego przez Wójta Gminy Skąpe, przysługuje zwrot kosztów podróży
służbowych na zasadach określonych Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia
2013r. w sprawie należności przysługujących pracownikom zatrudnionym w państwowej lub samorządowej
jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej;
2. Na wniosek sołtysa, Wójt Gminy, może wyrazić zgodę na przejazd samochodem prywatnym
nie będącym własnością Gminy Skąpe, zgodnie z § 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca
2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu wykonywania zwrotu kosztów używania do celów
służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. U.
Nr 27, poz. 271 z późn. zm.).
§ 4. Traci moc uchwała Nr IV/29/2018 r. Rady Gminy Skąpe z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie zasad
przyznawania diet sołtysom i przewodniczącemu zarządu osiedla oraz zwrotu kosztów podróży służbowej.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2022 r.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXIX/338/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie zasad przyznawania diet sołtysom i przewodniczącemu zarządu osiedla oraz zwrotu kosztów podróży służbowej
UCHWALA​_NR​_XXXIX​_338​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_16​_grudnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_zasad​_przyznawania​_diet​_soltysom​_i​_przewodniczacemu​_zarzadu​_osiedla​_oraz​_zwrotu​_kosztow​_podrozy​_sluzbowej.pdf 0.28MB
UCHWAŁA NR XXXIX/339/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne nabycie nieruchomości niezabudowanej

UCHWAŁA NR XXXIX/339/2021
RADY GMINY SKĄPE
z dnia 16 grudnia 2021 r.
w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne nabycie nieruchomości niezabudowanej
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U.
z 2021 r. poz. 1372 z późn. zm.) oraz art. 13 ust. 1, art. 25 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce
nieruchomościami (Dz. U. z 2021 r. poz. 1899 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1. Wyraża się zgodę na odpłatne nabycie, na rzecz Gminy Skąpe prawa własności nieruchomości
niezabudowanej, stanowiącej część działki oznaczonej nr ewid. 560/34, obręb Skąpe, dla której Sąd Rejonowy
w Świebodzinie V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi KW ZG1S/00038218/5 za cenę 60 000 zł (słownie:
sześćdziesiąt tysięcy zł 00/100).
§ 2. Obszar nieruchomości oznaczono w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza sią Wójtowi Gminy Skąpe.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXIX/339/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne nabycie nieruchomości niezabudowanej
UCHWALA​_NR​_XXXIX​_339​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_16​_grudnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_wyrazenia​_zgody​_na​_odplatne​_nabycie​_nieruchomosci​_niezabudowanej.pdf 0.41MB
UCHWAŁA NR XXXIX/340/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej dla Powiatu Świebodzińskiego

Na podstawie art. 10 ust. 2 i art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz.U. z 2021 r. poz. 1372 z późn. zm.), art. 216 ust. 2 pkt 5 w związku z art. 220 ust. 1 i 2 ustawy
z dnia 21 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305 z późn. zm.) uchwala się, co
następuje:
§ 1. Gmina Skąpe udziela pomocy rzeczowej dla Powiatu Świebodzińskiego w formie zrealizowanego
powierzonego zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa chodników w ciągu dróg powiatowych nr 1223F i nr
1228F w m. Ołobok – etap III” i przekazuje nieodpłatnie środek trwały w postaci zmodernizowanych odcinków
chodników o długości 0.454 km i wartości 275.447,98 zł.
§ 2. Szczegółowe warunki pomocy określone zostaną w umowie.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXIX/340/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej dla Powiatu Świebodzińskiego
UCHWALA​_NR​_XXXIX​_340​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_16​_grudnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_udzielenia​_pomocy​_rzeczowej​_dla​_Powiatu​_Swiebodzinskiego.pdf 0.29MB
UCHWAŁA NR XXXIX/341/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2022 rok

Na podstawie art. 41 ust. 1, 2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości
i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2021 r., poz. 1119) uchwala się, co następuje:
Rozdział 1.
Wprowadzenie
§ 1. 1. Przyjmuje się Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na
2022 rok.
2. Przy opracowaniu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla
Gminy Skąpe na rok 2022, uwzględnione zostały założenia wynikające z Narodowego Programu Zdrowia na
lata 2021 - 2025 oraz rekomendacji do realizowania i finansowania gminnych programów profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
3. Koordynacja działań ujętych w Programie prowadzona jest przez Gminną Komisją Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych w Skąpem.
Rozdział 2.
Diagnoza problemów społecznych w Gminie Skąpe i wnioski do realizacji
§ 2. Program został opracowany na podstawie przeprowadzonej diagnozy. W przygotowaniu diagnozy
wykorzystano dane GUS, PARPA oraz informacje uzyskane z dostępnych rejestrów Urzędu Gminy Skąpe.
Zakres prowadzonej analizy pozwolił na kompleksową ocenę zjawisk związanych ze stosowaniem wybranych
substancji psychoaktywnych, pojawiających się czynnikach ryzyka oraz potencjalnych szkód nimi
powodowanych w badanej społeczności.
§ 3. Wnioski do realizacji zadań w zakresie profilaktyki w świetle wyników uzyskanych z przeprowadzonej
diagnozy:
l) działania profilaktyczne powinny się przede wszystkim koncentrować na budowaniu właściwych postaw
wobec spożywania alkoholu przez dzieci i młodzież oraz dorosłych, a także na budowaniu właściwych
postaw wobec palenia nikotyny;
2) w przypadku dzieci poniżej 13 roku życia zasadnym wydaje się być realizacja programów profilaktyki
pierwszorzędowej lub uniwersalnej skierowanej do całej populacji szkoły, aby jak najwcześniej zapobiegać
pierwszym próbom zachowań ryzykownych; Celem profilaktyki pierwszorzędowej jest rozwijanie różnych
umiejętności, które pozwolą młodemu człowiekowi radzić sobie z trudnymi sytuacjami życiowymi i z
przeżywanymi w związku z nimi emocjami. Natomiast profilaktyka uniwersalna dostarcza ogólnej wiedzy
na temat zachowań ryzykownych, czynników ryzyka i chroniących, danych epidemiologicznych oraz
tworzy wspierający, przyjazny klimat szkoły, który pozytywnie wpływa na zdrowie psychiczne i poczucie
wartości, motywację do osiągnięć zarówno uczniów, jak i nauczycieli.
3) w przypadku dzieci i młodzieży powyżej 13 roku życia należałoby również realizować programy
profilaktyki pierwszorzędowej i uniwersalnej; z uwagi na kontakt młodzieży z alkoholem wydaje się
uzasadnione realizowanie programów profilaktyki drugorzędowej i selektywnej dla wybranych grup
uczniów; profilaktyka drugorzędowa adresowana jest do grupy podwyższonego ryzyka, do osób
podejmujących zachowania ryzykowne natomiast profilaktyka selektywna ukierunkowana jest na uczniów
z grupy zwiększonego ryzyka. Cele te mogą być osiągane między innymi poprzez ograniczanie czynników
ryzyka związanych ze środowiskiem rodzinnym i rówieśniczym, poprawę funkcjonowania emocjonalnego
i społecznego, kształtowanie adekwatnych przekonań normatywnych dotyczących substancji
psychoaktywnych, promocję postaw prozdrowotnych oraz wspieranie rodzin w rozwiązywaniu problemów.
Rozdział 3.
Główny cel Programu
§ 4. Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych określa zakres i formę
zadań realizowanych jako zadanie własne gminy. Jego nadrzędnym celem jest tworzenie spójnego systemu
działań profilaktycznych i naprawczych, zmierzających do zapobiegania powstawaniu nowych problemów
a także zmniejszania rozmiarów problemów już istniejących. Program profilaktyki i rozwiązywania problemów
alkoholowych jest dokumentem wyznaczającym cele oraz sposoby rozwiązywania przedmiotowych
problemów i związanych z nią strefą życia problemów rodzinnych i społecznych na terenie gminy.
Rozdział 4.
Zadania programu i sposoby ich realizacji
§ 5. Zadaniami przyjętymi do realizacji w programie są w szczególności:
1) zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i wsparcia i dla osób uzależnionych od alkoholu;
2) udzielanie rodzinom, w których występują problemy uzależnień pomocy psychospołecznej;
3) prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania
problemów alkoholowych i innych uzależnień, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie
pozalekcyjnych zajęć sportowych, kulturalno-oświatowych i oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych;
4) podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w artykule 13 1 i 15 ustawy
oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego w tych sprawach.
§ 6. Zadania opisane w § 5 będą realizowane poprzez:
l) finansowanie działalności Punktu Konsultacyjnego realizującego zadania w gminie wg ustalonego
harmonogramu w zakresie konsultacji i motywowania do podjęcia leczenia osób uzależnionych i ich rodzin;
2) organizowanie i finansowanie szkoleń dla osób pracujących z osobami uzależnionymi, dziećmi z rodzin,
w których występują problemy uzależnień;
3) podejmowanie rozmów motywacyjnych do podjęcia leczenia odwykowego przez Komisję, w tym
informowanie o możliwości podejmowania profesjonalnej terapii uzależnień;
4) współpracę z placówkami lecznictwa odwykowego, podmiotami leczniczymi, Prokuraturą i Policją
w Świebodzinie, OPS, kuratorami sądowymi i szkołami;
5) motywowanie i kierowanie na leczenie, udzielanie wsparcia i pomocy psychospołecznej osobom po
zakończeniu terapii odwykowej i ich rodzinom;
6) przeszkolenie animatorów sportu oraz kultury — do projektowania i realizacji programów
profilaktycznych;
7) realizację działań konsultacyjnych w szczególności dla dzieci, młodzieży, rodziców i kobiet w ciąży,
w zakresie uzależnień i możliwości uzyskania pomocy;
8) organizowanie i finansowanie grup terapeutyczno-edukacyjnych dla osób współuzależnionych,
9) organizowanie, finansowanie zajęć dla uczniów rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne;
10) aktywne włączanie się w realizację procedury „Niebieska karta” we współpracy z Policją, OPS,
kuratorami sądowymi, innymi podmiotami;
1l) współfinansowanie wypoczynku letniego i zimowego dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych w szczególności
zagrożonych uzależnieniami;
12) współpracę z instytucjami oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie pomocy dzieciom z rodzin,
w których występują problemy uzależnień;
13) dofinansowanie zakupu materiałów edukacyjnych niezbędnych do prowadzenia zajęć w świetlicach
wiejskich;
14) współfinansowanie programów profilaktyczno-edukacyjnych i profilaktyczno-wychowawczych
w szkołach;
15) popularyzację wiedzy na temat uzależnień i wynikających z nich zagrożeń (plakaty, prelekcje, spotkania,
spektakle teatralne i tworzenie półek profilaktyki w bibliotekach);
16) udział w kampaniach edukacyjnych lokalnych i krajowych;
17) przygotowywanie dokumentacji związanej z postępowaniem sądowym w związku z nadużywaniem
alkoholu;
18) zapraszanie na rozmowę osób, co do których wpłynęło zgłoszenie, w celu rozpoznania problemu
uzależnienia, w tym przeprowadzenia rozmowy motywującej do podjęcia zmian;
19) kierowanie na badanie przez biegłych (psychiatra, psycholog) w celu wydania opinii w przedmiocie
uzależnienia od alkoholu i narkomanii i ich finansowanie;
20) kontynuowanie wspierania i wspófinansowanie alternatywnych form spędzania wolnego czasu dla dzieci,
młodzieży, dorosłych (w tym pozalekcyjnych działań opiekuńczo-wychowawczych, kulturalno-
oświatowych, sportowych i rekreacyjnych) oraz wyjazdów o charakterze kulturalnym organizowanych dla
uczniów z terenu tutejszej gminy;
21) współfinansowanie działań sportowych i rekreacyjnych kierowanych, realizowanych przez kluby
sportowe z terenu gminy;
22) doposażenie w sprzęt i materiały podmioty realizujące programy profilaktyki, w tym zajęcia sportowe,
zakup nagród dla uczestników turniejów sportowych prowadzonych przez animatorów sportu;
23) organizowanie spotkań i szkoleń dla rodziców, kadry pedagogicznej na temat choroby alkoholowej,
narkomanii i wynikających z nich zagrożeń w celu podniesienia kompetencji wychowawczych;
24) wspieranie inicjatyw społeczności lokalnej w zakresie promowania zdrowego stylu życia;
25) współpracę z podmiotami gminnymi w zakresie organizacji i finansowania koncertów, spektakli,
programów z wyraźnym odniesieniem profilaktycznym;
26) działania na rzecz przeciwdziałania nietrzeźwości kierowców (m. in. kampanie społeczne, edukacja
w szkołach, współpraca na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym).
Rozdział 5.
Oczekiwane rezultaty programu
§ 7. 1. Oczekiwanymi rezultatami programu jest zmniejszenie bądź ograniczenie zjawiska występowania
problemów alkoholowych.
2. Wskaźniki oceny realizacji programu:
1) liczba porad, konsultacji udzielonych przez Punkt Konsultacyjny;
2) liczba rozmów motywacyjnych przeprowadzonych przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych;
3) liczba kampanii o charakterze profilaktycznym adresowanych do różnych grup wiekowych;
4) liczba osób wobec których podjęte zostały czynności przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych i prokuraturę, zmierzające do orzeczenia przez sąd poddania się leczeniu odwykowemu;
5) liczba wniosków skierowanych do Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
o wszczęcie procedury w przedmiocie zastosowania przez Sąd obowiązku podjęcia leczenia odwykowego;
6) liczba osób biorących udział w zajęciach sportowych realizowanych na boiskach sportowych
i wielofunkcyjnych;
7) liczba warsztatów, spektakli i programów profilaktycznych realizowanych w szkołach, przedszkolach;
8) liczba osób biorących udział w warsztatach, spektaklach i programach realizowanych w szkołach,
przedszkolach.
Rozdział 6.
Źródła i zasady finansowania programu
§ 8. l. Źródłem finansowania zadań programu są środki pochodzące z opłat za korzystanie z zezwoleń na
sprzedaż napojów alkoholowych.
2. Finansową podstawę realizacji programu stanowią dochody Gminy Skąpe z opłat za korzystanie
z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
Rozdział 7.
Zasady wynagradzania członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
§ 9. 1. Członkom Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gminie Skąpe
przysługuje miesięczne wynagrodzenie ryczałtowe za prace wykonywane w ramach realizacji zadań
wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz niniejszego
Programu, bez względu na ilość posiedzeń komisji, dyżurów członków komisji, przeprowadzonych kontroli
przestrzegania zasad korzystania z zezwoleń na sprzedaż alkoholu oraz uczestnictwa w posiedzeniach
sądowych w sprawach o zobowiązanie do podjęcia leczenia odwykowego.
2. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 powyżej ustala się w wysokości 10 % minimalnego
wynagrodzenia ustalanego na podstawie ustawy z 10 października 2002 o minimalnym wynagrodzeniu za
pracę (Dz. U. z 2020 r. poz. 2207).
3. Za każdą nieobecność członka komisji na posiedzeniu, dyżurze, kontroli bądź posiedzeniu sądowym
wysokość wynagrodzenia podlega zmniejszeniu o 50%.
4. W przypadku, gdy członek komisji w danym miesiącu nie uczestniczy w żadnych pracach komisji
wynagrodzenie ryczałtowe nie przysługuje.
5. Podstawą do stwierdzenia obecności członka Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych na posiedzeniu, dyżurze, uczestniczenia w przeprowadzonej kontroli jest lista obecności
podpisana przez uczestniczących.
6. Wynagrodzenie ryczałtowe wypłacane jest za dany miesiąc z dołu do 5 dnia następnego miesiąca.
7. W związku z podróżami służbowymi członków Komisji przysługuje zwrot kosztów podróży,
poniesionych w celu wykonywania obowiązków służbowych, wg. zasad określonych w rozporządzeniu
obliczonych przy odpowiednim zastosowaniu rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia
29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub
samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. z 2013 r., poz. 167).
Rozdział 8.
Postanowienia końcowe
§ 10. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXIX/341/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2022 rok
UCHWALA​_NR​_XXXIX​_341​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_16​_grudnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_Gminnego​_Programu​_Profilaktyki​_i​_Rozwiazywania​_Problemow​_Alkoholowych​_na​_2022​_rok.pdf 0.34MB
UCHWAŁA NR XXXIX/342/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2022 rok

Na podstawie art. 10 ust. 1, 2, 2a, 3, 4 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U.
z 2020 r. poz. 2050 z późn. zm.) uchwala się, co następuje :
Rozdział 1.
Wprowadzenie
§ 1. 1. Przyjmuje się do realizacji Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii na 2022 rok.
2. Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii, zwany dalej "Programem", określa zakres oraz sposób
prowadzenia zadań własnych gminy, związanych z przeciwdziałaniem narkomanii. Program stanowi element
realizowanych przez Gminę Skąpe celów polityki społecznej ujętych w Gminnej Strategii Rozwiązywania
Problemów Społecznych na lata 2021-2030 oraz założenia wynikające z Narodowego Programu Zdrowia na
lata 2021 - 2025 oraz rekomendacji do realizowania i finansowania gminnych programów profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
3. Program skierowany jest do wszystkich mieszkańców Gminy Skąpe, w szczególności do osób
uzależnionych od środków odurzających, substancji psychotropowych i NSP (Nowe substancje psychoaktywne
tzw. „dopalacze”), bądź zagrożonych uzależnieniami, ich rodzin, jak również dzieci i młodzieży szkół
i przedszkoli z Gminy Skąpe.
4. Koordynacja działań ujętych w Programie prowadzona jest przez Gminną Komisją Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych w Skąpem.
Rozdział 2.
Diagnoza problemów społecznych w Gminie Skąpe.
§ 2. Program został opracowany na podstawie przeprowadzonej diagnozy. W przygotowaniu diagnozy
wykorzystano dane GUS, PARPA oraz informacje uzyskane z dostępnych rejestrów Urzędu Gminy Skąpe.
Zakres prowadzonych badań pozwolił na kompleksową ocenę zjawisk związanych ze stosowaniem wybranych
substancji psychoaktywnych, pojawiających się czynnikach ryzyka oraz potencjalnych szkód nimi
powodowanych w badanej społeczności.
Rozdział 3.
Główny cel Programu
§ 3. Głównym celem programu jest profilaktyka i ograniczenie dostępności i używania narkotyków poprzez
podejmowanie różnorodnych działań prowadzonych na terenie gminy Skąpe. Działania te obejmują:
1) zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych i osób
zagrożonych uzależnieniem:
a) informowanie w miejscach publicznych za pomocą wydawanych ulotek, plakatów i broszur na temat
narkomanii oraz możliwości jej leczenia,
b) współudział w finansowaniu działań terapeutycznych w placówkach odwykowych, w ramach, którego
można dofinansować program terapeutyczny.
2) udzielanie rodzinom, w których występują problemy narkomanii, pomocy psychospołecznej i prawnej
polegającej na:
a) udzielaniu rodzinom pomocy psychospołecznej przez punkt konsultacyjny,
b) udzielaniu pomocy w zakresie doradztwa prawnego przez radcę,
c) udzielanie rodzinom pomocy psychospołecznej,
3) prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej, edukacyjnej oraz szkoleniowej w zakresie
rozwiązywania problemów narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie zajęć
sportowo-rekreacyjnych dla uczniów, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących
w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych, poprzez m.in.:
a) organizowanie spotkań ze specjalistami ds. narkomanii – szkolenia, warsztaty,
b) organizowanie i finansowanie przedstawień profilaktycznych w szkołach,
c) udział uczniów w przedstawieniach teatrów profilaktycznych,
d) prowadzenie zajęć sportowych przez kluby sportowe działające na terenie gminy,
e) promocja zdrowego stylu życia poprzez zajęcia sportowe w szkołach,
f) organizowanie czasu wolnego, pozalekcyjnego – kółka zainteresowań realizujące program profilaktyki,
h) dożywianie dzieci i młodzieży uczestniczących w programach opiekuńczo – wychowawczych
i socjoterapeutycznych,
i) działania profilaktyczne prowadzone przez szkoły: spotkania specjalistów z dziećmi, młodzieżą,
rodzicami, nauczycielami, wyjazdy na imprezy np. narkotykowe dylematy,
j) organizowanie konkursów plastycznych i literackich o tematyce antynarkotykowej,
l) diagnozowanie sytuacji rodzinnej dziecka, gdzie występował problem narkomanii.
4) wspomaganie działań instytucji, organizacji pozarządowych i osób fizycznych, służących rozwiązywaniu
problemów narkomanii w ramach programów realizowanych przy udziale gminy.
5) udzielanie pomocy społecznej osobom uzależnionym i rodzinom osób uzależnionych dotkniętym
ubóstwem i wykluczeniem społecznym w celu ich integracji ze środowiskiem lokalnym poprzez
wykorzystanie pracy socjalnej i kontraktu socjalnego obejmującego m.in.:
a) dofinansowanie obozów terapeutycznych prowadzonych według określonego programu terapeutycznego
w zakresie uzależnień od narkotyków
b) zapraszanie do udziału we wspólnych imprezach rodziny, w których występuje zjawisko uzależnienia
podczas organizowanych na terenie gminy biesiad, festynów, imprez sportowych, itp.
Rozdział 4.
Źródła finansowania programu
§ 4. l . Źródłem finansowania zadań programu są środki pochodzące z opłat za korzystanie z zezwoleń na
sprzedaż napojów alkoholowych.
2. Finansową podstawę realizacji programu stanowią dochody Gminy Skąpe z opłat za korzystanie
z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
Rozdział 5.
Postanowienie końcowe
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXIX/342/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2022 rok
UCHWALA​_NR​_XXXIX​_342​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_16​_grudnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_Gminnego​_Programu​_Przeciwdzialania​_Narkomanii​_na​_2022​_rok.pdf 0.30MB
UCHWAŁA NR XXXIX/343/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Gminy Skąpe na 2022 rok

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 15,, ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021r.
poz. 1372 z późn. zm.), § 12 ust. 1 pkt 2 uchwały Nr XLIII/400/2018 Rady Gminy Skąpe z dnia 27 września
2018 r. w sprawie przyjęcia Statutu Gminy Skąpe (Dz. Urz. Województwa Lubuskiego poz. 2351) uchwala się,
co następuje:
§ 1. Przyjmuje się plan pracy Rady Gminy Skąpe na 2022 rok, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Gminy Skąpe.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXIX/343/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Gminy Skąpe na 2022 rok
UCHWALA​_NR​_XXXIX​_343​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_16​_grudnia​_2021​_r​_w​_sprawie​_przyjecia​_planu​_pracy​_Rady​_Gminy​_Skape​_na​_2022​_rok.pdf 0.50MB
Protokoły Głosowań XXXIX Sesji Rady Gminy Skąpe
{"register":{"columns":[]}}