W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydział Finansowy , Podatków i Opłat

Kierownik Wydziału- Agnieszka Wiadrowska tel. 25 63 27731 w.51 , email: a.wiadrowska@gminasiedlce.pl

Do podstawowych zadań wydziału należy:
1.obsługa finansowo-księgowa Urzędu, w tym prowadzenie spraw płacowych pracowników Urzędu, rozliczanie należności z Urzędem Skarbowym i ZUS oraz prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie,
2.obsługa finansowo-księgowaGminy ijednostek organizacyjnych Gminyw zakresie dochodów i wydatków,
3.prowadzenie całokształtu spraw związanych z inwentaryzacją,
4.przeprowadzanie kontroli obiegu dokumentów finansowo-księgowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
5.prowadzenie obsługi kasowej Gminy i jednostek organizacyjnych Gminy,
6.prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych orazprowadzenie kontroli w tym zakresie,
7.przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach podatkowych,
8.prowadzenie spraw z związanych z ulgami, umorzeniami i odroczeniami podatków oraz opłatnależnych Gminie,
9.prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego,
10.prowadzenie spraw z zakresu egzekucji administracyjnej należności podatkowych i opłatlokalnych w tym wystawianie tytułów wykonawczych,
11.prowadzenie ewidencji i rozliczeń w zakresie podatku VAT, (rejestr sprzedaży i zakupu),
12.opracowywanie projektów planów wykonawczych do budżetu i innych planów finansowych,
13.prowadzenie spraw z zakresu funduszu sołeckiego,
14.sporządzanie sprawozdań jednostkowych z działalności finansowej i budżetowej Gminy w tym sprawozdań z realizacji funduszu sołeckiego,
15.opracowywanie analiz dochodów i wydatków budżetu Gminy,
16.opracowywanie wieloletnich prognoz finansowych oraz prognozy budżetowej-analiza długu publicznego dla Gminy,
17.obsługa bankowa budżetu Gminy,
18.współpraca z komórkami Urzędu w celu pozyskiwania dochodów do budżetu Gminy,
19.opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dot. prowadzenia rachunkowości Urzędu oraz jednostek organizacyjnych Gminy,
20.prowadzenie ksiąg rachunkowych Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy,
21.wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
22.dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planemfinansowym,
23.dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych pod względem formalno-rachunkowym,
24.przyjmowanie wniosków i wydawanie decyzji na stypendia socjalne dla uczniów,
25.prowadzenie spraw z zakresu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
26.prowadzenie Rejestru Należności Publicznoprawnych dla należności podatków i opłat,
27.prowadzenie sprawozdawczości GUS w zakresie zadań wydziału
{"register":{"columns":[]}}