W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Informacja dla rolników o sposobie szacowania strat spowodowanych susza w 2023 r.

susza 2023

Zgodnie z informacją przekazaną przez Mazowiecki Urząd Wojewódzki podstawą oszacowania szkód spowodowanych przez suszę w gospodarstwie rolnym jest złożenie przez poszkodowanego producenta rolnego wniosku za pośrednictwem aplikacji „zgłoś suszę rolniczą”. Złożenie ww. wniosku jest niezbędne do uzyskania w późniejszym czasie protokołu lub kalkulacji strat wygenerowanych automatycznie przez aplikację.

Jeżeli rolnik zebrał już plony to w aplikacji można oszacować szkody również po zbiorach. 

Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2023r. (Dz. U. z 2023r. poz. 1350) rolnik może również zwrócić się o dodatkowe szacowanie szkód przez komisję gminną. Komisja może dokonać szacowania szkód wyłącznie w uprawach do czasu ich zbioru.

Z prac komisji sporządzony będzie raport oszacowania szkód (przekazany do Wojewody), a nie protokoły przekazywane producentom rolnym.

Prosimy zwrócić uwagę na to, że wniosek złożony o oszacowanie szkód tylko przez komisję gminną, nie pozwoli na otrzymanie wsparcia – musi być zgłoszenie w aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”.

link do aplikacji - https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign

LINK DO MONITORINGU SUSZY ROLNICZEJ:susza.iung.pulawy.pl/wykazy/2023,1433042/

 

Materiały

Wniosek​_o​_oszacowanie​_szkod​_w​_wyniku​_wystapienia​_suszy​_rolniczej
Wniosek​_o​_oszacowanie​_szkod​_w​_wyniku​_wystapienia​_suszy​_rolniczej.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}