Informacja dla rolników o sposobie szacowania strat spowodowanych susza w 2023 r.
Zgodnie z informacją przekazaną przez Mazowiecki Urząd Wojewódzki podstawą oszacowania szkód spowodowanych przez suszę w gospodarstwie rolnym jest złożenie przez poszkodowanego producenta rolnego wniosku za pośrednictwem aplikacji „zgłoś suszę rolniczą”. Złożenie ww. wniosku jest niezbędne do uzyskania w późniejszym czasie protokołu lub kalkulacji strat wygenerowanych automatycznie przez aplikację.
Jeżeli rolnik zebrał już plony to w aplikacji można oszacować szkody również po zbiorach.
Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2023r. (Dz. U. z 2023r. poz. 1350) rolnik może również zwrócić się o dodatkowe szacowanie szkód przez komisję gminną. Komisja może dokonać szacowania szkód wyłącznie w uprawach do czasu ich zbioru.
Z prac komisji sporządzony będzie raport oszacowania szkód (przekazany do Wojewody), a nie protokoły przekazywane producentom rolnym.
Prosimy zwrócić uwagę na to, że wniosek złożony o oszacowanie szkód tylko przez komisję gminną, nie pozwoli na otrzymanie wsparcia – musi być zgłoszenie w aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”.
link do aplikacji - https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign
LINK DO MONITORINGU SUSZY ROLNICZEJ:susza.iung.pulawy.pl/wykazy/2023,1433042/
Materiały
Wniosek_o_oszacowanie_szkod_w_wyniku_wystapienia_suszy_rolniczejWniosek_o_oszacowanie_szkod_w_wyniku_wystapienia_suszy_rolniczej.docx 0.02MB