Podział nieruchomości
Opis usługi
Usługa umożliwia dokonanie podziału nieruchomości poprzez złożenie do Urzędu Miasta i Gminy Margonin wniosku w powyższej sprawie. Podziału nieruchomości można dokonać jeżeli jest on zgodny z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w razie braku planu jeżeli jest zgodny z warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu, bądź nie jest on sprzeczny z przepisami odrębnymi po uzyskaniu pozytywnej opinii. Podziału nieruchomości można dokonać także niezależnie od ustaleń planu miejscowego, a w przypadku jego braku niezależnie od decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania przestrzennego. Podział nieruchomości
Kogo dotyczy usługa - Osoby i podmioty zainteresowane złożeniem wniosku o podział nieruchomości a wymienione w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
Czas realizacji – bez zbędnej zwłoki, uzależniony od czasu dostarczenia dokumentów.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o podział nieruchomości.
Załączniki (oryginały):
- dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (odpis KW, akt notarialny, orzeczenie sądowe)
- wypis z katastru nieruchomości i kopię mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi.
- wstępny projekt podziału nieruchomości wykonany na mapie zasadniczej (po l egzemplarzu dla każdej ze stron postępowania oraz 2 egz. dla organu podziałowego i 1 egz. dla uprawnionego geodety),
- ostateczna decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku, o którym mowa w art.94 ust.1 pkt 2.
- pozwolenie, o którym mowa w art. 96 ust.1a, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
W przypadku, gdy podział nieruchomości ma nastąpić niezależnie od ustaleń planu miejscowego, na podstawie art. 95 ww. ustawy, postanowienie opiniujące nie jest wymagane. W przypadku dokonywania podziałów nieruchomości, o których mowa w art. 93 ust. 2a i art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami, we wniosku, o którym mowa wyżej wymagane jest podanie celu podziału
Po wydaniu postanowienia opiniującego pozytywnie wstępny projekt podziału, wniosek należy uzupełnić o:
- protokół z przyjęcia granic nieruchomości,
- wykaz zmian gruntowych,
- wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej,
- projekt podziału nieruchomości wykonany przez geodetę uprawnionego na mapie zasadniczej (po l egzemplarzu dla każdej ze stron postępowania oraz 2 egz. dla organu podziałowego i 1 egz. dla uprawnionego geodety).
Zgodnie z art. 96 ust. 1a ustawy o gospodarce nieruchomościami, decyzję w sprawie podziału nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków, wydaje się po uzyskaniu pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków.
Opłaty - brak
Miejsce obsługi klienta: Urząd Miasta i Gminy Margonin, sekretariat Urzędu lub pok. nr 6
Dni i godziny pracy: poniedziałek – piątek 7:30 – 15:30
Kontakt: 67 2846 068; 67 3541348
Tryb odwoławczy:
Na postanowienie opiniujące wstępny projekt podziału nieruchomości służy stronom zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Margonin. Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia stronie.
Od decyzji w sprawie podziału nieruchomości, służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Margonin . Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Dodatkowe informacje:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia wniosku i złożenia ich w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania. Zgodnie z art. 64 § 2 kodeks postępowania administracyjnego, nie usunięcie braków skutkuje pozostawieniem podania bez rozpoznania.
Z wnioskiem o pozwolenie na dokonanie podziału zabytku nieruchomego, wpisanego do rejestru zabytków, winien występować do Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Poznaniu, właściciel lub wieczysty użytkownik dzielonej nieruchomości, bądź ich pełnomocnicy, zgodnie z art. 36 ust. L pkt. 8, w związku z art. 36 ust 5 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zbytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2022 r., poz. 840), załączając 2 egz. mapy z projektowanym podziałem i uiszczając opłatę skarbową.
Pozwolenie konserwatora wydawane jest w formie decyzji administracyjnej, od której przysługuje odwołanie.
Materiały
Wniosek o wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomościwniosek_o_podzial.doc 0.04MB
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. Dz.U. 2023 poz. 344
Ustawa z dnia 14 kwietnia 2023 r. o przygotowaniu i realizacji inwestycji w zakresie elektrowni szczytowo-pompowych oraz inwestycji towarzyszących Dz.U. 2023 poz. 1113
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości Dz.U. 2004 nr 268 poz. 2663
- Pierwsza publikacja:
- 09.02.2022 09:47 Krzysztof Maciejewski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Jolanta Krząkała
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Podział nieruchomości | 2.0 | 20.09.2023 11:28 Krzysztof Maciejewski |
Podział nieruchomości | 1.0 | 09.02.2022 09:47 Krzysztof Maciejewski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP