W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wizyta przygotowawcza do szkoły hiszpańskiej w Almunecar

19.04.2023

sala robotyki dwoje dorosłych i troje dzieci wokół stołu na którym stoją roboty z klocków lego

Troje nauczycieli z Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Grodzisku Dolnym uczestniczyło w dniach 11.04. – 14.04.2023r. w wizycie przygotowawczej przed mobilnością uczniów do szkoły hiszpańskiej CEIP RÍO VERDE w Almuñécar w Hiszpanii. Wyjazdy odbywają się w ramach przyznanej Akredytacji przez Agencję Programu Erasmus+ realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Szkołę polską reprezentowali: Monika Fila, Alicja Zalepa i Tomasz Sołek.

Kilka słów o szkole… Jest ona położona w centrum miasta, około 200 m od plaży w miejscowości Almuñecar (Granada). Szkoła jest prowadzona przez nowy zespół zarządzający z innowacyjnym i otwartym podejściem. Posiada 6 oddziałów dla niemowląt, 12 oddziałów dla szkół podstawowych, 1 oddział dla dzieci ze spektrum autyzmu z uczniami w różnym wieku, 1 oddział wspomagania integracji, drugi dla słuchu i języka, 1 tymczasową salę adaptacji językowej (język hiszpański). Placówka od 6 lat jest szkołą dwujęzyczną. Dużym wyzwaniem jest utworzona klasa robotyki. Nowy kierunek pracy obejmuje: robotykę, aktualizację technologiczną, aktualizację metodyk, poprawę dwujęzyczności, pracę nad integracją uczniów. Od 2018 roku nauczyciele pracują nad projektami Erasmusa.

Kilka słów o wizycie w szkole… Bardzo intensywnie pod względem edukacyjnym i organizacyjnym. Głównym celem było poznanie szkoły przyjmującej, omówienie najważniejszych kwestii dotyczących zaplanowania zajęć uczniów, programu kulturalnego oraz organizacja całego pobytu. Ważne aspekty poruszane podczas rozmów  dotyczyły określenia potrzeb i oczekiwań względem projektu. Zostały też nakreślone wspólne perspektywy i przedstawione wzajemne wyobrażenia o wynikach projektu, jakie chcemy osiągnąć. Był czas na teorię (prezentacja o systemie edukacyjnym w Hiszpanii i o środowisku lokalnym) oraz aktywne zwiedzanie placówki (wędrówka edukacyjna z grupą uczniów, rozmowy z nauczycielami i uczniami podczas zajęć szkolnych, spotkanie robocze). Każde spotkanie z innym podejściem do edukacji i w innym otoczeniu wnosi bardzo dużo w pracę nauczyciela, który staje się nowatorski, ale też jest inicjatorem zmian w szkole. Dużo wiedzy, nowe doświadczenia oraz plany edukacyjne zakończyły pobyt w szkole.

Kilka słów o wrażeniach… Piękne miejsce lokalizacji szkoły na pewno zachwyci naszych uczniów.  Morze na wyciągnięcie ręki, wiele ciekawych miejsc do zobaczenia będzie źródłem niesamowitych przeżyć. Jednak sama szkoła też potrafi zachwycić. Każdy korytarz oraz sala lekcyjna wprowadza nas w kreatywny świat edukacyjny wypełniony prezentacją efektów prac uczniów. Wydaje się, że znajdujemy się w jakimś baśniowym świecie, który za cel postawił sobie zapełnienie każdego miejsca ciekawym projektem o świecie nauki. Zachwyca duża sala robotyki, a sala teatralna to naprawdę sala baśniowa, o której może pomarzyć każdy instruktor teatralny w szkole. Warto podkreślić też, że ludzie, którzy z nami współpracują są bardzo mili i kreatywni, a uczniowie sympatyczni.

Kilka słów o przyszłości… 28 maja – 3 czerwca dla 11 uczniów to będzie niesamowita podróż edukacyjna, która na pewno pozytywnie wpłynie na każdego z tych młodych ludzi.

                                                                                   Monika Fila

                                                                       koordynator projektu   

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}