W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Podsumowanie realizacji projektu Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa w Szkole Podstawowej w Pruszynie

04.01.2024

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

Szkoła Podstawowa w Pruszynie realizowała projekt w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa dotyczącego wspierania w latach 2021-2025 organów prowadzących szkoły oraz bibliotek pedagogicznych w zakresie rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję i wspieranie czytelnictwa dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych.

Dzięki temu otrzymano wsparcie finansowe z przeznaczeniem na zakup książek - 3500 zł oraz realizację działań promujących czytelnictwo - 1300 zł.

Celem Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa jest promowanie czytelnictwa
i rozwijanie umiejętności czytelniczych wśród uczniów klas I-VIII poprzez różnorodne aktywności i inicjatywy, wzmacnianie roli bibliotek publicznych, szkolnych i pedagogicznych jako lokalnych ośrodków życia społecznego, stanowiących centrum dostępu do kultury i wiedzy.

Zgodnie z wytycznymi w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa Szkoła Podstawowa w Pruszynie zaplanowała i zrealizowała zróżnicowane oraz kreatywne działania.

Od wspólnych czytań fragmentów literackich arcydzieł po konkursy literacko-czytelnicze, każda klasa zaangażowała się w twórcze inicjatywy. Uczniowie nie tylko czytali książki, lecz także tworzyli zakładki, interpretowali wiersze oraz uczestniczyli w akcji "Jak nie czytam, jak czytam", przekonując dorosłych o magii czytania. Organizowane były również konkursy czytelnicze.

Nie zabrakło także wyjazdów do lokalnych bibliotek i muzeów, które wzbogaciły zrozumienie dziedzictwa kulturowego. Udział w ogólnopolskich akcjach czytelniczych, takich jak "Przerwa na czytanie", umożliwił szersze zaangażowanie społeczności szkolnej.

Projekty edukacyjne wykorzystujące księgozbiór biblioteki szkolnej to kolejny atut programu. Poprzez różnorodne działania - od interpretacji przysłów po tworzenie okładek książek czy lapbooków - uczniowie rozwijali swoją kreatywność i umiejętności czytelnicze.

Warto podkreślić zaangażowanie rodziców, którzy zostali uświadomieni o wpływie czytania na rozwój ich dzieci. Ich wsparcie było kluczowe w budowaniu silnego fundamentu czytelniczego.

Te różnorodne działania w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa nie tylko promowały czytanie, ale także budowały więzi społeczne, rozwijały kreatywność i umiejętności czytelnicze uczniów. Integracja z lokalną społecznością oraz wykorzystanie różnorodnych form promocji czytelnictwa stanowiły kluczowe aspekty tego programu, przyczyniając się do zacieśnienia relacji między szkołą, rodzicami a uczniami.

 

red. A.G. /zam. M.L.

Zdjęcia (17)

{"register":{"columns":[]}}