Informacje o szkole
Do Zespołu Oświatowego w Pruszynie uczęszcza 157 dzieci i uczniów w tym:
- 55 do przedszkola (3 grupy)
- 102 do klas I-VIII szkoły podstawowej (8 oddziałów)
Wizja i misja Zespołu Oświatowego w Pruszynie
WIZJA
Wizja bez odpowiedniego działania, to tylko marzenie. Samo działanie, bez wizji, to tylko niewolnictwo. Wizja i działanie, to przyszłość świata.
~ inskrypcja Kościoła w Sussex, 1730 r.
Realizujemy ją poprzez:
- Dostrzeganie i rozwijanie uzdolnień i zainteresowań uczniów przez bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych, udział w różnorodnych projektach i konkursach.
- Stosowanie w nauczaniu metod aktywizujących.
- Nauczanie języków obcych, począwszy od oddziału przedszkolnego.
- Wykorzystanie technik komputerowych i informatycznych już od najmłodszych klas.
- Rozbudzanie patriotyzmu, promowanie sylwetki Patrona naszej szkoły jako wzorca osobowego, kultywowanie tradycji narodowych i szkolnych oraz czynny udział w wydarzeniach szkoły, regionu i kraju.
- Kształtowanie postaw społecznych przez udział w akcjach charytatywnych.
- Wychowywanie do życia w trzeźwości, poszanowania zdrowia i sprawności fizycznej.
- Jasno określane wymagania edukacyjne i motywujące zasady oceniania.
- Uczenie tolerancji i empatii oraz przeciwdziałanie przemocy i agresji.
- Pozyskiwanie sojuszników naszych działań.
- Systematyczne doposażanie i unowocześnianie bazy dydaktycznej i lokalowej.
- Angażowanie uczniów, rodziców, nauczycieli i społeczności lokalnej w działalność kulturalną szkoły.
- Promowanie szkoły na zewnątrz przez prezentowanie osiągnięć uczniów i działania na rzecz środowiska lokalnego.
- Zapewnienie łatwości dostępu do informacji o szkole i systematyczne ich aktualizowanie.
- Uczenie otwartości na drugiego człowieka, na kulturę, sztukę i prawdziwe wartości w otaczającym nas świecie.
- Kształtowanie poczucia obowiązku i odpowiedzialności za własne czyny.
- Tworzenie przyjaznej atmosfery w szkole.
- Zatrudnianie kompetentnej kadry nauczycieli podnoszących swoje kwalifikacje i wspierających wychowanków we wszechstronnym rozwoju poprzez własny przykład.
- Stosowanie integracji międzyprzedmiotowej oraz systemu pomocy dla dzieci z trudnościami edukacyjnymi.
- Systematyczne dokonywanie pomiaru jakości pracy szkoły.
- Zapewnienie opieki uczniom poprzez funkcjonowanie świetlicy szkolnej.
- Współpracę z rodzicami.
MISJA
Wychowanie wymaga szczególnej postawy wychowawcy i całego zespołu sposobów i poczynań, opartych na przekonaniach płynących z rozumu i wiary, które kierują działaniem wychowawczym.
~ św. Jan Bosko
Jesteśmy szkołą, która:
- Tworzy wspólnotę opartą na zasadach przyjaźni, szacunku, tolerancji i wzajemnej pomocy.
- Odkrywa i rozwija możliwości uczniów oraz inspiruje ich do kreatywności i wszechstronnego rozwoju ich osobowości.
- Przygotowuje do życia i prawidłowego funkcjonowania młodego człowieka w świecie i w społeczeństwie.
- Kształtuje właściwą postawę moralną i obywatelską swoich uczniów.
- Kreuje postawy patriotyczne, wychowuje w duchu demokracji i samorządności.
- Buduje w uczniach poczucie wartości.
- Promuje model zdrowego stylu życia.
- Zapewnia bezpieczeństwo i przyjazne warunki do nauki, poprzez wprowadzanie zrozumiałych zasad i norm współżycia społecznego w szkole oraz ich konsekwentne przestrzeganie i egzekwowanie.
- Wychowuje do świadomego i odpowiedzialnego dokonywania wyborów.
- Wspomaga rodzinę w procesie wychowania.
- Wykorzystuje najnowsze technologie informacyjne, wspiera swoich uczniów w przygotowaniu się do funkcjonowania w szybko zmieniającym się świecie.
- Wzbudza potrzebę ciągłego doskonalenia się zarówno uczniów jak i nauczycieli.
- Organizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
Model absolwenta
W wychowaniu chodzi właśnie o to, ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem, o to - ażeby bardziej „był”, a nie tylko więcej „miał”, aby więc poprzez wszystko to co ma, co posiada umiał bardziej i pełniej być człowiekiem, tzn. ażeby również umiał bardziej być nie tylko z drugim, ale i dla drugich.
~ św. Jan Paweł II
Pragniemy, aby absolwent naszej szkoły był człowiekiem, który:
- jest przygotowany do następnego etapu kształcenia,
- dobrze funkcjonuje w otaczającym go świecie,
- jest ambitny, ciekawy świata,
- ma poczucie obowiązku i odpowiedzialności za własne czyny,
- jest wierny uniwersalnym wartościom prawa moralnego, w którym za najważniejsze uznaje: poszanowanie godności drugiego człowieka, prawdę, dobro i miłosierdzie,
- jest otwarty na innych oraz tolerancyjny, bierze udział w akcjach charytatywnych,
- prezentuje postawę patriotyczną, pamięta o historii narodu i o jego bohaterach, w szczególności o Patronie szkoły,
- ma poczucie przynależności do społeczności szkolnej, środowiska, regionu, kraju,
- potrafi radzić sobie w różnych sytuacjach, jest samodzielny w myśleniu i działaniu,
- est odpowiedzialny za własne wyniki w nauce,
- potrafi krytycznie myśleć i wykorzystywać wiedzę w praktyce,
- ma szerokie zainteresowania,
- zna języki obce, co ułatwia mu komunikację we współczesnym świecie,
- korzysta z różnych źródeł informacji i osiągnięć kultury i techniki,
- jest twórczy i aktywny w życiu społecznym,
- dba o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych, o sprawność fizyczną,
- jest wrażliwy na piękno przyrody, szanuje je i rozumie potrzebę ochrony środowiska,
- zna i przestrzega zasad samorządności i demokracji,
- zna i kultywuje tradycje rodzinne, regionalne i narodowe.