W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Informacje o szkole

Do Zespołu Oświatowego w Pruszynie uczęszcza 157 dzieci i uczniów w tym:

  • 55 do  przedszkola (3 grupy)
  • 102 do klas I-VIII szkoły podstawowej (8 oddziałów)

Wizja i misja Zespołu Oświatowego w Pruszynie

WIZJA
 

Wizja bez odpowiedniego działania, to tylko marzenie. Samo działanie, bez wizji, to tylko niewolnictwo. Wizja i działanie, to przyszłość świata.

~ inskrypcja Kościoła w Sussex, 1730 r.

Realizujemy ją poprzez:

  • Dostrzeganie i rozwijanie uzdolnień i zainteresowań uczniów przez bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych, udział w różnorodnych projektach i konkursach. 
  • Stosowanie w nauczaniu metod aktywizujących. 
  • Nauczanie języków obcych, począwszy od oddziału przedszkolnego. 
  • Wykorzystanie technik komputerowych i informatycznych już od najmłodszych klas.
  • Rozbudzanie patriotyzmu, promowanie sylwetki Patrona naszej szkoły jako wzorca osobowego, kultywowanie tradycji narodowych i szkolnych oraz czynny udział w wydarzeniach szkoły, regionu i kraju.
  • Kształtowanie postaw społecznych przez udział w akcjach charytatywnych.
  • Wychowywanie do życia w trzeźwości, poszanowania zdrowia i sprawności fizycznej.
  • Jasno określane wymagania edukacyjne i motywujące zasady oceniania.
  • Uczenie tolerancji i empatii oraz przeciwdziałanie przemocy i agresji.
  • Pozyskiwanie sojuszników naszych działań.
  • Systematyczne doposażanie i unowocześnianie bazy dydaktycznej i lokalowej.
  • Angażowanie uczniów, rodziców, nauczycieli i społeczności lokalnej w działalność kulturalną szkoły.
  • Promowanie szkoły na zewnątrz przez prezentowanie osiągnięć uczniów i działania na rzecz środowiska lokalnego.
  • Zapewnienie łatwości dostępu do informacji o szkole i systematyczne ich aktualizowanie.
  • Uczenie otwartości na drugiego człowieka, na kulturę, sztukę i prawdziwe wartości w otaczającym nas świecie.
  • Kształtowanie poczucia obowiązku i odpowiedzialności za własne czyny.
  • Tworzenie przyjaznej atmosfery w szkole.
  • Zatrudnianie kompetentnej kadry nauczycieli podnoszących swoje kwalifikacje i wspierających wychowanków we wszechstronnym rozwoju poprzez własny przykład.
  • Stosowanie integracji międzyprzedmiotowej oraz systemu pomocy dla dzieci z trudnościami edukacyjnymi.
  • Systematyczne dokonywanie pomiaru jakości pracy szkoły.
  • Zapewnienie opieki uczniom poprzez funkcjonowanie świetlicy szkolnej.
  • Współpracę z rodzicami.

MISJA
 

Wychowanie wymaga szczególnej postawy wychowawcy i całego zespołu sposobów i poczynań, opartych na przekonaniach płynących z rozumu i wiary, które kierują działaniem wychowawczym.

  ~ św. Jan Bosko

Jesteśmy szkołą, która:

  • Tworzy wspólnotę opartą na zasadach przyjaźni, szacunku, tolerancji i wzajemnej pomocy.
  • Odkrywa i rozwija możliwości uczniów oraz inspiruje ich do kreatywności i wszechstronnego rozwoju ich osobowości.
  • Przygotowuje do życia i prawidłowego funkcjonowania młodego człowieka w świecie i w społeczeństwie.
  • Kształtuje właściwą postawę moralną i obywatelską swoich uczniów.
  • Kreuje postawy patriotyczne, wychowuje w duchu demokracji i samorządności.
  • Buduje w uczniach poczucie wartości.
  • Promuje model zdrowego stylu życia.
  • Zapewnia bezpieczeństwo i przyjazne warunki do nauki, poprzez wprowadzanie zrozumiałych zasad i norm współżycia społecznego w szkole oraz ich konsekwentne przestrzeganie i egzekwowanie.
  • Wychowuje do świadomego i odpowiedzialnego dokonywania wyborów.
  • Wspomaga rodzinę w procesie wychowania.
  • Wykorzystuje najnowsze technologie informacyjne, wspiera swoich uczniów w przygotowaniu się do funkcjonowania w szybko zmieniającym się świecie.
  • Wzbudza potrzebę ciągłego doskonalenia się zarówno uczniów jak i nauczycieli.
  • Organizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną.

Model absolwenta

W wychowaniu chodzi właśnie o to, ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem, o to - ażeby bardziej „był”, a nie tylko więcej „miał”, aby więc poprzez wszystko to co ma, co posiada umiał bardziej i pełniej być człowiekiem, tzn. ażeby również umiał bardziej być nie tylko z drugim, ale i dla drugich.

~ św. Jan Paweł II

Pragniemy, aby absolwent naszej szkoły był człowiekiem, który:

  • jest przygotowany do następnego etapu kształcenia,
  • dobrze funkcjonuje w otaczającym go świecie,
  • jest ambitny, ciekawy świata,
  • ma poczucie obowiązku i odpowiedzialności za własne czyny,
  • jest wierny uniwersalnym wartościom prawa moralnego, w którym za najważniejsze uznaje: poszanowanie godności drugiego człowieka, prawdę, dobro i miłosierdzie,
  • jest otwarty na innych oraz tolerancyjny, bierze udział w akcjach charytatywnych,
  • prezentuje postawę patriotyczną, pamięta o historii narodu i o jego bohaterach, w szczególności o Patronie szkoły,
  • ma poczucie przynależności do społeczności szkolnej, środowiska, regionu, kraju,
  • potrafi radzić sobie w różnych sytuacjach, jest samodzielny w myśleniu i działaniu,
  • est odpowiedzialny za własne wyniki w nauce,
  • potrafi krytycznie myśleć i wykorzystywać wiedzę w praktyce,
  • ma szerokie zainteresowania,
  • zna języki obce, co ułatwia mu komunikację we współczesnym świecie,
  • korzysta z różnych źródeł informacji i osiągnięć kultury i techniki,
  • jest twórczy i aktywny w życiu społecznym,
  • dba o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych, o sprawność fizyczną,
  • jest wrażliwy na piękno przyrody, szanuje je i rozumie potrzebę ochrony środowiska,
  • zna i przestrzega zasad samorządności i demokracji,
  • zna i kultywuje tradycje rodzinne, regionalne i narodowe.
{"register":{"columns":[]}}