Akcja "Przerwa na czytanie - bicie rekordu w czytaniu na przerwie"
19.10.2023
19.10.2023 r. nasza szkoła po raz pierwszy przystąpiła do IV Międzynarodowej edycji VIII Ogólnopolskiej akcji bicia rekordu w liczbie osób czytających na przerwie pt. „Przerwa na czytanie”, organizowanej przez Bibliotekę Pedagogiczną Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Gorzowie Wielkopolskim. Wydarzenie odbyło się w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz kampanii społecznej Cała Polska Czyta Dzieciom.
W akcji wzięła udział cała społeczność szkoły i przedszkola. Tego dnia każdy
z uczestników wypożyczył książkę ze szkolnej biblioteki lub przyniósł swoją ulubioną z domu. Najmłodszym dzieciom czytali uczniowie klasy ósmej. Czytano w klasach, na korytarzu,
w bibliotece i szkolnym patio.
W całej szkole rozwieszono plakaty promujące akcję czytelniczą oraz umieszczono informacje na szkolnym Facebooku. W organizację przedsięwzięcia włączył się aktywnie Samorząd Uczniowski, który przekazał szczegółowe informacje na temat przebiegu wydarzenia w naszej szkole. Przygotowano także gazetkę okolicznościową dotyczącą ciekawostek na temat książek.
Celem akcji była promocja czytelnictwa, zwrócenie uwagi na czytanie jako atrakcyjną formę spędzania czasu w szkole oraz zachęcenie wszystkich do sięgania po książkę w każdej sytuacji i w każdym miejscu.
Wspólne czytanie dało wiele radości i sprawiło wiele przyjemności wszystkim, było też okazją, aby przebrać się za wybraną postać literacką lub wcielić się w jakąś rolę i odegrać scenki. Podsumowaniem były wykonane zdjęcia pamiątkowe oraz krótkie filmiki z przebiegu wydarzenia, z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu "Labolatoria Przyszłości".
Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom i nauczycielom, którzy wzięli udział
w akcji. Cieszymy się, że udało nam się być częścią ogólnopolskiego wydarzenia czytelniczego. Mam nadzieję, że czytanie stanie się dla uczniów codziennym nawykiem, bo jak powiedział Umberto Eco: „Kto czyta książki, żyje podwójnie”. #Przerwa na czytanie
red. A.G./zam. M.L.