W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wycieczka klas trzecich w ramach programu "Poznaj Polskę"

18.05.2023

wycieczka do Warszawy

W dniu od 11 maja 2023 roku klasy trzecie wzięły udział w wycieczce edukacyjnej do Warszawy. Wyjazd był zorganizowany w ramach ministerialnego programu „Poznaj Polskę”.

Wcześnie rano zebraliśmy się przed szkołą, by wyruszyć w podróż.

Wraz z panem przewodnikiem, który szczegółowo nam opowiadał o zwiedzanych miejscach rozpoczęliśmy przygodę od zwiedzania Traktu Królewskiego - obejrzeliśmy kamienice, miejsca pamięci i Stare Miasto. Następnie spod Kolumny Zygmunta III Wazy pomaszerowaliśmy pod Zamek Królewski. Podziwialiśmy piękno budynku oraz  wnętrze Zamku słuchając opowieści przewodnika.  Zachwyciło nas przede wszystkim bogactwo i piękno Apartamentów Królewskich. Po zapoznaniu się z historią tego miejsca pośpieszyliśmy na Rynek Starego Miasta. Każdy miał okazję zaopatrzyć się w pamiątki z wycieczki.  Nadszedł też czas na smakowitą niespodziankę, bo oto znaleźliśmy się w Manufakturze Cukierków, w której  zobaczyliśmy w jaki sposób powstają małe, słodkie arcydzieła. Karmelki tworzone są na oczach widowni od momentu gotowania karmelu, jego barwieniu aż po tworzenie wzoru. Dzieci własnoręcznie wykonały swojego lizaka. Pychota! Zaopatrzeni w torebeczki ze słodyczami, ruszyliśmy dalej. Następnym miejscem jakie zwiedziliśmy,  było Muzeum Wojska Polskiego. Zobaczyliśmy wystawę armat,  samolotów, czołgów i wielu innych transporterów. Całą grupą, zafascynowani tym co mogliśmy zobaczyć na własne oczy, wyruszyliśmy na obiad do restauracji Marcowy Zająć, tym samym realizując ostatni punkt naszej wycieczki. Z pełnymi głowami wiedzy oraz pełnymi brzuchami wróciliśmy do Żelkowa.