W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

TORUŃ I BISKUPIN

27.05.2022

wycieczka Toruń i Biskupin

W dniach 4-6.05.2022 uczniowie z klas: IIIB, IVAB, VA uczestniczyli w  wycieczce do Torunia i Biskupina.

Pierwszego dnia  zwiedziliśmy  starówkę, Dom Mikołaja Kopernika, poznaliśmy tajniki wypieku  słynnych toruńskich pierników. Wieczorem mogliśmy podziwiać piękną fontannę.

Drugiego dnia udaliśmy się pod Krzywą Wieżę i sprawdzaliśmy osobiście, czy jest krzywa. Następnie odwiedziliśmy rynek , na którym delektowaliśmy się piernikowymi lodami oraz zakupiliśmy pamiątki.

Kolejną atrakcją był rejs statkiem po Wiśle, po którym uczestniczyliśmy w warsztatach historycznych dotyczących życia średniowiecznych mieszkańców. Dzieci mogły przenieść się w czasy epoki wchodząc w rolę rycerza, chłopa, mieszczanina i władcy. Mogliśmy podziwiać ruiny Zamku Krzyżackiego. Na koniec dnia dzieci świetnie bawiły się  na placu zabaw. Po całym dniu czekała nas pyszna kolacja.

Ostatni dzień naszej wycieczki to zwiedzanie pradawnej osady w Biskupinie. Mieliśmy możliwość zwiedzania chaty z epoki  mezolitu oraz obejrzenia osady, wybranej chaty i obejrzenia wytworów rzemieślniczych dawnych ludzi. Przed długą podróżą zjedliśmy obiad w otoczeniu pięknej scenerii Biskupina.

Przez trzy dni towarzyszyła nam piękna, słoneczna pogoda. Późnym wieczorem, pełni emocji, bezpiecznie wróciliśmy do domu.

Na wycieczce sprawowały opiekę:  p. Anna Sulich, p. Małgorzata Księżopolska, p. Jolanta Prokurat, Jadwiga Kieliszek.