W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Talerz pełen kolorów tęczy

03.06.2022

W roku szkolnym 2021/2022 została wdrożona innowacja pedagogiczna pod nazwą ,,Talerz pełen kolorów tęczy”. Zajęcia te funkcjonowały w formie zajęć świetlicowych oraz w klasie 0b. skierowane były do uczniów kl. 0 –III. Wdrażanie innowacji zaplanowano od 1 pażdziernika 2021 roku do czerwca 2022 roku w Zespole Oświatowym w Żelkowie Kolonii.

talerz


      Celem innowacji było zapoznanie  uczniów z zasadami zdrowego odżywiania. Cel ten został osiągnięty poprzez ich  edukację, a pośrednio także innych grup społecznych jak np. rodziców, dziadków. Chcieliśmy  wykształcić praktyczne umiejętności dotyczące zdrowego odżywiania, wykorzystania na co dzień owoców , warzyw i ziół w potrawach. Dodatkowo to sposób promowania wizerunku szkoły jako szkoły propagującej zdrowy styl życia. Ważnym tez okazało się  zachęcenie uczniów do regularnego spożywania pierwszego śniadania oraz pełnowartościowych posiłków. Kształtowanie wśród nich postawy szacunku do żywności oraz umiejętności przygotowywania posiłków w taki sposób, by ograniczyć marnowanie jedzenia.

 Realizowano to poprzez -

1. Aktywizację rodziców- pomoc w realizacji tematów zawartych w innowacji;

2. Angażowanie nauczycieli do podejmowania tematyki związanej z prawidłowym odżywianiem poprzez przeprowadzenie zajęć według przygotowanych scenariuszy, włączanie się  w takie akcje jak SZKLANKA MLEKA czy OWOCE W SZKOLE oraz realizacji konkursów poświęconych tej tematyce;

3. Propagowanie zasad prawidłowego żywienia, dobierania smacznych i zdrowych składników posiłków. Poznanie wartości odżywczych produktów;

4. Przybliżenie zasad właściwego wybierania, przygotowywania i przechowywania posiłków;

5. Edukacja na temat związków pomiędzy żywieniem a ekologią oraz promowanie proekologicznej postawy i właściwego  robienia zakupów;

 6. Zorganizowanie warzywnika - hodowli ziół i roślin warzywnych na szkolnych parapetach ,czyli produkcji zdrowej żywności;

 7. Doskonalenie umiejętności pracy w grupie, podziału zadań, właściwej organizacji, sprawnego komunikowania się;

 8. Rozwijanie aktywności twórczej w prezentacji wyników podejmowanych działań;

 9. Angażowanie rodziców i dziadków do podejmowania tematyki zdrowego odżywiania z ich dziećmi oraz zachęcenie ich do zmiany złych nawyków żywieniowych swoich dzieci.

             Dzięki temu osiągnięto zamierzone efekty.  

 

Zofia Jagiełło, Monika Radzikowska, Wioletta Przychodzeń.

{"register":{"columns":[]}}