W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

REALIZACJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO Z ZAKRESU EDUKACJI PRZYRODNICZEJ ,,MÓJ PRZYJACIEL KOT”

28.02.2023

Mój przyjaciel kot

Jednym z głównych zadań świetlicy szkolnej jest budzenie zainteresowania światem przyrody, zbliżenie dziecka do tego świata oraz ukształtowanie opiekuńczego i odpowiedzialnego stosunku do zwierząt.
Jeśli tylko to możliwe, należy dziecku stworzyć warunki do aktywnego i bezpośredniego poznawania świata zwierząt. W innym wypadku, trzeba wykorzystać dostępne środki dydaktyczne, np. zdjęcia, film, obrazki, literaturę.
Projekt „Mój przyjaciel- kot” dotyczył  poznania różnorodności świata kotów (koty dzikie i domowe), rozwijania w dzieciach wrażliwości i empatii, redukowania lęków i napięć wynikających z kontaktu ze zwierzęciem oraz dostarczania dzieciom radości poprzez udział w zabawach ruchowych, muzyczno – ruchowych i dydaktycznych oraz aktywność plastyczną i kontakt z literaturą.
Pomysł opracowania tego projektu narodził się w związku z  przypadającym  17 lutego „Światowego Dnia Kota’. Okazuje się, że kot może pomagać człowiekowi. Kontakt z tym zwierzęciem poprawia nastrój, zmniejsza poczucie samotności, pomaga nawiązywać znajomości, łagodzi napięcia oraz pobudza naszą aktywność. Ponadto wpływa na nasze zdrowie fizyczne.
Cele projektu- czyli
· poznanie różnorodności świata kotów (koty domowe i dzikie),
· kształtowanie opiekuńczego i odpowiedzialnego stosunku do zwierząt,
- dostarczanie dzieciom radości poprzez udział w zabawach muzyczno – ruchowych i dydaktycznych oraz działalność plastyczną i kontakt z literaturą,
zaznajomienie dzieci z nazwami i wyglądem kotów drapieżnych zostały w pełni zrealizowane.
Planowane efekty :
· Dziecko odróżnia koty domowe i dzikie.
· Dziecko zna wygląd, sposobu poruszania się i odżywiania kota domowego.
· Dziecko potrafi wymienić nazwy kotów drapieżnych.
· Dziecko ma świadomość konieczności niesienia pomocy zwierzętom.
· Dziecko z radością bierze udział w proponowanych formach aktywności zostały w pełni osiągnięte poprzez realizacje zaplanowanych działań-
· „Poznajemy koty” – poznanie różnorodności świata kotów (koty domowe i dzikie); wykorzystanie albumów ze zdjęciami kotów.
· „Nasze spotkanie z kotkiem” - poznanie wyglądu, sposobu poruszania się i odżywiania kota domowego, redukowanie lęków i napięć wynikających z bezpośredniego kontaktu z kotem.
· „Aaa, aaa, były sobie kotki dwa” – dzień aktywności muzyczno – ruchowej.
· „Gdzie się ukrył kotek?” – zabawy dydaktyczne z pluszowym kotkiem.
· „ Opowiem ci bajkę, jak kot palił fajkę” – seans czytelniczy dla dzieci z udziałem rodziców; przybliżenie dzieciom „kociej literatury”.
· „Koty, kotki, koteczki” – dzień aktywności plastycznej.
· Impreza integracyjna z okazji „Światowego Dnia Kota” dla dzieci.
-zbieranie karmy dla kotów, z okazji Światowego Dnia Kota, zwrócenie uwagi na konieczność niesienia pomocy zwierzętom przebywającym w schronisku.    Ponadto uczniowie ze świetlicy szkolnej dokonali adopcji Rysia- dzikiego kota wpłacając na ten cel pieniążki. Uważamy, ze realizacja tego typu projektów w szkole jest bardzo potrzebna.        Uczniowie z ogromnym zainteresowaniem uczestniczyli w przedsięwzięciach  podczas realizacji projektu.

 Zofia Jagiełło, Monika Radzikowska

Zdjęcia (9)

{"register":{"columns":[]}}