W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Nienudna ortografia

03.03.2022

gazetka

Innowacja pedagogiczna  „Nienudna ortografia”

W  listopadzie 2021r. wdrożona została  innowacja programowo-metodyczna zajęć pozalekcyjnych: „ Nienudna ortografia”. Realizowana jest podczas zajęć terapii pedagogicznej i zajęć rewalidacyjnych z uczniami z grupy ryzyka dysleksji oraz przejawiających trudności w opanowaniu zasad ortograficznych. Niewyćwiczony nawyk poprawnej pisowni, a także zaburzenia funkcji poznawczych w obszarach takich jak: spostrzeganie, pamięć, uwaga, mowa i myślenie utrudnia opanowanie tej umiejętności. Głównym celem programu jest kształtowanie wrażliwości ortograficznej, doskonalenie umiejętności posługiwania się poznaną wiedzą w praktyce oraz wzmacnianie funkcji poznawczych. Podjęte działania ćwiczące ortografię, objęte innowacją, włączone w proces dydaktyczny stanowią nie tylko jego wsparcie , ale także uatrakcyjnienie zajęć. Poprzez zastosowanie  alternatywnych, nieszablonowych metod nauczania takich jak: grywalizacja, pedagogika zabawy, wykorzystanie TIK, w tym aplikacji i platform internetowych, kolorowa ortografia Lesława Furmagi, tworzenie wizualnych pomocy  i gier dydaktycznych do nauki ortografii, uczniowie  nie tylko utrwalą i usystematyzują wiadomości, przezwyciężą niektóre trudności w zakresie czytania i pisania, ale także nauczą się samodzielnego myślenia, pobudzą kreatywność, osiągną sukces. Ta forma nauki prowadzona metodami aktywizującymi zainteresuje dzieci stosowaniem poprawnej pisowni, a także wzmocni motywacje do nauki.

Monika Czarnocka

Zdjęcia (8)

{"register":{"columns":[]}}