Akcja - Integracja
18.03.2024
15 marca 2024 roku uczniowie klasy IV b podczas wieczorowego, pozalekcyjnego spotkania w szkole, pod opieką wychowawczyń, poznawali się, prezentowali swoje umiejętności, marzenia, cele i pasje.
Spotkanie integracyjne rozpoczęło się wspólnym wykonaniem utworu „Całkiem nowa bajka” i powtórzeniem zasad bezpiecznego zachowania. Następnie każdy uczestnik wypowiedział się czego oczekuje po takiej formie integracji. Był to też czas na nazwanie emocji. Kolejny punkt to zaprezentowanie kolegi lub koleżanki w formie szybkiego szkicu, na podstawie zadawanych wcześniej trzech pytań. Wiele ciekawostek dowiedzieliśmy się wówczas o sobie. Uczyliśmy się szacunku, tolerancji i akceptacji. Odbyła się też grupowa walka na miny wraz z grą Miny jak cytryny, a także wspólnie wymyśliliśmy i zaprezentowaliśmy ustnie straszną historię o naszej szkole. Był też czas do przedstawienia siebie w jak najlepszym świetle (dosłownie i w przenośni) przed grupą. Każdy czwartoklasista prezentował siebie w świetle latarki. Pierwsza część spotkania zakończyła się odjazdem pociągu, złożonego z uczniów z naszej klasy, ustawionych od najniższego do najwyższego, bez używania głosu. Było to doskonałe ćwiczenie na współpracę w grupie.
Następnie, chętni do pomocy chłopcy, przygotowali kolację dla całej grupy – tosty z serem. Wiktoria zaś, poczęstowała, przygotowanymi specjalnie na tę okazję przez jej Rodziców, pysznymi racuszkami. Już w tym momencie dziękujemy za wszelkie okazane nam rodzicielskie wsparcie.
Po kolacji miała miejsce integracyjna zabawa wymagająca ruchu i refleksu oraz umiejętności uważnego słuchania – wyprawa do zoo. Wiele emocji wzbudziła także integracja w kręgu podczas wzajemnego wywoływania się. Później był czas pełen emocji, zabawa w chowanego z latarkami. Ci zaś, którzy potrzebowali już nieco wytchnienia, mieli czas na wyciszenie w sali.
Nieco zmęczeni uczniowie, chętnie odpoczywali podczas wspólnego oglądania kreskówki, a czas umilił im przygotowany przez rodziców popcorn.
Pozostałe chwile poświęciliśmy na krótkie podsumowanie wspólnie spędzonego czasu. Każdy uczestnik miał za zadanie określić jak się czuje,
z jakimi emocjami wychodzi, czego dowiedział się o sobie i o innych z klasy, jak ocenia miniony czas. Po krótkim podsumowaniu i zdziwieniu, że czas integracji już umknął, szybko i sprawnie posprzątaliśmy teren naszej integracji.