W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Dzień Nowych Technologii w Edukacji dla uczniów klas 4-8

28.04.2024

Dzień Nowych Technologii w Edukacji

W tygodniu od 22-26.04.2024r. w naszej szkole odbyły się niezwykłe lekcje, pełne eksploracji, nauki i zabawy Dzień Nowych Technologii w Edukacji dla uczniów klas 4-8. To wyjątkowe wydarzenie przyniosło wiele radości, kreatywności i inspiracji zarówno uczniom, jak i nauczycielom.

Na lekcji chemii uczniowie korzystali z wirtualnego laboratorium Empiriusz. Uczuli się jak w prawdziwej pracowni chemicznej. Mając założone na głowie gogle VR, a w rękach dwa kontrolery, w bezpiecznym środowisku przeprowadzali eksperymenty, które byłyby trudne lub niemożliwe do wykonania w sali lekcyjnej, poruszali się po realistycznie odwzorowanym laboratorium. Sięgali po probówki i odczynniki. Wykonywali eksperymenty zgodnie z poleceniami znajdującymi się w instrukcji wybranego doświadczenia.

Empiriusz zawiera zestaw 26 doświadczeń z zakresu szkoły podstawowej dzięki którym, dzieci obserwują reakcje, wyciągają z nich wnioski oraz rozwiązują testy.

 

Zaś na lekcjach historii wykorzystywanych w Google Culture -art. Szukanie urządzeń do tworzenia dzieł sztuki w świecie. Przeżyli pasjonującą podróż wirtualną.

Otwórz zdjęcie Otwórz zdjęcie Otwórz zdjęcie Otwórz zdjęcie

Na angielskiej klasie 5a pod kierownicami Ani aplikacji z aplikacjami do nauki czasu gry przeszłości Simplus.

 

Z panią Izą klasy klasyczne 4-6 kody QR używane do tłumaczeń i tworzenia opinii.

Tłumaczenia. Kodowali słowa po angielsku lub polsku. skanowali kody za pomocą komórek lub tabletu i podawali oryginalne słowa. Od uczniów inteligentnych czy zakodują po słowacku w języku angielskim, czy po polsku. Mogli też wydrukować kody w dwóch językach. Koleżanki lub poprzedzające tłumaczenia raz jednym, raz w drugim.

Zdania. Uczeń skanuje kod QR i podaje opinię z jego użycia. W bardziej zaawansowanych uczniach losowano więcej niż jeden kod i układali rozszerzone klasy.

W klasach starszych (7-8 klas) kody QR wyników do tworzenia wyników, synonimów/antonimów i tworzenia escaped room.

Pokój ewakuacyjny został wprowadzony przez wiele zadań, gdzie znajduje się klucz do zadań. Wybrana drużyna, która dotarła na metę jako pierwsza z prawidłowymi, rozwiązanymi zadaniami.

Z panią Olą na matematyce uczniów klasy 5B przy pomocy kodów QR powtórzyli pola i obwody czworokątów i trójkątów. Pola figurka ukryta w kodach QR. Zakodowane zadania. Należy odkodować za pomocą zestawu słuchawkowego, a następnie je sprawdzić.

Cały artykuł poniżej w dodatku.

 

 

Materiały

Dzień Nowych Technologii w Edukacji2024
Dzień​_Nowych​_Technologii​_w​_Edukacji.pdf 2.07MB
{"register":{"columns":[]}}