W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Innowacja "Kreatywne kodowanie"

zdjęcie przedstawia po lewej stronie fragment laptopa z dłońmi ułożonymi na klawiaturze, po prawej stronie grafiki na beżowym tle z zarysem kartki napis Ogłoszenie

Innowacja przeznaczona jest do realizacji w Przedszkolu Publicznym w Wieniawie w grupie 6-latki, oddział Smerfy. Czas realizacji od 15 grudnia 2023 r. do 30 kwietnia 2024 r., raz w tygodniu w piątek, 30 minut w III części dnia.

Działalność innowacyjna przedszkola jest integralnym elementem działalności placówki, która ma wyzwolić kreatywność dzieci i nauczycieli. Jest również odpowiedzią na aktualne potrzeby dzieci, wymogi edukacyjne zawarte w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz zmieniający się w bardzo szybkim tempie świat.

Podczas innowacji „Kreatywne Kodowanie” wykorzystywane będzie wiele zadań, zabaw i ćwiczeń z ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Uczymy Dzieci programować” oraz zakupionych przez placówkę pomocy - Zestaw Rozszerzony z matą do kodowania. W zestawie znajdują się krążki matematyczne, krążki humanistyczne, krążki z literami i krążki zawierające materiał obrazkowy z różnych kategorii tematycznych. Zestaw uzupełniają kolorowe kartoniki, kubki i książki z serii „Kodowanie na dywanie”.Dzięki tym pomocom prowadzone będą aktywności łączące kodowanie z edukacją matematyczną, językową i społeczną. Podczas innowacji wykorzystana zostanie również tablica interaktywna zakupiona przez placówkę z dostępem do Internetu i możliwością działań na macie multimedialnej i różnorodnych aplikacjach oraz przygotowane zadania i karty pracy przez autora innowacji.

Głównym celem wprowadzanej innowacji u dzieci będzie rozwijanie uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów i umiejętność pracy zespołowej w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczanie i eksperymentowanie. W czasie trwania innowacji dzieci będą rozwijać podstawowe funkcje poznawcze takie jak: pamięć, koncentracja uwagi, analiza i synteza wzrokowa i słuchowa
i koordynacja ruchowa.

Cele szczegółowe:

  • Rozwijanie logicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów
    i kreatywności.
  • Stopniowe wprowadzanie dzieci w świat cyfrowy, świadome, czynne, twórcze i bezpieczne korzystanie z nowoczesnych technologii.
  • Rozwijanie kompetencji społecznych, umiejętności pracy w zespole.
  • Rozwijanie myślenia nieszablonowego, jednocześnie dostrzeganie pewnych zasad, schematów
    i prawidłowości.

Ewaluacja będzie prowadzona na bieżąco poprzez obserwację dzieci, ich aktywność
i zachowania podczas proponowanych zajęć i zabaw. Na podstawie wniosków z obserwacji, zajęcia w miarę potrzeb będą modyfikowane i dostosowywane do możliwości psychofizycznych dzieci. O działaniach w ramach innowacji rodzice będą śledzić poczynania swoich dzieci na stronie internetowej przedszkola.

 

PRZYGOTOWAŁA INNOWACJĘ:

Małgorzata Kaleta

{"register":{"columns":[]}}