W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Projekt pn. „Kulinarne Kutno”

Zarząd Powiatu Kutnowskiego oraz Dyrektor Szkoły informują o otrzymaniu dofinansowania na projekt pn. „Kulinarne Kutno” - podniesienie jakości kształcenia zawodowego w ZSZ nr 2 w Kutnie współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027

logotyp

Celem głównym projektu jest:

Celem projektu jest poprawa jakości kształcenia w Zespole Szkół Zawodowych Nr 2 im. dr A. Troczewskiego w Kutnie w zawodach technik technologii żywności (TŻ), technik żywienia i usług gastronomicznych (TŻiUG), technik hotelarstwa (TH), kucharz ( K) we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym poprzez poprawę̨ zdolności do zatrudnienia 70 uczniów (54K,16M), podniesienie kompetencji/kwalifikacji zawodowych w tym edukacji włączającej 24 nauczycieli N (23K 1M) oraz dostosowanie kierunków kształcenia szkoły do wymogów rynku pracy poprzez utworzenie i doposażenie pracowni szkolnych, organizację staży uczniowskich dla 70 osób, realizację dodatkowych zajęć́ rozwijających kompetencje zawodowe z zakresu TŻ, TŻiUG, TH i K oraz kompetencje kluczowe i proekologiczne dla 70 uczniów w terminie od 01.03.2024 do 31.08.2026 r

 

Działania w projekcie:

Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację działań wynikających z diagnozy:

1. Adaptacja, utworzenie i doposażenie pracowni.

Zaplanowano adaptację zapleczy kuchennych: stołówka z zapleczami kuchennymi- malowanie ścian i sufitów, położenie płytek na podłodze i częściowo ścianach (stołówki i zapleczy), wymiana drzwi-wydatek na dostępność́ (robocizna i materiały). Zaplanowano także zakup mebli pod zabudowę̨ ze stali nierdzewnej dla zawodu TŻiUG. Zakup i montaż̇ 6 klimatyzatorów niezbędnych do zapewnienia odpowiedniej temp. w pomieszczeniach w których przygotowywana jest żywność́.

Ponadto zaplanowano wyposażenie nowoutworzonych (Pracownia obsługi konsumenta TŻiUG, Pracownia usług gastronomicznych TŻiUG, Pracownia przygotowania śniadań́ i obsługi gości TH, Pracownia hotelarska TH, Pracowni analizy żywności TŻ) i istniejących pracowni dla zawodów TŻ, TŻiUG, TH i kucharz obejmujące m.in: maszyny i urządzenia kuchenne, wyposażenie pracowni obsługi konsumenta, sprzęt i wyposażenie kuchni, a także drobny sprzęt i wyposażenie kuchenne, sprzęt TIK (komputery mobilne, a także meble do przechowywania sprzętu).

 

 

2. Dodatkowe zajęcia zawodowe, kursy i szkolenia dla uczniów.

Łącznie w zadaniu będzie brało udział 70 U (54K i 16 M). Jeden uczestnik może brać́ udział w kilku kursach/zajęciach.
Kursy mają na celu zdobycie dodatkowych uprawnień́ i umiejętności zwiększających ich szanse na rynku pracy.

Zaplanowano realizację kursów:
1. Kurs operatora wózków widłowych 10 os. (2K/8M) TŻiUG.
2. Kurs baristy 39 os: TŻiUG 17 os., TH 10 os., kucharz 12os.
3. Kurs barman 22 os: TŻiUG 12 os., TH 10 os.
4. Kura barman junior 9 os: TŻiUG 5 os., TH 4 os.
5. Kurs stewardessy i stewarda TH 16 os.
6. Kurs rezydenta turystycznego TH 10 os.
7. Kurs animator czasu wolnego 28 os: TH 16 os., kucharz 12 os.
8. Kuchnia vege 27 os: TŻiUG 5 os., TH 10 os., kucharz 12os.
9. Kurs cukiernictwo nowoczesne 16 os: TŻ 5os., TŻiUG 5 os., kucharz 6 os.
10. Kurs GMP, GHP, HACCP w przemyśle spożywczym – TŻiUG, TH, kucharz. - 15 os.
11. Kurs obsługa kas fiskalnych 22 os: TŻ 10 os., kucharz 12 os.
12. Kurs prawa jazdy kat. B 43 os: TŻ 15 os., TŻiUG 12 os.,TH 16 os.
13. Kurs umiejętności miękkich w pracy zawodowej 60 os (TŻiUG, TŻ, TH).
14. Szkolenie dotyczące MS Office (Word + Excel) 9 os: TŻ 5 os., TH 4 os.


Zaplanowano realizację zajęć́ dodatkowych przygotowujących uczniów do egzaminów zawodowych prowadzonych przez nauczycieli w ramach godzin ponadwymiarowych:
1. Zajęcia dodatkowe przygotowujące do egzaminu zawodowego TŻiUG, Kucharz 29 os, 4grx60h
2. Zajęcia dodatkowe przygotowujące do egzaminu zawodowego TŻ 15 os, 2grx60h
3. Zajęcia dodatkowe przygotowujące do egzaminu zawodowego TH 16 os, 2grx60h
Łącznie 1565h.

 

3. Zajęcia dodatkowe z kompetencji kluczowych oraz wiedzy proekologicznej.

Łącznie w zadaniu będzie brało udział 70 U (54K i 16M).

Jeden uczestnik może brać udział w kilku rodzajach zajęć. Zajęcia mają na celu zdobycie dodatkowych umiejętności w zakresie kompetencji kluczowych w tym cyfrowych oraz przygotowania do zdania egzaminu maturalnego (matematyka, język angielski), a także poszerzenie wiedzy proekologicznej zgodnie z profilem szkoły. Program zajęć wykracza ponad podstawę programową.

Zaplanowano realizację następujących zajęć dodatkowych prowadzonych przez nauczycieli w ramach godzin ponadwymiarowych:

1. Zajęcia z informatyki 40 os.

2. Zajęcia z języka angielskiego 60 os.

3. Zajęcia z matematyki 60 os.

4. Zajęcia proekologiczne 40 os.

Łącznie zrealizowanych zostanie 1200 h zajęć.

 

4. Doradztwo zawodowe i pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów.
Uzupełnieniem działań w projekcie jest rozwój doradztwa edukacyjno-zawodowego w ZSZ poprzez organizację grupowych zajęć z doradcą zawodowym dla wszystkich uczestników projektu 70 os (7 gr x 10h na grupę) = 70h oraz zajęcia indywidualne z doradca 70 os x 3h/osobę- 210 h.

Program doradztwa jest zgodny z diagnozą (poruszanie się po rynku pracy określenie mocnych stron, umiejętności, określenie predyspozycji zawodowych oraz zainteresowań, planowanie kariery, pisanie dokumentów aplikacyjnych). Realizując zajęcia z doradztwa zawodowego uczniowie zyskają wyższą świadomość potrzeb rynku pracy i własnego rozwoju zawodowego.

 

5. Staże uczniowskie dla uczniów.

Projekt zakłada współpracę szkół lub placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe z ich otoczeniem społeczno-gospodarczym- staż uczniowski.

Szkoła współpracuje z pracodawcami na terenie Kutna i okolic oraz zakładami przetwórstwa spożywczego np.:(Zorina, Hoop Polska, Vandemoortele, GoodMills, Animex K1, K2, K4) i innymi (Polfarmex, Profilpas, AMZ,). Wszyscy uczestnicy projektu 70 os (54K/16M) wezmą udział w stażach uczniowskich w wym. 120h/ucz.

 

6. Doskonalenie nauczycieli z zakresu studiów/szkoleń/kursów zawodowych.

 W ramach projektu zaplanowano:

1. Studia podyplomowe "Dietetyka i praktyka planowania żywienia" dla 2 nauczycieli.

2. Kurs barista (poziom podstawowy) dla 8 nauczycieli, 10h.

3. Kurs barmana bezalkoholowego dla 8 nauczycieli.

4. Szkolenie kulinarne dla 8 nauczycieli.

5. Kurs sporządzania potraw z warzyw i owoców z elementami carvingu dla 8 nauczycieli.

8. Szkolenie „Przeciw dyskryminacji, cyberprzemocy i mowie nienawiści" dla 24 nauczycieli.

7. Szkolenie „Szkolenie z zakresu stosowania zestawu narzędzi diagnostycznych – edukacja włączająca uczniów ze SPE ” dla 24 nauczycieli.

 

 

 

Rezultaty w projekcie (wskaźniki produktu i rezultatu):

  1. Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem

Wartość docelowa ogółem: 70 (54- k; 16-m)

  1.  Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich

Wartość docelowa ogółem: 70 (54- k; 16-m)

  1. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym

Wartość docelowa ogółem: 70 (54- k; 16-m)

  1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem

Wartość docelowa ogółem: 24 (23-k; 1-m)

  1. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem

Wartość docelowa ogółem: 2

  1. Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

Wartość docelowa ogółem:1

  1. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem

Wartość docelowa ogółem: 40 (35-k; 5-m)

  1. Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

Wartość docelowa ogółem: 1

  1. Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej

Wartość docelowa ogółem: 2

  1. Liczba zrealizowanych godzin stażu uczniowskiego

Wartość docelowa ogółem: 8 400

  1. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu

Wartość docelowa ogółem: 70 (54- k; 16-m)

  1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu

Wartość docelowa ogółem: 24 (23-k; 1-m)

  1. Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie

Wartość docelowa ogółem: 2 (2-k).

 

 

Dofinansowanie projektu z UE: 2 535 765,11 zł                                                

Całkowita wartość projektu: 2 983 253,08 zł

Zespół Szkół Zawodowych nr 2 im. A. Troczewskiego - Kulinarne Kutno

 

{"register":{"columns":[]}}