W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

„Ekonomista + handlowiec = mistrz zawodowiec”

Zarząd Powiatu Kutnowskiego oraz Dyrektor Szkoły informują o otrzymaniu dofinansowania na projekt pn. „Ekonomista + handlowiec = mistrz zawodowiec” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027

Celem głównym projektu jest:

Celem projektu jest poprawa jakości kształcenia w Zespole Szkół Nr 3 im. Władysława Grabskiego w Kutnie w zawodach: technik ekonomista TE oraz technik handlowiec TH we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym poprzez poprawę zdolności do zatrudnienia 115 uczniów (99K,16M), podniesienie kompetencji/kwalifikacji zawodowych 30 nauczycieli N (25K 5M) oraz dostosowanie kierunków kształcenia szkoły do wymogów rynku pracy poprzez utworzenie i doposażenie pracowni szkolnych, organizację staży uczniowskich dla 100 uczniów, realizację dodatkowych zajęć rozwijających kompetencje zawodowe z zakresu TE, TH, kompetencje kluczowe i proekologiczne dla 100 uczniów w terminie od 01.03.2024 do 31.08.2026r.

 

 

Działania w projekcie:

Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację działań wynikających z diagnozy:

1. Adaptacja, utworzenie i doposażenie pracowni.

Zaplanowano adaptację placówki pod katem dostosowania do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zaplanowano adaptację 4 sal, 2 dla zawodów TE ( 2 sale zakup i montaż klimatyzacji, 1 sala malowanie, założenie żaluzji, fototapeta oraz wymiana podłogi), oraz 2 sale dla zawodu TH ( 2 sale założenie żaluzji, 1 sala malowanie, zakup i montaż klimatyzacji oraz wymiana podłogi) w tym w wymiana podłogi w celu dostosowania do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W jednej z pracowni konieczne jest także postawienie ścianki działowej.

 

 

2. Dodatkowe zajęcia zawodowe, kursy i szkolenia dla uczniów.

Łącznie w zadaniu będzie brało udział 115 U (99K i 16 M). Jeden uczestnik może brać udział w kilku kursach/zajęciach. Kursy mają na celu zdobycie dodatkowych uprawnień i umiejętności zwiększających ich szanse na rynku pracy.

Zaplanowano realizację kursów:

1. Kurs operatora wózków widłowych, TH 10os.

2. Kurs obsługi kas fiskalnych, TE 40 os.

3. Kurs - Efektywna sprzedaż i obsługa klienta - kompendium wiedzy dla nowego handlowca, TH 20 os.

4. Kurs - Rewizor GT - poziom podstawowy, TE 40 os.

5. Kurs - Rewizor GT - poziom rozszerzony, TE 40 os.

6. Zasady wyliczania wynagrodzenia i ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy oraz wynagrodzenia za pracę z uwzględnieniem zwolnień od pracy z zachowaniem i bez zachowania prawa do wynagrodzenia, TE 40 os.

7.Kurs umiejętności miękkich w pracy zawodowej, 100 os.

Łącznie 893 h

Zaplanowano realizację zajęć dodatkowych przygotowujących uczniów do egzaminów zawodowych prowadzonych przez nauczycieli w ramach godzin ponadwymiarowych:

1.Zajęcia dodatkowe przygotowujące do egzaminu zawodowego TE 70 os, 7gr x30h

2.Zajęcia dodatkowe przygotowujące do egzaminu zawodowego TH 30 os, 3gr x30h

Łącznie: 300h.

 

 

3. Zajęcia dodatkowe z kompetencji kluczowych oraz wiedzy proekologicznej.

Łącznie w zadaniu będzie brało udział 115 U (99K i 16 M). Jeden uczestnik może brać udział w kilku zajęciach. Zajęcia mają na celu zdobycie dodatkowych umiejętności w zakresie kompetencji kluczowych w tym cyfrowych oraz przygotowania do zdania egzaminu maturalnego (matematyka, język angielski), a także poszerzenie wiedzy proekologicznej zgodnie z profilem szkoły. Program zajęć wykracza ponad podstawę programową.

Zaplanowano realizację następujących zajęć dodatkowych prowadzonych przez nauczycieli w ramach godzin ponadwymiarowych:

1. Zajęcia z informatyki 50 os.

2. Zajęcia z języka angielskiego 100 os.

3. Zajęcia z matematyki 115 os.

4. Zajęcia proekologiczne 100 os.

Łącznie zrealizowanych zostanie 880 h zajęć.

 

 

4. Doradztwo zawodowe i pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów.

Uzupełnieniem działań w projekcie jest rozwój doradztwa edukacyjno-zawodowego w ZS poprzez organizację grupowych zajęć z doradcą zawodowym dla 110 os (11 grx20h na grupę) = 220h oraz zajęcia indywidualne z doradca 70 os x 4 h/osobę =280h.

Program doradztwa zgodny z diagnozą (poruszanie się po rynku pracy określenie mocnych stron, umiejętności, określenie predyspozycji zawodowych oraz zainteresowań, planowanie kariery, pisanie dokumentów aplikacyjnych). Realizując zajęcia z doradztwa zawodowego uczniowie zyskają wyższą świadomość potrzeb rynku pracy i własnego rozwoju zawodowego.

 

 

5. Realizacja staży uczniowskich

Projekt zakłada współpracę szkół lub placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe z ich otoczeniem społeczno-gospodarczym- staż uczniowski.

Miejsce realizacji staży.

Szkoła współpracuje z pracodawcami na terenie Kutna i okolic.

TE: HURT-PAP Paweł Lewandowski, Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Kutnie, Urząd Skarbowy w Kutnie, RSM „Pionier”.

TH: CARRFOUR Kutno, HURT-PAP Paweł Lewandowski, Logistiko sp. z o.o. Oddział Kutno, Leroy Merlin Kutno, Ideal Europe Sp. z o. o.

100 os (90K/10M) weźmie udział w stażach uczniowskich w wym.150h/ucz.

6. Doskonalenie nauczycieli z zakresu szkoleń/kursów.

 W ramach projektu zaplanowano:

1. Kurs Obsługa programu PŁATNIK dla 5 nauczycieli.

2. Kurs Zatrudnienie i płace dla 5 nauczycieli.

3. Kurs 'Kadry i płace w praktyce' dla 5 nauczycieli.

4. Kurs Leasing – problemy bilansowe i podatkowe dla 5 nauczycieli.

5. Kurs Prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów dla 5 nauczycieli.

6. Kurs Obsługa programu finansowo-księgowego REWIZOR GT dla 5 nauczycieli.

7. Kurs ABC podstaw Subiekta GT dla 5 nauczycieli.

8. Kurs ABC zaawansowanego Subiekta GT 6 h dla 5 nauczycieli.

9. Kurs Gratyfikant GT dla użytkowników początkujących GT dla 5 nauczycieli.

10. Kurs Gratyfikant GT dla 5 nauczycieli.

11. Kurs Rachmistrz GT - podstawy obsługi dla 5 nauczycieli.

12. Kurs Rachmistrz GT dla 5 nauczycieli.

13. Kurs -Rewizor GT - poziom rozszerzony dla 5 nauczycieli.

14. Edukacja włączająca – szkolenia i doradztwo dla kadr systemu oświaty dla 30 nauczycieli.

15. Szkolenie z zakresu zapobiegania dyskryminacji i przemocy motywowanych uprzedzeniami dla 30 nauczycieli.

 

 

Rezultaty w projekcie (wskaźniki produktu i rezultatu):

  1. Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem

Wartość docelowa ogółem: 115 (99–k; 16-m)

  1. Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich

Wartość docelowa ogółem: 100 (90–k; 10-m)

  1. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym

Wartość docelowa ogółem: 110 (95–k; 15-m)

  1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem

Wartość docelowa ogółem: 27 (25-k; 2-m)

  1. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem

Wartość docelowa ogółem: 1

  1. Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

Wartość docelowa ogółem:1

  1. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem

Wartość docelowa ogółem: 20 (16-k; 4-m)

  1. Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

Wartość docelowa ogółem: 1

  1. Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej

Wartość docelowa ogółem: 1

  1. Liczba zrealizowanych godzin stażu uczniowskiego

Wartość docelowa ogółem: 15 000

  1. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu

Wartość docelowa ogółem: 104 (100–k; 4-m)

  1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu

Wartość docelowa ogółem: 30 (25-k; 5-m)

  1. Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie

Wartość docelowa ogółem: 3 (1-k; 2-m).

 

 

Dofinansowanie projektu z UE: 2 535 482,95 zł  

Całkowita wartość projektu: 2 982 921,12 zł

https://grabski.home.pl/nowa/projekty/projekty-unijne/ekonomista-handlowiec-mistrz-zawodowiec.html

{"register":{"columns":[]}}