Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków - złóż deklarację
1 lipca 2021 roku ruszył powszechny spis źródeł ciepła, o którym musi pamiętać każdy właściciel lub zarządca budynku/lokalu który posiada źródło ciepła o mocy do 1 MW. Złożenie deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) jest obowiązkowe.
Wszelkie informacje dostępne są na stronie Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego
Ustawą z dnia 28 października 2020r. o zmianie ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz niektórych innych ustaw /Dz. U. poz. 2127/ utworzono Centralną Ewidencję Emisyjności Budynków i nałożono nowe obowiązki na właścicieli/zarządzających budynkami lub lokalami. Za jej stworzenie, wdrożenie i prowadzenie odpowiedzialny jest Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego.
Czym jest deklaracja?
To rodzaj ankiety w której podaje się:
- imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
- adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
- informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
- numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
- adres e-mail (opcjonalnie).
Kogo dotyczy deklaracja?
Każdego właściciela lub zarządcę budynku lub lokalu który posiada źródło ciepła o mocy do 1 MW.
Kiedy składam deklarację?
Od 1 lipca 2021r.
Dla nowo powstałych budynków termin wynosi 14 dni.
Dla budynków, które już istnieją właściciel lub zarządca ma 12 miesięcy (termin upływa 30 czerwa 2022r.)
W przypadku niezłożenia deklaracji zgodnie z art. 27h Ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438 z późn. zm.) na właściciela nieruchomości oraz zarządcę budynku może zostać nałożona kara grzywny.
Jak możemy złożyć deklarację?
W formie elektronicznej – żeby to zrobić musisz posiadać profil zaufany albo podpis elektroniczny. Jest to najszybszy oraz najwygodniejszy sposób. Deklarację należy złożyć na stronie: https://ceeb.gov.pl
W formie papierowej – wypełniony dokument można wysłać listem albo złożyć osobiście w Urzędzie Gminy.
Wszelkie pytania w tej sprawie należy kierować do przedstawicieli Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego e-mail: info-ceeb@gunb.gov.pl
Celem złożenia deklaracji jest pozyskanie rzetelnych i wiarygodnych informacji od mieszkańców na temat używanych źródeł ogrzewania swoich domów oraz stosowanego opału. Zebranie tych informacji w jedna bazę, pozwoli podejmować skuteczne działania mające na celu poprawę jakości powietrza.
Materiały
Deklaracja dotycząca źródeł ciepła i źródeł spalania paliw Formularz A – budynki i lokale mieszkalne1-ceeb-deklaracja-formularz-A_-_budynki-lokale-mieszklane.pdf 0.23MB Deklaracja dotycząca źródeł ciepła i źródeł spalania paliw Formularz B – budynki i lokale niemieszkalne
1-ceeb-deklaracja-formularz-B_-_budynki-lokale-niemieszkalne.pdf 0.25MB Ulotka złóż deklarację
ulotka-1.pdf 0.81MB Ulotka Centralna Ewidencja Emisyjności budynków
ulotka-2.pdf 0.41MB Ulotka - CEEB w pigułce
CEEB_w_pigułce.pdf 2.46MB