W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wymeldowanie z pobytu stałego i czasowego

Termin załatwienia

Niezwłocznie

Osoba kontaktowa

Ilona Rzepka

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Skąpe
Parter, pok. nr 3

Telefon kontaktowy

68 34 70 535

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Skąpe
Parter, pok. nr 3

Wymagane Dokumenty

Opis

Do czynności wymeldowania wymagane jest osobiste stawiennictwo.

Informacje dodatkowe:

1. Wymeldowania osoby nieletniej dokonuje jego przedstawicel ustawowy lub prawny opiekun.
2. Jeżeli osoba nie przebywa w miejscu zameldowania na pobyt stały istnieje możliwość wymeldowania jej w drodze decyzji administracyjnej.

Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej:

Osoba mająca interes prawny składa wniosek o wymeldowanie, w którym określa imię i nazwisko, adres zameldowania na pobyt stały oraz prawdopodobne miejsce zamieszkania osoby nie przebywającej pod adresem stałego zameldowania.
Jeżeli nie jest znane miejsce aktualnego pobytu tej osoby okres nie przebywania w miejscu zameldowania musi wynosić minimalnie 6 miesięcy.
Prowadzone na ten wniosek postępowanie administracyje ma na celu ustalenie faktu przebywania osoby wymeldowanej.
W przypadku udowodnienia tego faktu następuje wydanie decyzji o wymeldowaniu.

Odwołanie:

Od wydanej decyzji przysługuje stronom odwołanie do Wojejwody Lubuskiego w terminie 14 dni od dostarczenia tej decyzji za pośrednictwem organu, który ją wydał. Odwołanie należy opłacić znakiem skarbowym w wys. 5 zł.
W przypadku udowodnienia tego faku następuje wydanie decyzji o wymeldowaniu.


Przyjmowanie interesantów:
poniedziałek - piątek: 7.00 -15.00

 

Podstawa prawna

Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz wyrok Trybunału Konstytucyjnego sygn. akt K. 20/01.

 

Wymagane dokumenty

  1. dowód osobisty,
  2. wypełniony druk - "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego" lub odpowiednio - "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego".

Czas realizacji

sprawa załatwiana jest niezwłocznie, a w przypadku wymeldowania w drodze decyzji administracyjnej termin uzależniony jest od przebiegu postępowania

Opłaty

  1. podanie o wymeldowanie w drodze administracyjnej - 5 zł,
  2. załącznik - 50 gr.

Materiały

Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego
03​_zgloszenie​_wymeldowania​_z​_pobytu​_czasowego.pdf 1.76MB
Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego
02​_zgloszenie​_wymeldowania​_z​_pobytu​_stalego​_1.pdf 1.76MB
{"register":{"columns":[]}}